مهمانی 10کیلومتری غدیر کودک‌محور برگزار می‌شود/ برای رفع مشکلات ترافیکی تدبیر شده است


مهمانی 10کیلومتری غدیر کودک‌محور برگزار می‌شود/ برای رفع مشکلات ترافیکی تدبیر شده است

زارعی با اشاره به تدارک مفصل برای مهمانی ۱۰کیلومتری غدیر، گفت: راه‌اندازی شهربازی در مسیر بی.آر.تی و اجرای پویش اسباب‌بازی از بخش‌های این مهمانی است. به منظور رفع برخی مشکلات ترافیکی سال گذشته، مسیر مهمانی تغییر یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، دومین مهمانی ۱۰کیلومتری غدیر همزمان با عید سعید غدیر با برنامه های شاد و مفرح برگزار می شود.

مهمانی 10کیلومتری غدیر کودک‌محور برگزار می‌شود/ برای رفع مشکلات ترافیکی تدبیر شده است

«ساسان زارعی» در گفتگو با شبستان با اعلام این خبر، اظهار کرد: در پی اتفاق بزرگی که سال گذشته رخ داد و بشدت مورد استقبال جامعه قرار گرفت برگزاری دومین مهمانی ۱۰کیلومتری غدیر را با تلاش برای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف پیگیری کرده ایم که همزمان با روز عید از ساعت ۱۸ تا ۲۲ برگزار می شود.

سخنگوی ستاد مردمی غدیر ادامه داد: ازجمله تغییراتی که در مهمانی غدیر امسال اعمال شده، تغییر مکان برگزاری از خیابان ولیعصر(ع) به حدفاصل میادین امام حسین(ع) و آزادی است که در این مسیر مهمانی در قالب تجمع‌جشن و نه راهپیمایی برگزار و خدمات متنوعی همچون اطعام و مشاوره های دینی مذهبی به شرکت‌کنندگان ارائه و فعالیت های فرهنگی هنری همچون سرود انجام می شود.

وی از راه اندازی شهربازی ۱۰کیلومتری ویژه بچه ها در مسیر ویژه بی‌.آر.تی بین میدان امام حسین(ع) و میدان آزادی خبر داد و بیان کرد: در این شهربازی وسایل بازی همچون چرخ و فلک، فوتبال دستی، ترامپولین و ... تعیه می شود چون مهمانی ۱۰کیلیومتری غدیر خانوادگی اما کودک‌محور است و تلاش می شود در این فضای شاد و کودکانه این گروه سنی حساس را با معارف غدیر و ولایت آشنا کنیم.

مهمانی 10کیلومتری غدیر کودک‌محور برگزار می‌شود/ برای رفع مشکلات ترافیکی تدبیر شده است

زارعی با اعلام میزبانی ۱۲۰۰ موکب مردمی در مهمانی ۱۰کیلیومتری غدیر، بیان کرد: این مواکب به همت مساجد، هیئت های مذهبی، گروه های جهادی، موسسات فرهنگی هنری و قرآنی، در دو طرف مسیر مهمانی برپا و در آنها خدمات متنوع فرهنگی و نیز اطعام ارائه می شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته حدود ۶۰۰ موکب در مهمانی غدیر حضور و فعالیت داشتند اما امسال ظرفیت ها و حجم‌شان بیشتر شده و به 1200 موکب افزایش یافته است.

زارعی در پاسخ به این سوال که چه تدابیری برای رفع بار ترافیکی و برخی مشکلات این حوزه که در سال گذشته رخ داد، اندیشیده‌اید، ابراز کرد: سال گذشته طبق افکارسنجی های قبل از مراسم پیش بینی بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار شرکت‌کننده می شد و برنامه ریزی ها بر این این بود که خیابان ولیعصر(عج) ظرفیت میزبانی از این جمعیت را دارد اما پس از برگزاری و طبق آمارها حدود سه میلیون نفر در مهمانی ۱۰کیلیومتری غدیر شرکت داشتند.

وی اضافه کرد: امسال و به منظور رفع این مشکل مسیر مهمانی را تغییر دادیم، خوشبختانه مسیر میدان امام حسین(ع) تا آزادی از نظر مسیرهای موازی، مسیرهای دسترسی، تقاطع ها و ... ظرفیت مطلوبی برای برگزاری مهمانی بدون بار مشکلات سال قبل را دارد و اینچنین نقطه ضعف های سال گذشته جبران می شود.

مهمانی 10کیلومتری غدیر کودک‌محور برگزار می‌شود/ برای رفع مشکلات ترافیکی تدبیر شده است

سخنگوی ستاد مردمی غدیر با بیان اینکه پویش های متعددی برای ترویج شادی های غدیر در این مهمانی بزرگ پیش بینی شده است، تأکید کرد: یکی از پویش های محوری مهمانی غدیر امسال هدیه اسباب بازی است که در استیج میدان امام حسین(ع) اجرا می شود تا اسباب بازی های اهدایی بچه ها به دست کودکان در مناطق محروم برسد.

زارعی افزود: سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار قطعه اسباب بازی جمع آوری و بین بچه ها در مناطق محروم توزیع و دل های بسیار شاد شد امسال نیز پیش بینی می شود که استقبال مطلوبی از این پویش صورت بگیرد، این پویش در رسانه ملی رونمایی و معرفی می شود.

وی در پایان درباره محتوای استیج های مردمی که در مسیر برپا می شود نیز خاطرنشان کرد: استیج های متعددی در جنب موکب ها با اجرای برنامه های متنوع همچون سرود و با محور غدیر و ولایت و شخصیت امیرالمومنین(ع) بر شادی و نشاط فضای می افزایند. برنامه های متعددی در دست بررسی و رایزنی است که پیش بینی می شود به مهمانی بزرگ غدیر گستره ای چندبرابر سال گذشته بدهد.

پایان پیام/9

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازداشت دختر در پرونده مرگ مشکوک مادر میانسال