بیوگرافی و زندگی نامه رضا صادقی


بیوگرافی رضا صادقی رضا صادقی متولد بیست و پنجم مرداد ماه سال ۱۳۵۸ در کسوت...
بیوگرافی رضا صادقی رضا صادقی متولد بیست و پنجم مرداد ماه سال ۱۳۵۸ در کسوت خواننده پاپ و ترانه سرای ایرانی مشهور به کار است. او در اغلب کارهایش سعی داشته تا مسئولیت ترانه‌سرایی و آهنگسازی را خودش عهده دار شود. رضا صادقی در ترانه های سبک...

بیوگرافی رضا صادقی

رضا صادقی متولد بیست و پنجم مرداد ماه سال ۱۳۵۸ در کسوت خواننده پاپ و ترانه سرای ایرانی مشهور به کار است. او در اغلب کارهایش سعی داشته تا مسئولیت ترانه‌سرایی و آهنگسازی را خودش عهده دار شود. رضا صادقی در ترانه های سبک بندری اش، اشعار ابراهیم منصفی و محمد علی قویدل را به کار برده است.

رضا صادقی

خلاصه زندگی نامه

تاریخ تولد: ۲۵ مرداد ۱۳۵۸، ۱۶ اوت ۱۹۷۹

ژانر: پاپ

ساز(ها): گیتار، پیانو، کیبورد

سال‌های فعالیت: سال ۱۳۷۲ تا کنون

زمینه فعالیت: خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا، تنظیم‌کننده

سازهای اصلی: پیانو، گیتار، کیبورد

نوع صوت: باریتون

وبگاه: www.rezasadeghi.com

پیج اینستاگرام رضا صادقی

صفحه رضا صادقی در شبکه اجتماعی اینستاگرام: @rezasadeghi_official

زندگی نامه

رضا صادقی اصالتا متعلق به روستای کریان در حوالی شهرستان میناب از استان هرمزگان است که در بیست و پنجم مرداد ماه سال ۱۳۵۸ در منطقه شیر اول بندرعباس چشم به جهان گشود.

در تاریخ بیستم بهمن سال ۱۳۹۰ مراسم عقد او با یک دختر ایرانی که در آلمان اقامت داشت، برگزار شد که پس از سپری شدن یک سال یعنی در سال ۱۳۹۱ زندگی مشترک خود را آغاز کردند. ماحصل این پیوند عاشقانه دو دختر است که نخستین فرزند به نام تیارا در بهمن ماه ۱۳۹۲ و فرزند دوم ویانا در خرداد ماه ۱۳۹۶ متولد شدند.

بیماری

هنگامی که رضا صادقی در دوران کودکی به سرماخوردگی سختی مبتلا شده و پدر و مادرش او را به پزشک بردند، جای بسی تاسف است که پرستار به اشتباه آمپول پنی سیلین را در اثر او تزریق کرد و بدین ترتیب همه اعضای بدنش دچار فلج شد. ولی پس از پیگیری و مداومت های پدر و مادرش و با گذشت زمان همه بدن ایشان معالجه شده و تنها ضعفی در زانوهایش باقی ماند.

ازدواج

رضا صادقی و همسرش

بالاخره رضا صادقی تصمیم به ازدواج با یک دختر ایرانی گرفت که در کشور آلمان سکونت داشته و در تاریخ ۲۰ بهمن سال ۱۳۹۰ مراسم عقدی برپا کردند. با گذشت یک سال از این جریان، آنها این پیوند مبارک را با برگزاری مراسمی جشن گرفتند. در این ازدواج رضا دارای دو فرزند دختر بوده که اولین آنها به نام تیارا در سال ۱۳۹۲ در ماه بهمن به دنیا آمد و پس از گذشت چهار سال دومین دخترش به نام ویلنا در خرداد ماه سال ۱۳۹۶ چشم به جهان گشود. لازم به ذکر است که رضا صادقی مسئولیت دختر بچه ای را به عنوان فرزند خوانده عهده دار شده است. او در این خصوص گفته است: «من سه دخترم را مانند هم دوست دارم و برایم تفاوتی ندارند.»

در خصوص دختر خوانده رضا صادقی، قابل ذکر است که او در سال ۱۳۹۵ با مراجعه به خانه نوزادان نرگس واقع در اصفهان، نوزاد رها شده ای را به عنوان فرزند خوانده قبول کرده و به آغوش کشید.

زندگی حرفه‌ای

آغاز:

استعداد و گرایشی که از خوانندگی در وجود رضا صادقی پنهان بود، در ابتدا با خواندن آیات قرآن متجلی گردید.‌ راه یابی او به حیطه موسیقی هنگامی که او در سن ۱۶ سالگی بوده، به طور اتفاقی انجام شد. رغبت و علاقه رضا صادقی به موسیقی، منجر به راهیابی او در این زمینه گردید‌. پس از آن که رضا صادقی با سبک های مختلف موسیقی آشنا شد، روشی را به نام خود پایه ریزی کرد و برای اولین بار در سال ۱۳۷۲ در عرصه موسیقی آلبوم جدیدی را به نام راز عشق به بازار عرضه کرد.

پس از آن با پیوستن به گروه هنری کیمیا، باب جدیدی را جهت تولید ترانه های خود با همکاری و مشارکت اعضای این گروه گشود. در این مدت او آلبوم هایی به نام گل لاله، رؤیای شیرین و مستانه و دیوانه منتشر کرد که تفاوت خاصی با آثار پیشین او داشت. رضا صادقی پس از ارائه آلبوم گل لاله به همکاری خود با گروه کیمیا خاتمه داده و جهت توسعه و رشد در حیطه موسیقی عازم شهر تهران شد.

با توجه به این که رضا صادقی علاقه و گرایش زیادی به هنرمندانی همچون ناصر چشم آذر و بابک بیات داشت، از این رو ترانه ها و آهنگ های تولیدی اش، تا حد زیادی از آن الهام می‌گرفت. رضا صادقی حتی در برخی از ترانه‌هایش سروده هایی از مهدی اخوان خالص و سهراب سپهری را استفاده کرده است. او از تاریخ بیست و پنجم مرداد ماه سال ۱۳۷۲ شروع به پوشیدن لباس هایی به رنگ مشکی نمود که در بین مردم به مشکی پوش شهرت یافت. رضا صادقی با سرودن ترانه مشکی رنگ عشقه از آلبوم مشکی رنگ عشقه به شهرت زیادی رسید و در بین جامعه شناخته شد.

رضا صادقی کاستی تحت عنوان عاشقم من را که توسط گیتار نواخته و اجرا شد، در سال ۱۳۸۰ منتشر کرد که در بین مخاطبان استقبال زیادی از آن صورت گرفت.

تحصیلات:

رضا صادقی پس از اخذ دیپلم در دوره متوسطه، به شهر استکهلم سوئد عازم شد که در رشته موسیقی موفق به کسب مدرک لیسانس گردید.

فعالیت رسمی:

پس از آنکه مدت هشت سال از آغاز گرایش رضا صادقی به پوشیدن لباس های مشکی می گذشت و همه مردم او را به عنوان خواننده مشکی پوش می شناختند، سرانجام او در سال ۱۳۸۱ کاست جدیدی را با عنوان حکایت مشکی پوش منتشر کرد که یک سال پس از آن آلبوم مشکی رنگ عشقه را تولید و روانه بازار نمود.

رضا صادقی پس از آنکه آلبوم مشکی رنگ عشقه را به بازار عرضه کرد، در سال ۱۳۸۴ صادقی اولین آلبوم رسمی خود به نام پیرهن مشکی و پس از آن در سال ۱۳۸۶ آلبومی تحت عنوان وایسا دنیا را رسماً و با کسب مجوز با مشارکت شرکت ایران گام ارائه کرد.

دومین آلبوم رسمی رضا صادقی وایسا دنیا بود که با عرضه در بازار جریان جدیدی را در بین مخاطبان با خود همراه کرده و موفق شد به عنوان بهترین آهنگساز و خواننده شناخته شود. نخستین قطعه این آلبوم آهنگ وایسا دنیا بوده که با اشعار و آهنگسازی رضا صادقی و تنظیم سیروان خسروی تولید شد. در نظرسنجی که توسط شبکه من و تو صورت گرفت، این آهنگ در بین ترانه های ماندگار به رتبه بیست و هشتم دست یافت و بالاترین امتیاز خواننده های داخلی را به خود اختصاص داد.

پس از سپری شدن مدتی، به علت سرقتی که از خانه رضا صادقی صورت گرفت، آلبومی به نام چقدر سخته از منزل او ربوده شده و به شکل غیر رسمی انتشار یافت. رضا صادقی در سال ۱۳۸۸ سومین آلبوم خود را تحت عنوان یکی بود یکی نبود به بازار عرضه کرد. او در نظر سنجی معروف موسیقی دهه ۸۰ در ایران، در جایگاه محبوب ترین چهره، بهترین اجرای صحنه و بهترین آلبوم توانست رتبه اول را به دست آورد و در بخش قطعه هیت، به عنوان بهترین خواننده مقام دوم را از آن خود کرد. هم اکنون رضا صادقی در زمره سه خواننده اول دوست داشتنی و پرآوازه موسیقی پاپ ایران قرار دارد.

در سال ۱۳۹۰ او آلبوم جدیدی با عنوان دیگه مشکی نمیپوشم انتشار داد.‌ پنجمین قطعه آلبوم مذکور به همین نام قرار گرفت. پس از آنکه او چنین اسم سمیرا برای آلبوم ش انتخاب کرده بود عبارات کسب و نادرستی نسبت به پایان دوران مشکی پوشیدن او مطرح شد که بعد از سخنانی که رضا صادقی مطرح کرده و در بخش پایانی این قطعه محرز گردید که او در این ترانه گفته است که: «واسه رفتن از این دنیا دیگه مشکی نمی‌پوشم.» آلبوم مذکور دارای ۱۲ ترانه بود که رضا صادقی خودش اشعار آن را سروده بود.

رضا صادقی در سال ۱۳۹۲ با شرکتی که به واسطه قرارداد مسئولیت پشتیبانی و ارائه آثارش را بر عهده داشت، پس از تولید ۴ آلبوم با مشکلاتی مواجه شده بود. به این سبب در هنگام برگزاری کنسرت هایش مجوزی جهت اجرای ترانه های پرطرفدارش را نداشت. لذا او با در پیش گرفتن سکوت یکساله، سرانجام آلبومی به نام همین را در موقعیتی عجیب عرضه کرد. تا قبل از آن مقرر بود که آلبوم مذکور با نام عاشقتم انتشار یابد.

پس از آنکه رضا صادقی قراردادی با شرکت آوای هنر منعقد کرد، در سال ۱۳۹۳ به عنوان دومین همکاری اش با شرکت مذکور، آلبومی تحت عنوان فقط گوش کن را منتشر کرد.

در سال ۱۳۹۴ ترانه ای به نام شب بارونی به شکل شخصی و اینترنتی از رضا صادقی عرضه شد که درآمد حاصل از آن صرف امور خیریه گردید.

از آنجا که رضا صادقی در سال ۱۳۹۱ اقدامات بسیاری در امور خیریه در موسسات مختلفی داشته است، برخی از طرفدارانش گروهی را به نام دولت عشق بنیان نهادند.

در سال ۱۳۹۷ او موفق شد با مشارکت و تعامل موسسه فرهنگی هنری آراد، با کسب مجوز همه آهنگهای محبوب و پر طرفدار قدیمی اش را در هنگام برگزاری کنسرت اجرا کند.‌

زندگی هنری

کشف استعداد توسط معلم:

از آنجا که رضا در دوران تحصیل در درس ریاضی دچار ضعف بود، لذا پدرش حاج عباس صادقی یک معلم خصوصی برای او در نظر گرفت تا سطح رضا را افزایش دهد. در همان جلسات اول، آموزگار پی به علاقه و استعداد شگرف رضا در حیطه موسیقی گردید.

این جریان موجب شد که حضور در جلسات خصوصی آموزش ریاضی برای رضا صادقی، با برخورداری از معلمی که هم مهارت ریاضی داشته و در عین حال در زمینه موسیقی شناخت زیادی داشت، جذابیت زیادی ایجاد شود.

تغییر سرنوشت توسط امین تارخ:

مرحوم امین تارخ به عنوان استاد ارزشمند و والامقام عرصه بازیگری کشورمان بود. زمانی که رضا صادقی جهت اجرای زنده به هتل همای بندرعباس دعوت شد، امین تارخ به عنوان مهمان در آنجا شرکت داشت.

او پس از مشاهده مهارت و توانمندی رضا صادقی، به نزدیک او رفته و بیان می کند: «تو میتوانی روزی یک ستاره موسیقی شوی! نمیدانم چرا اینجا ماندی و برای قاشق و چنگال ها میخوانی، ولی اگر میخواهی پیشرفت کنی بیا تهران!»

گیتار و نخستین اهنگ رضا صادقی:

با توجه به قابلیت و استعداد هایی که رضا صادقی در زمینه موسیقی داشته، پس از چندی نواختن گیتار را فرا می گیرد.‌ او تعدادی آهنگ با ریتم بندری را به صورت آزمایشی و در کیفیت کم ضبط کرده که در میان اهالی بندر و جوانان آن جا، طرفداران زیادی پیدا کرد.‌

به علت توانمندی و مهارتهای قابل توجه صادقی، هتل همای واقع در بندرعباس، مصمم شد تا از او جهت اجرای زنده دعوت بعمل آورد که او نیز با طیب خاطر پذیرفت.

همخوانی‌ها:

  • «همدلی» با ناصر عبداللهی
  • «هیچ جا بندر نابو» با شروه‌خوانی خالو قنبر راستگو
  • «هموطن» به همراه فرزاد فرزین
  • «من و بارون» با بابک جهانبخش
  • «نمی‌دونی و می‌دونم» با خشایار اعتمادی
  • «با تو می‌خندم» با شهاب رمضان
  • «خارج از تصور» با پویا نیکپور
  • «یه روز از پیش تو می‌رم» با امید حجت
  • «فصل بهار» با مرتضی پاشایی، محمد علیزاده، مهدی یراحی، پیام عزیزی، سعید شهروز، محمدرضا هدایتی و سامان جلیلی
  • قطعهٔ «ایران ایران» اجرا شده در کنسرت با سالار عقیلی
  • «تو که حساسی» با بابک جهانبخش
  • «ایران جان» همراه با حجت اشرف‌زاده، حامد همایون، مهدی یغمایی با شعری از قاسم صرافان
  • «بگو که باهامی» همراه با امیرحسین نوشالی

آلبوم‌ها:

  • ۱۹۹۳ / ۱۳۷۲ – راز عشق (غیررسمی)
  • ۱۹۹۴ / ۱۳۷۳ – باله پرواز (غیررسمی)
  • ۱۹۹۵ / ۱۳۷۴ – کلاغ غارغاری (غیررسمی)
  • ۱۹۹۶ / ۱۳۷۵ – گل لاله (غیررسمی)
  • ۱۹۹۷ / ۱۳۷۶ – بندر قدیم (غیررسمی)
  • ۱۹۹۹ / ۱۳۷۷ – مستانه و دیوانه (غیررسمی)
  • ۲۰۰۰ / ۱۳۷۸ – رؤیای شیرین (غیررسمی)
  • ۲۰۰۰ / ۱۳۷۹ – ۱۰ ثانیه (غیررسمی)
  • ۲۰۰۱ / ۱۳۸۰ – عاشقم من (غیررسمی)
  • ۲۰۰۲ / ۱۳۸۱ – حکایت مشکی پوش (غیررسمی)
  • ۲۰۰۳ / ۱۳۸۲ – مشکی رنگ عشقه (غیررسمی)
  • ۲۰۰۳ / ۱۳۸۲ – کما (غیررسمی)
  • ۲۰۰۴ / ۱۳۸۳ – پرچم مشکی (غیررسمی)
  • ۲۰۰۵ / ۱۳۸۴ – دلم برات میسوزه (غیررسمی)
  • ۲۰۰۶ / ۱۳۸۵ – پیرهن مشکی
  • ۲۰۰۷ / ۱۳۸۶ – وایسا دنیا
  • ۲۰۰۹ / ۱۳۸۸ – چقدر سخته (غیررسمی)
  • ۲۰۰۹ / ۱۳۸۸ – یکی بود یکی نبود
  • ۲۰۰۹ / ۱۳۸۸ – سلام آقا (دو قطعه در وصف امام حسین)
  • ۲۰۱۰ / ۱۳۸۹ – هشت (یک قطعه در وصف امام رضا)
  • ۲۰۱۱ / ۱۳۹۰ – دیگه مشکی نمی‌پوشم
  • ۲۰۱۲ / ۱۳۹۱ – نسیم انتظار (دو قطعهٔ مذهبی)
  • ۲۰۱۳ / ۱۳۹۲ – همین
  • ۲۰۱۳ / ۱۳۹۲ – من و ما (یک قطعه به نام فال)
  • ۲۰۱۵ / ۱۳۹۳ – فقط گوش کن
  • ۲۰۱۵ / ۱۳۹۴ – شب بارونی
  • ۲۰۱۷ / ۱۳۹۶ – یعنی درد
  • ۲۰۱۹ / ۱۳۹۷ – زندگی کن
  • ۱۳۹۹ – حواست به من باشه

اجرای زنده و کنسرت‌ها:

رضا صادقی در حیطه اجرای زنده، دارای استعداد و قابلیت درخشانی است. او در دوران فعالیت حرفه ای، آمار برگزاری بیشترین کنسرت را در شهر های متعدد ایران و جهان به خود اختصاص داده است. رضا صادقی در زمره معدود خوانندگان ایرانی است که تا پیش از منتشر شدن آلبوم رسمی اش اقدام به اجرای زنده نموده است.‌

دره سال‌های اخیر اشخاصی همچون امید حاجیلی، علی ثابت، بهنام ابطحی، و پویا نیک‌پور مسئولیت رهبری ارکستر رضا صادقی را عهده‌دار بوده اند. پس از آنکه رضا صادقی و بهنام ابطحی مدتی را از هم فاصله گرفته و فعالیت مشترکی نداشتند، این اواخر مجدداً با هم، همکاری داشته و در حال حاضر ابطحی به عنوان رهبر ارکستر رضا صادقی به نام ارکستر مشکی پوشان فعالیت دارد.‌ در گروه ارکستر مذکور نوازندگان نامداری همچون حسین شریفی، پیام طونی، مسعود همایونی، فاضل پیش هنرنمایی می کنند.

در عین حال او در اسفند ماه سال ۱۳۹۷ در چهار سانس کنسرت که در بزرگترین سالن کشور به نام وزارت کشور صورت گرفت، موفق شد با پیش فروش همه بلیط ها در یک هفته پیش از برگزاری کنسرت به ایام درخشان خود بازگردد.‌

اجرای برنامه نوروزی:

در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ رضا صادقی بعد از کناره گیری امیرحسین صدیق و باران خوش اندام به عنوان مجری برنامه نوروز ترین نوروز انتخاب شد.

چنین نقل شده که رضا صادقی در جایگاه خواننده پاپ کشورمان، به تاکید و پافشاری دو تن از مجریان شبکه پنجم صدا و سیما، در جهت عهده دار شدن میزبانی این برنامه در تاریخ بیست و پنجم اسفند ماه سال ۱۳۹۹ به جرگه، مجریان ویژه برنامه نوروزی شبکه پنج پیوست.‌

فیلم‌شناسی:

رضا صادقی در فیلمی به نام بی خداحافظی عهده دار نقشی به جای خودش شده است.‌ البته مطالبی هم منتشر گردید که این فیلم بر اساس زندگی واقعی او ساخته می‌شود که در هنگام شروع فیلم ذکر شد که: «صرفاً از زندگی رضا صادقی برداشت نمایشی شده‌ است»

فیلم سینمایی دیگری نیز به نام یاغی ساخته شد که در آن رضا صادقی مجدداً نقش خود را به عنوان رضا صادقی ایفا کرده است.

آوای جادویی عنوان مسابقه ای است که رضا صادقی در آن به عنوان داور حضور دارد.

مصاحبه با رضا صادقی

پرسپولیسی دوآتیشه:

خالی از لطف نیست که بدانید رضا صادقی از جمله هواداران و طرفداران سرسخت تیم فوتبال پرسپولیس است.

او گفته که: «با افتخار پرسپولیسی هستم! از کودکی عاشق این تیم بودم،سالهاست پیگیر این تیم هستم و نمیتوانم عشقم به آن را مخفی نگه دارم!

سید جلال حسینی، بازیکن مورد علاقه من است، او از لحاظ فنی و اخلاقی فوق العاده است!

از بین قدیمی ها، عاشق علی آقا پروین هستم! ضمن اینکه احمد عابدزاده، فرشاد پیوس و مرحوم علی انصاریان را هم خیلی دوست دارم.»

از منچستر تا رئال:

رضا صادقی درخصوص تیم های خارجی گفته است: «در بین تیم های اروپایی علاقه شدیدی به تیم رئال دارم. ولی در گذشته جزو طرفداران پروپاقرص منچستر بودم و این امر تا زمانی بود که فرگوسن در ترکیب این تیم بازی میکرد. در بین تیم های ملی نیز، من از طرفداران تیم انگلیس هستم.»

ارادات به امام رضا (ع):

رضا صادقی خود در جایی تعریف می کرد: «وقتی بچه بودم و با مشکلات جسمانی مواجه شدم، پدرم می گفت: برای خوب شدن حالت، تو را همه جا می برم جز مشهد! چون امام رضا(ع) به ما آنقدر حس خوب داده، که نمی خواهم برای حال بد تو پیش او برویم!» مفهوم این جملات پدر، برایم ناشناخته بود. ولی زمانی که بزرگتر شدم با خود اندیشیدم که همه همت و تلاش خود را به کار بگیرم تا در طول زندگی، شخصی باشم که مقبول حضرت رضا علیه السلام قرار گرفته و او به من افتخار کند.

حمایت از آواز زنان:

رضا صادقه در خصوص خوانندگی و آواز خوانی زنان چنین نظری دارد:

«دوست دارم فصل تازه ای در خوانندگی اتفاق بیفتد، حالا که دختران کوچکی دارم، دلم میخواهد دختران این سرزمین بیشتر حمایت شوند، کار دختر فقط کز کردن نیست!»

عقاید مذهبی رضا صادقی:

رضا صادقی دارای شخصیتی است که عقاید مذهبی زیادی در او وجود دارد. ولی در برابر بسیاری از جریانات سیاسی داخل کشور ایران، انتقاد و اعتراضات زیادی را بر آنها وارد می کند. او صراحتا به مدح و ستایش مرحوم محمدرضا شجریان، هنرمند بزرگ کشورمان پرداخته و او را به عنوان یکی از ستون های تخت جمشید در عرصه فرهنگ و هنر ایران قلمداد کرده است.

هر ساله رضا صادقی در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین در ماه‌های محرم و صفر، از شهر تهران راهی بندرعباس میشود و همانند سال های پیشین که هنوز شهرت و معروفیت نداشت، به روش سنتی اهالی هرمزگان در جنوب ایران، اقدام به مداحی میکند.‌

داستان ازدواجت چطور بود؟

ازدواج من روایت خاصی نداشت. در سفری که به کشور آلمان داشتم، به واسطه شخصی از دوستان، باب آشنایی با خانواده ای برایم مهیا شد. در دوران اقامتم در آنجا تصور کردم که لازم است تا نوع دیدگاه و افکارم را تغییر داده و نگاه جدیدی را نسبت به زندگی در پیش بگیرم. در عین حال که همسرم شخصیتی بسیار صادق و شفاف دارد. در نقطه مقابل من، او از نظر فکری و عصبی، آرامش زیادی داشته و همیشه لبخند بر روی صورتش جلوه میکند. بسیار پر محبت و مهربان بوده و همه انسان ها در دامنه محبت او قرار دارند. علی الخصوص که عشق زیادی را به بچه ها نثار می کند.

همسرت جزو طرفداران تو بود؟

رضا صادقی همسر و دخترانش

صحیح تر آن است که بگوییم، جزو طرفداران اندیشه های من بود، تا طرفدار ترانه هایم، و این موضوع بیشتر باعث کشش من به او شد. او کاملا از نوع افکار، مطالعات و گفتگوهای من با رسانه ها آگاه بوده و حتی از مصاحبه هایم افزون بر اشعارم اطلاعات داشت و چنین چیزهایی در نظر من خیلی ارزشمند بود. همسرم سالهای مدیدی را در فضای خارج از ایران زندگی کرده و نسبت به فرهنگ اروپایی شناخت بیشتری داشت. ولی مهمترین مسئله برای من این بود که همسرم در بین یک خانواده با اصالت و با اندیشه های ایرانی رشد کرده و بزرگ شده بود.

همیشه اصالت و ریشه دار بودن در نزد من اهمیت ویژه ای از جمله خصوصیات مثبت او چنین است که از نسل سادات است. پدر همسرم گرایش زیادی به مطالعه و خواندن کتاب داشته و دارای یک کلکسیون کامل از کتاب است. نکته مهمی که در اینجا مطرح بود، اینکه احساس می‌کردم، همسرم مادر شایسته ای برای فرزندانم است. کاملاً صادقانه اعتراف میکنم که همه مرد های دنیا پس از مادر خودشان، از همسرشان انتظار مادری دارند. از صمیم قلبم از او سپاسگزارم که تحمل و شکیبایی زیادی در برابر بچه بازی هایم داشته است.

در مجموع احساس مطلوبی نسبت به رویدادها و اتفاقات پیرامونم دارم و از جمله ستاره های درخشان زندگی‌ام، همسرم است.‌ از جمله عللی که باعث شد که محل سکونتم را به شهر کرج منتقل کنم، چنین بود که قصدی برای ازدواج نداشتم. لذا به دورترین منطقه کرج رفته و با خود تصور می کردم که اینجا یعنی آخر دنیاست و روایت زندگیم خاتمه می یابد. ولی الان شرایط تغییرات زیادی داشته است.

شایعه رفتن از ایران:

در آن زمان تصور می کردم که حتی اگر از ایران هم مهاجرت کنم، تنها نخواهم شد. من علاقه زیادی به وطنم دارم. دفعات زیادی مسافرت هایی را به کشورهای کانادا و استرالیا داشته‌ و مدت های طولانی را در آنجا سپری کرده‌ام. ولی قادر نیستم که در غربت به زندگی ادامه دهم. این جریان که پس از خروج از منزل، در ازای سلام کردن بگویم های، موضوع مضحکی به نظر می رسد.

ترجیح می‌دهم که بگویم، چند تومان میشود تا اینکه بیان کنم، چند دلار پرداخت کنم. من به شخصه اعتقاد دارم که خانه کوچک پدرم دارای امنیت بیشتری است، به نسبت خانه ویلایی پدر همسایه. از آن جهت که در خانه همسایه لازم است، همواره لبخند به لب باشم که در غیر این صورت، مرا به بیرون پرت میکنند. ولی در منزل کوچک پدرم حتی می توانم گریه کنم، بخندم، عصبانی شوم، آرام باشم و در هر شرایطی آنجا خانه من است و می توانم بمانم.

گفتی همسر من، مادر بچه هایم است مگر چند فرزند می خواهی؟

در حال حاضر سه فرزند.

تیارا دختر رضا صادقی

رضا صادقی و دخترش ویانا

این فرهنگ پذیرش بچه چطور برای همسر شما جا افتاده؛ به خصوص که در خارج از ایران بزرگ شده اند؟

همسرم به بچه ها عشق می ورزد. حتی ما در دوران پیش از بچه دار شدن، نام هایی هم برای آنها انتخاب کردیم. قصه، عشق، ایلیا. در آن زمان این اسامی مدنظرم بود. در حقیقت دوست دارم که صاحب دو دختر و یک پسر باشم. و قطعاً خواست خدا اولویت زندگی ام است. اسم عشق را از آن جهت دوست داشتم که در مدرسه به دخترم بگویند: «عشق صادقی» خانم «عشق صادقی» بیاید دفتر، در این حالت کمتر کسی پیدا می‌شود که به عشق من بگوید، بالای چشمت ابروست. نام قصه را نیز از آن جهت دوست داشتم که صدایش کنند «قصه صادقی»

به علت اخلاص و سرسپردگی ویژه ای که برای حضرت امیرمومنان علی علیه السلام قائل هستم، اسم ایلیا را انتخاب کردم.‌ قصد ندارم که اسم علی را بر روی پسرم بگذارم که احیانا اگر بچه خوبی نشد، کوچکترین جسارتی به اسم علی ایجاد نشود.

طریقه برگزاری مراسم خواستگاری:

برای من خیلی اهمیت داشته همه مراسم هایم به روش ایرانی و منطقی صورت گیرد. پدر و مادرم بزرگواری کرده و بر من منت گذاشتند و به خانه پدری همسرم در ایران آمدند.‌ واقعاً از پدر و مادر همسرم نیز کمال تشکر را دارم که شرایط سهل و آسانی را برای من مهیا کردند که در ازای رفتن به خارج از کشور جهت انجام خواستگاری، به ایران آمدند. آنها لطف و مرحمت داشتند که در زمانی که برای انجام دید و بازدید آمده بودیم ما را پذیرفتند.

سرنوشت تو از بندرعباس با سرنوشت کسی در آلمان رقم خورد، چقدر به قسمت اعتقاد داری؟

برخی از جریانات شگفت آور برای من ایجاد شد که احتمالاً برخی از افراد این گفتگوها را به عنوان توجیه قلمداد کنند، ولی من همیشه در قبال انجام کارهایم دلیل مشخصی قائل هستم. اغلب زمان ها علائم و نشانه هایی برایم نمودار می شد. به طور مثال مدعی بودم با شخصی که در داخل ایران است، ازدواج نمیکنم. از آن جهت که او قطعاً در پی رضا صادقی به عنوان خواننده بوده و در صورتی که شخصی را که در خارج از ایران اقامت دارد برگزینم، این امکان برایم مهیا است که خودم را به شکل واقعی معرفی کنم، نه آنچه که در جامعه و یا نشریات از من منعکس می‌شود.

برخی از علائم نیز برای من ظاهر شد که آن را به فال نیک گرفتم که اتفاق مبارکی برایم رخ می دهد. در راس همه این موارد، شخصیت پر مهر و عطوفت همسرم است.‌ موضوعی که باعث شد از همان نخستین دیدار با همه سلولهای وجودم، در او محو باشم، خنده زیبای او است.

در این مدت شعری برای همسرت خوانده ای؟

بله در یکی از آلبوم هایم، ترانه ای را برای ایشان خوانده و تقدیمشان کردم.

اگر عشقی به وجود بیاید، قاعدتا زایشی هم به همراه خواهد داشت. آیا این عشق تو را در خواندن شعر و آهنگ هیجان زده می کند؟

در تک تک ترانه هایی که در آلبوم عاشقتم ارائه شده، این موضوع به طور ملموسی دیده می شود و مخاطب به طور آشکارا عشق را در این آلبوم احساس می کند.

در مراسم ازدواجت هم مشکی پوشیدی. عکس العمل مهمان ها در برابر لباس مشکی تو چطوربود؟

همه حضار کاملاً متعجب بودند. ولی از نظر خودم جالب بود، هنگامی که به مراسم وارد میشوم، با چه واکنش هایی روبرو خواهم شد. یکی گفت:«اِ». یکی گفت:«رضا؟؟» یکی گفت:«مشکی؟» ولی در صورتی که هر رنگی، غیر از مشکی را انتخاب می کردم، یعنی نسبت به هر آن چیزی که باور داشته و بیان کرده بودم، باید پشت می کردم. من گفتم «مشکی رنگه عشقه» در آن زمان نیز به وصال عشقی میرسیدم که عشقی شاعرانه، دلی و احساس واقعی من بود و اگر با غیر از رنگ مشکی به این مجلس می آمدم، یعنی همه حرف هایم دروغ بوده است.

این خواسته ات را تحمیل هم می کنی؟ چون دیده ام که دوستانت هم مشکی می پوشند.

نه اینطور نیست. آنها به میل و خواست خودشان چنین رنگ هایی انتخاب میکنند.

رنگ مشکی شما را دور یک حلقه جمع کرده است؟

خیر، نوع دیدگاه و طرز فکر ما باعث شده که در کنار یکدیگر جمع شویم.

برادرت هم به دلیل تو مشکی می پوشد؟

نه، ممکن است به طور اتفاقی شما او را با لباس های مشکی دیده اید. محمد همواره لباس هایی با رنگ های مختلف را بر تن می کند. ‌او حتی در شب‌های برگزاری کنسرت نیز، یک شب را لباس مشکی بر تن نکرد. نامرد! (می خندد)

اگر عشق صادقی بگوید: بابا مشکی نپوش، چه اتفاقی می افتد؟

به عشق می گویم که لطفاً اجازه دهد لباس مشکی بر تن کنم و در صورتی که نپذیرفت، از او خواهش می کنم. بعید می دانم که دخترم قبول کند که اشک های پدرش جاری شود. سرانجام گریه می کنم تا محبت او بر من جاری شده و رضایت دهد.

جایی گفته بودی که همسرم بهترین خانمی هستند که می توانستم داشته باشم. این جمله درست از شما منتقل شده بود؟

قطعاً همه بانوان ایرانی و سرزمینم خاص هستند. این جمله را از جهت تعارف بیان نکرده و از صمیم قلب آن را باور دارم. این که می گویم همسرم بهترین خانمی هستند که میتواند بعنوان شریک زندگی در کنار من باشد، عامل اصلی آن نوع رفتار و ویژگی های خاصی است که در من وجود دارد و آن منشا گرفته از دنیای خاصی است که من در آن بوده و هستم. منظورم حاشیه ها، مطالب ویژه و محیط کاری ام است که در پیرامونم قرار دارد. ممکن است به ندرت کسی این شرایط را تحمل کرده و در عین حال به عنوان مونس و همدم در کنار من قرار بگیرد.

در نخستین ایام شروع زندگی مشترک ما، برخی اتفاق ها و شرایط ناخوشایند به واسطه افراد پیرامونم و حتی کسانی که تصور میکردم شناخت کافی نسبت به آنها داشته و یا اشخاصی که آنها را نمی شناختم، ایجاد شد که به شدت سخت و اندوهناک بود. بعید می دانم که کسی این موقعیت را با صبر و شکیبایی تحمل کرده و آن را پذیرا بود و مهمتر از همه اینها با من همگام و هم فکر بود. به طور قطع همسرم بهترین گزینه برای من است.

همسرتان کدامیک از آثار و قطعات تو را بیش از بقیه آثارت دوست دارد؟

همسرم بیشتر سالهای عمرش را در خارج از ایران سپری کرده است. ولی مطلبی که توجه مرا به خود جلب کرده و افکارم را به خود مشغول کرده بود، این است که ایشان در نقطه مقابل بسیاری از افراد، ترانه های وایسا دنیا و مشکی رنگ عشقه به عنوان نخستین گزینه شان نبوده و از همه بیشتر ترانه خدا رو دوست دارم، برایشان خاص و محبوب بوده و به آن اعتقاد عمیقی داشتند و از نظر ایشان خیلی نکته مهمی بود که یک شخص مفهوم صحیح و زیبایی را از خداوند جهان ارائه دهد.

ولی اینکه تا چه اندازه انتخاب ایشان درست یا نادرست بوده را اطلاع ندارم، ولی فکر می کنم جنبه مشترکی که میان من و همسرم وجود دارد، چنین است هیچ کدام از ما تمایل نداریم که در رفتارهای مان، افراط باعث بی اثر شدن آن شود.

جهان رضا صادقی در دوران مجردی با این روزهایش چقدر فرق کرده؟

رضا صادقی در دوران پیش از ازدواج نیز دارای اندیشه، اعتقادات و تفکراتی به همین شکل بوده است.‌ ولی صادقانه اعتراف می کنم که نسبت به زندگی و پیرامونش حد و مرزی قائل نبود، به قدری که هر انسان بی کفایت و بی قابلیتی قادر بود به راحتی در ابعاد زندگی من وارد شود و چنین رفتاری در من و یا افراد مشابه من را، باید به عنوان یک ضعف قلمداد کرده و آن را بشناسیم. بسیاری از حاشیه ها به طور ناخودآگاه در اثر چنین رویکردی در دورانی از زندگی ام ایجاد شد و مسائلی را با خود به همراه داشت. لکن در حال حاضر به مرحمت خدای بزرگ و برخورداری از یک خانواده مطلوب و همسری فهیم، قادر هستم فضایی خوب، پرآرامش و لذت بخشی را در روزهایم تجربه کنم.

چرا زندگی شخصی تو این روزها خیلی حالت بسته ای دارد و کمتر پیش می آید در مورد زندگی ات جایی حرف بزنی؟

رضا صادقی در جایگاه یک خواننده با اندیشه های منحصر به فردش، یک شخصیت بوده و رضا صادقی که دومین وجه از شخصیتش در قالب یک مرد خانه و پدر فرزندانش نمودار می شود. کاملاً منفک و مجزا از یکدیگر هستند. این دو ابعاد مختلف شخصیتی، نباید هیچ وقت با یکدیگر آمیخته شود. اینکه زندگی خصوصی من جنبه شخصی دارد، از آن جهت است که تمایل دارم زندگی شخصی ام تنها متعلق به خودم باقی بماند. اصلاً قصد ندارم که جهت جلوه‌گری مضاعف و جذب مخاطب به هر روشی روی بیاورم. چرا که چنین رویکردهایی را در بین همکاران و خیلی افراد دیده ام که ماحصل آن نیز کاملاً عیان بود.

از نظر من حریم خانوادگی ازش و اهمیت ویژه ای دارد و با توجه به اینکه به طور ذاتی گرایش های سنتی و ایرانی دارم، حاضر نیستم که خیلی از اصول و قواعد را زیر پا بگذارم. همچون بسیاری از خانوارهای ایرانی چنین جریاناتی در نزد آنها ارزش و اهتمام ویژه‌ای دارد. حریم خصوصی زندگی من در جایگاه مرد خانواده و پدر فرزندان مملو از اندیشه های ژرف و عمیق ایرانی است. البته به هیچ وجه منظورم تعصبات خشک و غیرمنطقی قدیمی و مرتد نیست که هنوز عده ای آن ها را دنبال می کنند. من تلاش داشته ام که بر حسب اولویت، خانواده ام را در رتبه نخست قرار دهم. لازم است حریم خصوصی زندگی و خانوادگی من، از حیطه کاری و فعالیت‌های هنری من کاملاً مجزا باشد.

آخر این مصاحبه قرار است چگونه تمام شود؟

اصولاً همسران اشخاص هنرمند، صبر و شکیبایی زیادی دارند و من به طور واقع درک می کنم که آنها چه شرایطی را تحمل کرده و از سختی هایی بر آنها وارد میشود، آگاه هستم. در حقیقت لازم است تا از صمیم دل به آنها خسته نباشید بگوییم. در کنار وظایف مادری، به عنوان همسر و یک دوست نیز مسئولیت هایی را به عهده دارند. آرزو می کنم که این عواطف زیبا و جاودان در بین خانواده های ایرانی رشد و گسترش بیشتری یافته و نوع دید ما بیشتر از جنبه عاطفی به زندگی و مسائل بنگرد، نه حساب و کتاب.

از مردم و مخاطبین عزیز نیز بسیار سپاسگزارم که رضا صادقی را در دوران مجردی کاملاً قبول کردند و هم اکنون در دوران جدید ، در زندگی این خواننده نیز تاثیر عمیقی خواهند داشت. انشاالله به لطف خدای بزرگ همه خانواده های ایرانی در کنار یکدیگر سفره های شان پر و دل‌هایشان خوشحال باشد.

شرح رضا صادقی از میزبانی ویژه برنامه نوروزی:

رضا صادقی در مصاحبه‌ای که از طریق گزارشگر رادیو و تلویزیون سبا انجام شد در جواب به این پرسش که برنامه «نوروزترین نوروز» شبکه پنج ویژه نوروز ۱۴۰۰ را چطور ارزیابی کردید، بیان کرد: ویژه برنامه «نوروزترین نوروز» یک برنامه دلی بود و از این رو علاقه زیادی به آن داشتم. در زمان شرکت در آن، احساس خوبی در من شکل می گرفت.

او در ادامه گفت: نوروز ترین نوروز برنامه‌ای بود که به شکل بداهه انجام می‌شد. آن را می توان به یک لایو اینستاگرامی تشبیه کرد که از قبل آگاه نیستید چه رویدادهایی در آن بروز می کند.‌ بدون اغراق می توانم بگویم که برنامه نوروز ترین نوروز از جنبه اجرا و ارتباط با مخاطب، بسیار موفق بود و توانست که ارتباط مناسبی را با همه بینندگان تلویزیون در نقاط مختلف ایران ایجاد کند.‌

رضا صادقی تصریح کرد: پیش از آنکه در این ویژه برنامه شرکت کنم، با برخی از دوستانم در خصوص فضای حاکم بر آن مذاکراتی را انجام دادم. ولی به هیچ وجه تصور نمی کردم که تا این اندازه فضای آنجا صمیمانه و یکدل باشد.

او توضیح داد که: در ابتدا که اجرای این برنامه به من پیشنهاد شد، من قصد داشتم بدون بررسی و فکر، پاسخ منفی خودم را به آنها ارائه دهم. ولی پس از دقایقی، با خود اندیشیدم که ممکن است این جریان تجربه خوبی را برای من فراهم کند. لذا در کسری از ثانیه باخود به قطعیت رسیدم که آن را بپذیرم و با مشاوره از برخی از دوستان که در حیطه اجرا فعال هستند، بتوانم در این کار گام‌هایی را بردارم.

صادقی بیان کرد: در هنگام اجرای برنامه از دو مجری که در آنجا شرکت داشتند درخواست کمک کرده و تلاش داشتم که از اطلاعات و آگاهی های آنها بهره ببرم. در عین حال پیش از شروع این کار، چند تن از دوستانم که در زمره مجریان موفق تلویزیون در این ایام بودند، کمک هایی را به من ارائه دادند. لذا همه همت و اراده ام را به کار گرفتند که مجری مطلوب و خوبی در این ویژه‌برنامه باشم.

با خود فکر کردم که احتمالاً می توانم، حال مردم را به سمت بهتری سوق دهم.‌

.chavosh-ads-block { margin-bottom: 10px; display: inline-block; width: 100%; } .chavosh-ads-content { border: 1px solid #3584e4; border-right: 3px solid #3584e4; background-color: white; display: block; border-radius: 10px; padding: 20px 20px 20px 20px; position: relative; } .chavosh-ads-image-holder { max-height: 250px; max-width: 250px; padding-left: 0; padding-right: 25px; position: relative; min-height: 1px; } @media (max-width: 771px) { .chavosh-ads-image-holder { padding-left: 25px; } .chavosh-ads-content { padding: 3px 20px 10px 20px; } } .chavosh-ads-image-holder a { display: inline-block; position: relative; } .chavosh-ads-image-holder img { max-width: 100%; height: auto; margin: 0; border-radius: 10px; vertical-align: middle; border: 0; } .chavosh-ads-detail { flex: 3; padding-left: 25px; padding-right: 25px; position: relative; min-height: 1px; direction: rtl; } .chavosh-ads-detail a { text-decoration: none; } .chavosh-ads-detail-title { text-align: right; margin: 0 0 7px; font-size: 17px; font-weight: 700; text-transform: none; color: #2d2d2d; } @media (max-width: 771px) { .chavosh-ads-detail-title { text-align: center; } } .chavosh-ads-detail-des { padding-left: 0; margin-top: 6px; } .chavosh-ads-detail-des p { padding: auto 0; line-height: 2rem; text-align: justify; margin: 0 0 10px; margin-bottom: 17px; font-size: 1rem; } .chavosh-ads-detail-title a { color: #3584e4; text-decoration: none; } .chavosh-ads-detail-title a:hover { text-decoration: underline; } .chavosh-ads-row { display: flex; direction: rtl; margin-left: -25px; margin-right: -25px; } @media (max-width: 771px) { .chavosh-ads-row { gap: 1rem; flex-direction: column; } } .chavosh-ads-detail-button { text-align: left; } @media (max-width: 771px) { .chavosh-ads-detail-button { text-align: center; } } .chavosh-ads-detail-button a { font-size: 18px; color: #fff; background-color: #3584e4; border-bottom: 3px solid #2a0632; display: inline-block; padding: 3px 25px; margin-top: 0; border-radius: 4px; text-decoration: none; -webkit-transition: all 0.07s ease; -moz-transition: all 0.07s ease; -o-transition: all 0.07s ease; transition: all 0.07s ease; } @media only screen and (max-width: 770px) { .chavosh-ads-detail { width: unset; } .chavosh-ads-image-holder { max-width: unset; max-height: unset; width: unset; } }

برای کسب درآمد؛ کافیه یکسری قواعدی که ثروتمندان بلد هستن رو تو هم یاد بگیری. اینکه چطوری پول دربیاری و ثروتمند بشی تو جلسه‌ی آموزشی بهت یاد داده شده. بعد ازدیدن این جلسه، زندگیت عوض میشه.

در صورت تمایل این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
تلگرام واتس آپ فیس بوک پیامک
تلگرام واتس آپ فیس بوک پیامک
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته