دامیننس تتر چه ارتباطی با قیمت و بازار ارزهای دیجیتال دارد؟


دامیننس تتر چه ارتباطی با قیمت و بازار ارزهای دیجیتال دارد؟

داده‌ها نشان می‌دهد تا آوریل سال 2022، دامیننس (Dominance) یا تسلط تتر (USDT) در بازار ارزهای دیجیتال حدوداً 50 درصد بوده‌است، یعنی درواقع در آن برههٔ زمانی نیمی از معاملات بازار کریپتوکارنسی توسط ارز دیجیتال تتر صورت گرفته‌است؛ اما پس از...

داده‌ها نشان می‌دهد تا آوریل سال 2022، دامیننس (Dominance) یا تسلط تتر (USDT) در بازار ارزهای دیجیتال حدوداً 50 درصد بوده‌است، یعنی درواقع در آن برههٔ زمانی نیمی از معاملات بازار کریپتوکارنسی توسط ارز دیجیتال تتر صورت گرفته‌است؛ اما پس از افزایش 52درصدی تسلط آن در ماه مه 2022، به یک باره با انفجار UST در عرض چند روز تسلط این استیبل کوین مبتنی بر دلار به 47 درصد کاهش یافت. اما دامیننس تتر چه ارتباطی با قیمت و بازار ارزهای دیجیتال دارد؟

در سال 2023، تسلط USDT به بالاترین حد خود در 15 ماه اخیر یعنی 54.5 درصد رسید. درست است که نقدینگی پرقدرت بیت‌کوین آن را به یکی از روش‌های جذاب برای خروج تریدرهای کریپتو از بازار آلت‌کوین تبدیل کرده‌است؛ اما Tether همچنان به‌عنوان محبوب‌ترین استیبل کوین یکی از روش‌های آسان برای خروج از نوسانات موجود در بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری دربارهٔ Tether Dominance و ارتباط آن با قیمت و بازار ارزهای دیجیتال در اختیار شما قرار دهیم.‌

آشنایی با مفهوم دامیننس تتر (Tether Dominance)

در مقاله ساختار استیبل کوین تتر نیز اشاره شده است که دامیننس تتر نشان‌دهندهٔ میزان تسلط استیبل کوین Tether بر بازار ارزهای دیجیتال است. درواقع دامیننس سهم این رمز ارز را نسبت‌به سایر رمز ارزهای موجود در بازار نشان می‌دهد. برای درک بهتر مفهوم دامیننس، اجازه بدهید یک مثال بزنیم: فرض کنید که درصد Tether Dominance مساوی با 40 درصد است، یعنی 40 درصد از حجم کل معاملات انجام‌شده در بازار ارزهای دیجیتال، متعلق به این رمز ارز است.

هر چه درصد دامیننس بیشتر باشد، تسلط رمز ارز نیز بیشتر است و به پایهٔ اصلی معاملات تبدیل می‌شود. با کاهش ارزش رمز ارزهای دیگر ازجمله بیت‌‌کوین، ارزش رمز ارز Tether ثابت باقی می‌ماند. برای به‌دست آوردن دامیننس، باید ارزش رمز ارز را به ارزش کل رمز ارزهای موجود در بازار تقسیم کرد. با افزایش تسلط این رمز ارز در بازار، می‌توان متوجه شد که تریدرها مشغول فروش سرمایهٔ خود هستند. در چنین مواقعی ممکن است بازار ارزهای دیجیتال به‌صورت کلی دچار ریزش شود‌.

در صورت کاهش تسلط Tether، می‌توان به این نتیجه رسید که تریدرها استیبل‌کوین‌ها یا USTD‌های خود را به رمز ارزهای دیگر تبدیل می‌کنند و احتمال این‌که بازار روند صعودی به خود بگیرد وجود دارد.

با استفاده از چه روش‌هایی می‌توان متوجه شد که تتر بر بازار رمز ارزها تسلط دارد؟

با استفاده از دو روش مختلف می‌توان از تسلط ارز دیجیتال Tether بر بازار آگاه شد. این روش‌ها عبارتند از:

  • بررسی نمودار مربوط به حجم معاملات استیبل کوین تتر:

همهٔ صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال به‌طور معمول حجم معاملاتی که انجام شده‌است را به‌صورت نمودار منتشر می‌کنند تا عموم معامله‌گران به آن دسترسی داشته باشند. با بررسی نمودار مربوط به استیبل کوین Tether به‌راحتی می‌توان متوجه شد که معاملات این ارز چند درصد از کل معاملات بازار را به خود اختصاص داده‌است. اگر درصد معاملات این رمز ارز نسبت‌به سایر رمز ارزها بیشتر بود، می‌توان از دامیننس یا تسلط آن در بازار ارزهای دیجیتال اطمینان حاصل کرد.

دامیننس تتر چه ارتباطی با قیمت و بازار ارزهای دیجیتال دارد؟

  • مقایسه کردن قیمت تتر با قیمت دلار:

روش دیگری که برای آگاهی از تسلط رمز ارز Tether در بازار کاربرد دارد، مقایسه کردن قیمت تتر با قیمت دلار است. همان‌طور که می‌دانید، قیمت تتر همواره مساوی با قیمت دلار است. در صورت ثابت بودن قیمت دلار با قیمت رمز ارز Tether و تغییر قیمت ارز دیجیتال با Tether، می‌توان نتیجه گرفت که تسلط این رمز ارز در بازار افزایش یافته‌است. مثلاً فرض کنید قیمت بیت‌کوین در واحد دلار تغییری نکرده و ثابت بماند‌؛ اما قیمت بیت‌کوین با توجه به USTD تغییر کند، در چنین مواقعی می‌توان تأیید کرد که دامیننس استیبل کوین Tether در بازار و حجم معاملات این رمز ارز نسبت‌به حجم معاملات کل بازار افزایش یافته‌است.

دامیننس تتر چه ارتباطی با قیمت و بازار ارزهای دیجیتال دارد؟

برای تحلیل تتر و کسب اطلاعات بیشتر دربارهٔ دامیننس تتر، از چه سایت‌هایی می‌توان کمک گرفت؟

برای تحلیل تتر و کسب اطلاعات بیشتر دربارهٔ دامیننس این رمز ارز، می‌توان از چند سایت معتبر کمک گرفت. اولین سایت معتبر برای به‌دست آوردن کامل‌ترین اطلاعات راجع‌به مشخصات Tether و جزییات مربوط به آن، وب‌سایت رسمی تتر است. در وب‌سایت رسمی این ارز همه‌چیز راجع‌به میزان تسلط، قیمت و نحوهٔ خرید تتر به کاربران ارائه شده‌است. وب‌سایت معتبر دیگری که برای آگاهی از اخبار جدید بازار ارزهای دیجیتال، نمودار قیمت‌ها و اطلاعات مربوط به استیبل کوین Tether کاربرد دارد، وب‌سایت معتبر CoinMarketCap است.

اگر قصد دارید قیمت رمرز ارز Tether را با سایر رمز ارزها مقایسه کنید و به‌طور کاملاً دقیق در جریان اخبار مربوط به آن باشید، محتوای این سایت را مطالعه کنید. وب‌سایت معتبر Coindesk نیز گزینهٔ مناسبی برای دریافت اخبار جدید و تحلیل تتر است‌. با مطالعهٔ مطالب این سایت، می‌توان علاوه‌بر Tether، از وضعیت رمز ارزهای دیگر نیز باخبر شد. وب‌سایت توییتر (Twitter) به‌عنوان یک شبکهٔ اجتماعی پرطرفدار در جهان برای دریافت اطلاعات راجع‌به قیمت و تحلیل رمز ارز Tether و همچنین خرید تتر گزینهٔ مناسبی است.

بسیاری از افراد فعال در بازار ارزهای دیجیتال و شرکت‌های فعال در این حوزه، به‌سرعت اخبار جدید را در اختیار کاربران قرار می‌دهند‌. علاوه‌بر سایت‌هایی که معرفی کردیم، پلتفرم‌های تحلیلی هم برای دریافت اطلاعات جدید، گزینهٔ مناسبی محسوب می‌شوند‌.

جمع‌بندی

در این مقاله دربارهٔ مفهوم Tether Dominance صحبت کردیم و توضیح دادیم که با استفاده از روش‌هایی مانند بررسی نمودار مربوط به حجم معاملات Tether و مقایسه کردن قیمت این رمز ارز با قیمت دلار می‌توان متوجه شد که این رمز ارز بر بازار رمز ارزها تسلط دارد یا نه. در انتها نیز معتبرترین سایت‌های ارائه‌دهندهٔ اطلاعات جدید دربارهٔ Tether Dominance را معرفی کردیم.

با توجه به ثابت بودن ارزش تتر و مزایای زیاد این رمز ارز، انتقال سرمایه به USTD بهترین راه برای جلوگیری از نوسانات بیش از حد ارزهای دیجیتال دیگر است. تریدرها با انتقال سرمایهٔ خود به USTD، از خطر قرار گرفتن در معرض افت شدید و ناگهانی قیمت ارزهای دیجیتال در امان می‌مانند‌ و ارزش سرمایهٔ خود را حفظ می‌کنند‌. امیدواریم مطالب ارائه‌شده در این مقاله، برای شما مفید بوده باشد.

سلب مسئولیت: مطالب منتشرشده در دسته رپورتاژ آگهی توسط شرکت‌های ثالث تهیه شده و جنبه تبلیغاتی یا بیانیه خبری دارند. این مطالب صرفاً بازنشر شده و شهرسخت‌افزار مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ پیام تشکر اهالی غزه از دانشجویان حامی فلسطین