مدیر عامل بزرگ‌ترین شرکت دارایی جهان: ارزهای بین‌المللی مغلوب رمزارز می‌شوند


مدیر عامل بزرگ‌ترین شرکت دارایی جهان: ارزهای بین‌المللی مغلوب رمزارز می‌شوند

لری فینک، مدیرعامل یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مدیریت دارایی در جهان با بیش از 8.5 تریلیون دلار سرمایه، اخیراً به پشتیبانی از رمزارزها پرداخته و اعلام کرده که این نوع دارایی دیجیتال در آینده جایگزین ارزهای بانکی و بین‌المللی از جمله دلار آمریکا...

لری فینک، مدیرعامل یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مدیریت دارایی در جهان با بیش از 8.5 تریلیون دلار سرمایه، اخیراً به پشتیبانی از رمزارزها پرداخته و اعلام کرده که این نوع دارایی دیجیتال در آینده جایگزین ارزهای بانکی و بین‌المللی از جمله دلار آمریکا خواهد شد.

صنعت رمزارزها از سال ۲۰۰۹ و با ظهور بیت کوین (BTC) به عنوان یک ارز دیجیتال جدید و با تمرکز بر توزیع قدرت در میان مردم و حذف واسطه‌های مالی از جمله بانک‌ها، کار خود را آغاز کرد. این صنعت مالی نوظهور در مدت کوتاهی توانست به قدرت رسیده و قیمت هر واحد بیت کوین از چند سِنت، امروزه به چند ده هزار دلار رسیده است.

مدیر عامل بزرگ‌ترین شرکت دارایی جهان: ارزهای بین‌المللی مغلوب رمزارز می‌شوند

رمزارزها که ابتدا کار خود را با وعده ارائه یک سیستم مالی غیرمتمرکز آغاز کرده بودند، اکنون مزایای بیشتر و آزادی عمل بالاتری را در اختیار مردم قرار داده و قصد دارند در آینده نه چندان دور، پول‌های دولتی یا همان ارزهای بانکی بین‌المللی (ارز فیات) را حذف کنند.

در همین راستا لری فینک، مدیرعامل بلک راک (BlackRock)، در تازه‌ترین مصاحبه مطبوعاتی خود اظهاراتی در حمایت از نقش ارزهای دیجیتال در دموکراتیک کردن سرمایه‌گذاری در سراسر جهان ارائه و به علاقه رو به رشد مشتریان این شرکت به رمزارزها اشاره کرد.

بزرگ‌ترین شرکت دارایی جهان هم به سمت رمزارزها حرکت می‌کند

بلک راک یک شرکت آمریکایی چند ملیتی و بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی در جهان به شمار آمده که بیش از 8.59 تریلیون دلار دارایی و انواع مختلف محصولات سرمایه‌گذاری را تحت مدیریت خود دارد.

آقای فینک که مدیریت این غول مدیریت مالی را برعهده دارد، در بخش‌هایی از صحبت‌های خود که روز ۱۴ جولای (۲۳ تیر ۱۴۰۲) با رسانه‌ها داشت، توضیح داد:

سرمایه‌گذاران جهانی ما بیشتر و بیشتر به دنبال سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال هستند.

مدیر عامل بزرگ‌ترین شرکت دارایی جهان: ارزهای بین‌المللی مغلوب رمزارز می‌شوند

از نظر این سرمایه‌دار آمریکایی، ارزهای دیجیتال در خصوص تنوع بخشیدن به سبد دارایی سرمایه‌گذاران می‌توانند ارزش متمایزکننده‌ای داشته باشند. به عبارت دیگر، ارزهای دیجیتال نوعی دارایی بسیار متفاوت محسوب شده که می‌توانند سبد دارایی سرمایه‌گذاران بزرگ را متنوع کرده و ریسک‌های مربوطه را کاهش دهند.

به گزارش Cointelegraph، علی‌رغم اظهارات حمایتی لری فینک از رمزارزها در طول این مصاحبه، او از اظهار نظر در رابطه با درخواست شرکت بلک راک برای عرضه صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله بیت کوین (ETF) در ایالات متحده خودداری کرد، زیرا این پرونده همچنان در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در حال بررسی است.

مدیر عامل بزرگ‌ترین شرکت دارایی جهان: ارزهای بین‌المللی مغلوب رمزارز می‌شوند

ETF (مخفف Exchange-traded fund) نوعی صندوق قابل معامله به شمار می‌آید که خرید و فروش آن‌ از طریق سامانه معاملاتی کارگزاری‌ها انجام می‌شود؛ یعنی ETFها را می‌توان همانند سهام بورسی خرید و فروش کرد. ETFها می‌توانند انواع مختلفی مانند سهامی، شاخصی، درآمد ثابت و غیره باشند.

در همین رابطه بخوانید:

- آغاز معامله نخستین صندوق ETF مبتنی بر ارز دیجیتال؛ قیمت بیت‌کوین در آستانه رکوردشکنی
- رسیدن درآمد حاصل از استخراج بیت کوین به پایین ترین حد در دو سال گذشته

طی چند سال گذشته تمام ETFهای مرتبط با ارزهای دیجیتال توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده رد شده‌اند. با این حال، بلک راک به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مدیریت دارایی در جهان قصد ورود به بازار رمزارز و ارائه خدمات مرتبط با آن به مشتریان جهانی خود را دارد.

ورود این غول مالی به دنیای رمزارزها یک خبر بسیار خوب محسوب شده و در صورت تأیید ETF بیت کوین این شرکت، شاهد انفجار مجدد بازار رمزارز و احتمالاً ثبت رکوردهای جدید خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی