طرز تهیه کیک شکلاتی تلخ با طعم عالی در خانه


اگر تمایل به تهیه یک کیک برای پذیرایی در مهمانی ها و جشن ها دارید که در عین حالهم خوش طعم باشد و هم خاص، کیک شکلاتی تلخ را پیشنهاد می کنیم. در این مطلب طرز تهیه کیک شکلاتی تلخ را آموزش می دهیم.

کیک شکلاتی از مزه های خیلی نو و عالی برای افرادی که اندکی از طعم های تلخ خوششان می آید، محسوب می شود. اگرچه طعم تلخ این کیک شکلاتی خیلی زیاد نبوده و دیگران نیز می توانند آن را انتخاب نموده و میل کنند. کیک شکلاتی تلخ را در وعده های مختلف صبحانه با شیر و چای، یا عصرانه و در جشن و مهمانی ها برای پذیرایی خیره کننده تر تهیه و به کار برد. در این مطلب می توانید با طرز تهیه کیک شکلاتی تلخ آشنا شوید.

کیک شکلاتی تلخ به علت اینکه در منزل تهیه می شود، خیلی سالم بوده و علاوه بر موارد استفاده ای که در بالاتر گفیتم، می توان از آن برای تغذیه مدرسه دانش آموزان نیز بهره ببرید. کیک شکلاتی تلخ را با کمک خامه تلخ و سایر انواع خامه و ترافل می توانید تزیین نمایید. در تعریف این کیک باید گفت که کیک شکلاتی همانگونه که از اسم آن معلوم می باشد، یک نوع کیک خیس تلخ است. در ادامه طرز تهیه کیک شکلاتی تلخ را به شما آموزش می دهیم که بسیار تلخ و خاص می باشد، ولی اگر علاقه مند به تلخی بسیار نیستید، می توانید به اختیار پودر نسکافه را از مواد لازم حذف نمایید.

طرز تهیه کیک شکلاتی تلخ با طعم عالی در خانه

مواد لازم

  • یک پیمانه شیر
  • دو پیمانه آرد
  • یک دوم پیمانه روغن مایع
  • یک پیمانه شکر
  • چهار عدد تخم مرغ
  • دو قاشق غذاخوری کامل پودر کاکائو
  • دو قاشق چایخوری بکینگ پودر
  • کمی وانیل
  • کمی نمک
  • یک قاشق مرباخوری پودر نسکافه

طرز تهیه کیک شکلاتی تلخ خوش طعم در منزل

در ابتدای کار پس از آماده سازی مواد لازم، فر را روشن کرده و بر روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم گردد. سپس هر چهار تخم مرغ را همراه وانیل و شکر درون ظرفی با یکدیگر ترکیب نموده و تقریبا ۷-۱۰ دقیقه با استفاده از دور تند همزن برقی هم بزنید تا حجم پیدا کرده و پف کند. دقت کنید در اواسط دورگیری نمایید تا عطر بد و خامی تخم مرغ از بین برود، سپس روغن و شیر افزوده و با استفاده از دور آرام همزن برقی برای ۱ دقیقه هم زنید.

تمامی مواد خشک را با یکدیگر ترکیب نموده و از صافی بگذرانید، بعد همزن را خاموش نموده و در ۳ نوبت آرد را به مواد افزوده و به خوبی ترکیب نمایید تا جذب آن شده و ترکیب گردد. در صورت تمایل به کم بودن میزان تلخی کیک، می توانید در این مرحله پودر نسکافه را اضافه نکنید.

یک قالب مناسب را انتخاب کرده و کف آن را چرب نمایید، مواد را درون قالب ریخته و درون فر آماده بگذارید تا برای ۵۰ دقیقه باقی بماند و پخته شود. پس از این زمان آن را از فر بیرون آورده و پس از سرد شدن از قالب بیرون آورید تا گاناش بخصوص شکلاتی تلخ را آماده نمایید.

تهیه گاناش

برای این منظور ۱ عدد خامه صبحانه را بر روی شعله آرام قرار داده و به طور پیوسته بهم بزنید تا اطراف آن حباب ایجاد شود. سپس تقریبا ۱۰۰ – ۱۳۰ گرم شکلات تلخ رنده گرددیه را به آن بیفزایید و از روی شعله کنار بگذارید، در این مدت باید آن را بهم بزنید تا شکلات تلخ به طور کامل ذوب شده و مواد آن یکدست گردد. در نهایت هم ۱ قاشق روغن مایع به این ترکیب بیفزایید تا سس مقداری براق تر گردیده و بر روی کیک شکلاتی تلخ بریزید. این کیک هم مانند کیک های دیگر نیاز به تزیین دارد، می توانید برای تزیین آن از میوه و یا مغزیجات بهره ببرید.

طرز تهیه کیک شکلاتی تلخ با طعم عالی در خانه

نکات مهم

  • تمامی مواد را ر دمای محیط بگذارید تا هم دما گردند.
  • برای پیمانه می توانید از لیوان دسته دار فرانسوی و یا پیمانه شرینی پزی بهره ببرید.
  • در صورت نبود فر، می توانید از قابلمه استفاده کنید، به این صورت که قابلمه ای را چرب نموده و مواد کیک را در آن بریزید، و مدتی یکساعته نیاز است تا کیک آماده گردد.
  • جهت طبخ کیک شکلاتی تلخ در فر برقی باید دمای آن را بر روی ۱۶۰ درجه قرار دهید.
  • برای ایجاد تعادل در مزه کیک شکلات تلخ و شیرین را هم زمان به کار ببرید.
  • برای طلایی و خوش رنگ شدن روی کیک می توانید در پایان گریل را روشن نمایید.

طرز تهیه کیک شکلاتی تلخ با طعم عالی در خانه

در این مطلب می خواهیم شما را با طرز تهیه کیک شکلاتی تلخ با طعمی دلچسب و نو آشنا کنیم، امیدواریم توانسته باشد مقبول و مورد توجه شما واقع شده باشد. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با انواع کیک بر روی همین لینک کلیک کنید.

منبع : آرگا

برچسب : انواع کیک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قالیباف به خاطر ائتلاف دوستان خودرا قربانی کرد/ قالیباف برای انتخابات مجلس دوازدهم یک ا...