روش های درمان یبوست با روغن زیتون در خانه


آشنایی با درمان یبوست با روغن زیتون به شما کمک می‌کند تا بتوانید این مشکل خود را در خانه حل کرده و برای آن از روش های شیمیایی استفاده نکنید زیرا دار های ضد یبوست بعد از مدتی دچار تشدید یبوست فرد خواهند شد.

یبوست به معنای اجابت مزاج کمتر در سه بار در هفته می باشد و زمانی که شما دچار این مشکل می شوید مدفوع خشک شده و دفع آن بسیار سخت خواهد بود و همچنین باید بدانید که اجابت مزاج در افراد مبتلا به یبوست بسیار دردناک می باشد. در ادامه درمان یبوست با روغن زیتون را برایتان مورد بررسی قرار می دهیم.

روش های درمان یبوست با روغن زیتون در خانه

درمان یبوست با روغن زیتون

بعضی از مردم بر این باورند که اگر در روز یک دفعه دفع نداشته باشند دچار یبوست شده اند اما باید بدانید که یبوست به طور معمول زمانی رخ می دهد که شما بیش از سه روز در هفته اجابت مزاج نداشته باشید و این مورد کاملاً بسته به بدن شما می باشد زیرا بسیاری از افراد هستند که در روز سه بار و برخی از افراد هستند که هر سه روز یک بار اجابت مزاج دارند و این مورد از هر فرد به فرد دیگر متفاوت است.

یبوست نشانه بیماری نیست بلکه تنها یک نشانه است که شما از رژیم غذایی بدی پیروی می کنید و هر کس که در زندگی خود یک بار این مورد را تجربه کرده معمولاً به همین دلیل بوده است.

علت ایجاد یبوست

در این صورت مدفوع بسیار کند از روده بزرگ عبور می کند و مدفوع شما خشک و سخت تر خواهد شد. از مهم ترین دلیل های یبوست می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کمبود فیبر در مواد غذایی
  • عدم فعالیت فیزیکی
  • استفاده از دار ها
  • خوردن بیش از حد لبنیات به خصوص شیر
  • سندروم روده تحریک پذیر
  • تغییر در روال زندگی مانند تغییر سن، بارداری و پیری
  • استفاده نادرست از دارو های ضد یبوست
  • نادیده گرفتن نشانه دفع مدفوع
  • از دست دادن آب بدن
  • بیماری ها و مشکلات دیگر

روش های درمان یبوست با روغن زیتون در خانه

کاربرد روغن زیتون در یبوست

برای درمان یبوست وجود دارد اما بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا از درمان های خانگی برای یبوست استفاده کنند زیرا استفاده طولانی مدت از دارو های درمان کننده یبوست می تواند فرد را وابسته به این دارو ها کرده و در نتیجه این دارو ها دیگر بر روی بدن فرد کار نخواهند کرد.

استفاده از دارو های ضد یبوست ممکن است عوارضی داشته باشد ولی روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان ها بوده و به طور طبیعی عمل می کند و عارضه خاصی را با خود به همراه ندارد.

باید بدانید که روغن زیتون کمک بسیار زیادی به درمان این مشکل می کند اما نمی تواند به تنهایی یبوست را درمان نماید و باید سعی کنید رژیم غذایی خود را نیز تغییر داده و در طی استفاده از روغن زیتون مایعات و نوشیدنی های زیادی را میل کنید.

روغن زیتون برای نرم‌شدن مدفوع

زمانی که شما دچار یبوست می شوید مدفوعتان بسیار خشک می شود بنابراین دفع آن سخت‌تر خواهد شد مصرف منظم از روغن زیتون می تواند انقباضات ماهیچه ای را افزایش داده و موجب تحریک ترشح ماده صفراوی گردد که خود به نرم شدن مدفوع کمک خواهد کرد. در واقع مدفوع نرم بر خلاف مدفوع سخت به راحتی قابل دفع می باشد و از یبوست جلوگیری خواهد شد.

روش های درمان یبوست با روغن زیتون در خانه

کاهش آماس روده

روغن زیتون برای یبوست در نوزادان نیز بسیار مفید است زیرا بسیاری از بچه ها قادر به دفع مدفوع خود نمی باشند و در نتیجه مدفوع در روده جمع می شود و منجر به شدن روده ها و همچنین دل درد خواهد شد.

در طی این دل درد ها کودک مدفوع خود را نگه می دارد تا احساس درد نکند همچنین شما می توانید با ماساژ دادن منظم شکم کودک پایین روغن درد او را تسکین داده و در نتیجه کودک به راحتی تواند مدفوع خود را دفع نماید.

همچنین باید بدانید که روغن زیتون دارای اثرات جانبی نیست و استفاده طولانی مدت از دارو های یبوست می تواند منجر به تشدید یبوست شود زیرا بدن به آن ها عادت می کند و دیگر این دارو ها کارساز نخواهند بود. این حال باید بدانید که روغن زیتون طبیعی بوده و از درخت زیتون استخراج می گردد و اگر نتواند در موارد شدیدتر یبوست شما را درمان کند می تواند مانع از تشدید شدن آن شود.

نحوه استفاده از روغن زیتون

استفاده از روغن زیتون برای یبوست بسیار مفید است و شما می توانید در درمان این مشکل از آن استفاده کنید. در ادامه سه روش استفاده از این روغن را برایتان مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانید بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کرده و نتایج خوبی را دریافت کنید.

روش های درمان یبوست با روغن زیتون در خانه

روش اول

  • اولین روش برای استفاده از روغن زیتون در درمان یبوست استفاده از آن به صورت ناشتا و دوبار در روز می باشد.
  • در واقع شما می توانید ابتدای صبح یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را میل کنید و یک قاشق دیگر آن را عصر میل نمایید.
  • تا زمانی که یبوست شما درمان شود این روند را ادامه دهید.

روش دوم

  • در روش دوم شما می توانید یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با میوه ها و سبزیجات مجاز میل نمایید.
  • صبح یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با میوه خورده و عصر یک قاشق دیگر را با کرم بروکلی که سرشار از فیبر است میل کنید.
  • می توانید از روغن زیتون در انواع سوپ ها نیز استفاده کرده و از فواید آن بهره‌مند شوید.

روش سوم

در این روش باید سعی کنید از رژیم غذایی متناسب با گروه خونی خودتان استفاده کنید تا بتوانید از بروز مجدد یبوست نیز جلوگیری کرده و آن را به راحتی درمان کنید در واقع استفاده از روغن زیتون باید همراه با تغییراتی در رژیم غذایی شما و همچنین شیوه زندگیتان باشد در غیر این صورت به هیچ عنوان این راه کارساز نخواهد بود و حتی ممکن است مشکلاتی نیز در این زمینه برایتان ایجاد شود.

روش های درمان یبوست با روغن زیتون در خانه

اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید اطلاعاتی در مورد درمان یبوست با ورزش و درمان یبوست با خاکشیر نیز بدست اورید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده کمک بگیرید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قالیباف به خاطر ائتلاف دوستان خودرا قربانی کرد/ قالیباف برای انتخابات مجلس دوازدهم یک ا...