حریق گسترده در کارگاه پنبه زنی بلوار ولایت


حریق گسترده در کارگاه پنبه زنی بلوار ولایت

رکنا: هادی عیدی پور گفت: این عملیات با حضور ۶ ایستگاه آتش نشانی و ۳۵ نفر آتش نشان اطفاء شد.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: در ساعت ۱۶:۲۱ یکشنبه ۲۵ تیر ماه طی تماس با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی بلافاصله تیم‌های عملیاتی ایستگاه‌های ۱۳_۱۰_۷_۹_۳_۱۸ به همراه خودروهای اطفایی سنگین و نیمه سنگین را به محل حادثه در بلوار ولایت اعزام کرد.

وی با بیان اینکه آتش سوزی با سرعت عمل آتش نشانان قبل از سرایت به کارگاه و منازل مجاور اطفا شده در تشریح جزئیات این حادثه گفت: این حریق در یک کارگاه به متراژ ۵۰۰ متر مربع با کاربری پنبه زنی و تشک دوزی از قسمت محوطه کارگاه دچار آتش سوزی شده و سپس به داخل سوله سرایت و با توجه به حجم وسیع از پارچه و الیاف به سرعت در حال گسترش بود که با حضور ۳۵ نیروی آتش نشان به همراه مدیران مناطق و فرماندهان ایستگاه‌هاحریق به طور کامل اطفاء شد.

وی تصریح کرد: پس از بررسی صحنه آتش سوزی و تشخیص سمی بودن گازهای ناشی از سوختن پنبه ، خودروی حامل دستگاه تنفسی به محل حادثه اعزام شد.

عیدی پور بیان کرد: آتش نشانان در مرحله نخست، به تخلیه تمامی منازل مسکونی و کارگاه‌های اطراف پرداختند و کارگران را از داخل کارگاه بیرون آوردند و پس از آن همه تلاش خود را برای اطفای حریق به کار گرفتند.

این مقام مسئول افزود: به دلیل حساسیت عملیات، آتش نشانان از چند جهت با چند رشته لوله آب دهی پر فشار عملیات اطفای حریق را آغاز کردند و با آبگیری متوالی، خنک کردن و لکه گیری بعد از مدتی تلاش بی وقفه توانستند حریق را مهار و خاموش کنند.

وی گفت: با توجه به حجم بالای شعله‌های آتش و گستردگی حریق هنوز میزان دقیق خسارت مشخص نیست و با وجود خسارت مالی،خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته و علت حادثه در دست بررسی است.


حریق گسترده در کارگاه پنبه زنی بلوار ولایت

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تصاویری از آتش سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت تیر شهرری