پاسخ کرملین در مورد تامین غلات به فقیرترین کشورهای آفریقا


پاسخ کرملین در مورد تامین غلات به فقیرترین کشورهای آفریقا

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که فقیرترین کشورها کمترین میزان را از قرارداد غلات دریافت کردند، روسیه در این زمینه با شرکای آفریقایی در تماس است.

به گزارش اسپوتنیک، قرارداد غلات در 18 جولای متوقف شد، روز دوشنبه روسیه مخالفت خود را با تمدبد این توافق به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل اعلام کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از این خاطرنشان کرده بود که با وجود تلاش‌های سازمان ملل، مفاد توافق با روسیه عملی نشد، زیرا کشورهای غربی به وعده‌های خود عمل نمی‌کردند. پوتین بارها خاطرنشان کرده است که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و هدف اصلی این معامله یعنی تامین غلات به کشورهای نیازمند از جمله کشورهای آفریقایی، هرگز محقق نشد.
دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت:" متاسفانه، ما در مورد مقادیر نسبتاً کمی صحبت می کنیم، زیرا فقیرترین کشورهای آفریقایی کمترین میزان را از معامله غلات دریافت کردند. در این زمینه، البته روسیه مواضع خود را حفظ کرده و با شرکای آفریقایی خود در تماس است، این تماس ها در سن پترزبورگ ادامه خواهد داشت، ما در حال آماده سازی و انتظار هستیم. فرصتی برای بحث در مورد همه این مسائل وجود خواهد داشت".
دومین اجلاس و مجمع اقتصادی "روسیه - آفریقا" در تاریخ 27 تا 28 جولای 2023 در سن پترزبورگ برگزار می شود.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روسیه برای درگیری احتمالی با ناتو آماده می‌شود