مجارستان مخالف اختصاص 20 میلیارد یورو به اوکراین


مجارستان مخالف اختصاص 20 میلیارد یورو به اوکراین

مجارستان با اختصاص 20 میلیارد یورو از سوی اتحادیه اروپا برای تسلیحات به اوکراین مخالف است.

به گزارش اسپوتنیک، مجارستان حاضر نیست درباره تخصیص پول اتحادیه اروپا برای تسلیحات اوکراین بحث کند، در حالی که بانک OTP در لیست "حامیان جنگ" قرار دارد، این امر در مورد پیشنهاد جدید جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا برای تخصیص کمک های نظامی به اوکراین نیز صدق می کند.
پیتر سیجارتو، وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان گفت: 20 میلیارد یورو به کی یف در چهار سال آینده کمک خواهند کرد. سییارتو گفت " "امروز پیشنهادی از سوی نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا،بورل، مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا متعهد به تامین مالی تسلیحات 20 میلیارد یورویی به اوکراین در چهار سال آینده میشود، ارائه شد.
وزیر امور خارجه مجارستان این را "تکان دهنده" خواند که اتحادیه اروپا به حل و فصل مسالمت آمیز اوکراین، نه تنها در کوتاه مدت، بلکه برای چندین سال فکر نمی کند.
این بدان معناست که مجارستان باید 200 میلیون یورو بپردازد، در حالی که اوکراین بزرگترین بانک مجارستانی را در لیست "حامیان مالی جنگ بین المللی" نگه می دارد، جایی که حساب هایی با سه میلیون مجار وجود دارد.من صمیمانه امیدوارم که همه تناقض موجود را درک کنند.
سیجارتو گفت: من در شورای وزیران خارجه تاکید کردم که تا زمانی که اوکراین بانک مجارستان را در فهرست "حامیان بین المللی جنگ" نگه دارد، ما آماده نیستیم در مسائل مالی گام های رو به جلو برداریم و در مورد تامین تسلیحات مذاکره کنیم. .
وی یادآور شد که این امر در مورد 500 میلیون یورو از صندوق صلح اروپا که قبلاً توسط مجارستان مسدود شده بود به اوکراین نیز اعمال می شود. در مجموع، به گفته وی، تاکنون 5.6 میلیارد یورو از صندوق طی هفت مرتبه به کی یف ارسال شده است.
پیش از این، آژانس ملی پیشگیری از فساد اوکراین گزارش داده بود که گروه بانکی مجارستانی OTP Bank را به دلیل وام های ترجیحی به ارتش روسیه در لیست بین المللی "حامیان جنگ" قرار داده است.
تسهیلات غیر بودجه صلح اروپا (EPF) توسط اتحادیه اروپا در مارس 2021 ایجاد شد تا توانایی جلوگیری از درگیری ها و تقویت امنیت بین المللی را افزایش دهد. این صندوق در چارچوب حدود 5.7 میلیارد یورو برای دوره 2021-2027 محاسبه شده است. با این حال، بیشتر وجوه این صندوق قبلاً برای غرامت جزئی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا از وجوهی که برای ارائه کمک های نظامی به اوکراین صرف می شود، کنار گذاشته شده است. پیش از این، جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا، پیشنهاد داده بود که یک میلیارد یورو اضافی برای تامین مالی تامین مهمات به اوکراین با استفاده از بودجه صندوق اختصاص یابد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

یگان های نیروهای روسیه با پیشروی در عمق دفاع، ضد حمله دشمن را دفع کردند