طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در دستورکار قرار گیرد


طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در دستورکار قرار گیرد

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: باید ایرادات طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی زودتر رفع شود تا این موضوع در صحن مجلس تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه علنی امروز (شنبه ۳۱ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، اظهار داشت: طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ با دو فوریت در صحن مطرح شد و بر اساس آئین نامه داخلی مجلس باید ۷۲ ساعت بعد گزارش آن در صحن مطرح می‌شد اما این گزارش با تأخیر ۴۰ روزه در صحن مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی بیان کرد: بیشترین مراجعات به دفاتر نمایندگان راجع به مسکن است. در مقطعی که باید سالانه حدود ۸۰۰ هزار واحد مسکن تولید کنیم و متأسفانه در شرایط عادی نصف این میزان را تولید می‌کنیم، مشکل جدیدی ایجاد کردیم و تعداد پروانه‌های ساختمانی طی ۴ ماه گذشته کاهش چشمگیر داشته است، کارها معطل مانده و کارگر، بنا و جوشکار دیگر کاری برای انجام ندارند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش مسکن سازی کشور مدت‌هاست که تعطیل است. از رئیس مجلس درخواست دارم به کمیسیون اجتماعی دستور دهد که رفع ایرادات شورای نگهبان را با سرعت بیشتری انجام دهد تا در صحن مورد رسیدگی قرار گیرد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: صبح امروز با ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس صحبت و تاکید کردم که زودتر ایرادات طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی را رفع و گزارش خود را به صحن مجلس ارائه دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن هم با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه شده است که باید کمیسیون عمران مجلس زودتر ایرادات این طرح را رفع کنند و گزارش خود را به صحن ارائه دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.




جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی برای بررسی انتخابات هیات رئیسه مجلس