فعال شدن کمیته انتقال محکومین بین ایران و ترکیه


فعال شدن کمیته انتقال محکومین بین ایران و ترکیه

وزیر دادگستری در دیدار با سفیر ترکیه در تهران فعال شدن کمیته مشترک اجرای موافقتنامه انتقال محکومین بین دو کشور را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امین حسین رحیمی در این دیدار روابط ایران و ترکیه را روابطی مستحکم و مبتنی بر برادری و دوستی برشمرد و گفت: توسعه همه جانبه روابط با ترکیه همواره در دستور کار دولت بوده و تاکید رؤسای جمهور دو کشور در دیدار اخیر خود، گواهی بر این موضوع است.

وزیر دادگستری ضمن تاکید بر فراهم بودن زمینه افزایش همکاری‌ها و توسعه مناسبت تجاری دو کشور گفت: یکی از موضوعات مهم فی مابین، موضوع انتقال محکومان دو کشور است که لازم این موضوع با افزایش تحرک و فعالیت کمیته مشترک اجرای موافقتنامه انتقال محکومین بین دو کشور، زمینه ساز تبادل زندانیان دو کشور شود.

حجابی کرلانگیچ سفیر جمهوری ترکیه در کشورمان نیز ضمن استقبال از توسعه روابط دو کشور، مناسبات ایران و ترکیه را دیرینه و برادرانه برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با تاریخ و فرهنگ غنی خود، پتانسیل‌های فراوانی در حوزه گردشگری دارد که می‌تواند زمینه ساز افزایش مناسبات و همکاری‌های دو جانبه باشد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد با توسعه مناسبات حقوقی و قضائی، شاهد افزایش همکاری‌ها بخصوص در حوزه تبادل محکومان دو کشور باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت