اهواز گرم ترین شهر کشور است/ وضعیت هوای تهران


اهواز گرم ترین شهر کشور است/ وضعیت هوای تهران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: ۱۱ و ۱۲ مرداد اهواز با دمای ۵۱ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۲ و ۱۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین شهرها هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: طی دو روز آینده به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط واقع در هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق فارس رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جو نسبتاً پایدار خواهد بود.

وی افزود: از اواخر وقت پنجشنبه تا شنبه (۱۲ تا ۱۴ مرداد) در برخی نقاط شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا یکشنبه (۱۵ مرداد) این شرایط علاوه بر نواحی ذکر شده در بخش‌هایی از شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: طی پنج روز آینده در شمال شرق، شرق، مناطقی از مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در سمنان، تهران و البرز در بعضی ساعات افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت: طی این مدت در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با رخداد توفان شن کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

وی افزود: پنجشنبه و جمعه نیمه غربی خلیج فارس، جمعه و شنبه دریای خزر و در پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۲ مرداد) صاف و گاهی وزش باد و از بعد از ظهر افزایش باد با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱۳ مرداد) کمی ابری، به‌تدریج ابری و وزش باد در بعد از ظهر وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: طی امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ مرداد) اهواز با دمای ۵۱ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۲ و ۱۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مرکز استان کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این فیلم حامد آهنگی کل ایران را درنوردید ! / ببینید شاهکار حامد آهنگی را !