کارشناس: اروپا و آمریکا به دلیل وابستگی به اورانیوم روسیه در وحشت هستند


کارشناس: اروپا و آمریکا به دلیل وابستگی به اورانیوم روسیه در وحشت هستند

روزنامه نگار آمریکایی معتقد است، اروپا و ایالات متحده از توانایی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای تأثیرگذاری بر اقتصاد خود وحشت دارند.

به گزارش اسپوتنیک، "کلایتون موریس" در کانال یوتیوب Redacted گفت:" ایالات متحده به شدت به تامین اورانیوم از روسیه وابسته است. پوتین می تواند به معنای واقعی کلمه کلید را بچرخاند و با خاموش کردن چراغ ها اقتصاد آمریکا را نابود کند."
به عقیده وی، انرژی هسته ای اروپا نیز بسیار وابسته به اورانیوم روسیه است. این روزنامه نگار خاطرنشان می کند که ایالات متحده بیش از نیمی از اورانیوم خود را با وجود هرگونه تحریم، از روسیه دریافت می کند.
موریس می افزاید: "آنها اورانیوم را از لیست خارج کردند. چقدر جالب! آنها تصمیم گرفتند مطلقاً همه چیز را به جز اورانیوم تحریم کنند، زیرا ما واقعاً به آن نیاز داریم."
وی خاطرنشان می کند که وضعیت نیجر فرصت های آمریکا و اروپا را خراب کرده است، زیرا آنها روی مواد معدنی این کشور حساب می کردند.
این روزنامه نگار معتقد است: "ایالات متحده قبلاً خط لوله نورد استریم را منفجر کرده است تا خط لوله خود را در آفریقا راه اندازی کند، یک حرکت تجاری هوشمندانه. بیایید فقط رقابت را منفجر کنیم! فقط در والمارت خرید کنید!"
موریس به این نتیجه می رسد که آفریقا شروع به انتخاب غرب کرده، جایی که پیشتر به سادگی منابع آن را دزدیده بود.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بارها مسکو را تامین کننده قابل اعتمادی برای مصرف کنندگان در غرب و آسیا خوانده است.
ارتش نیجر در پایان ماه جولای برکناری رئیس جمهور محمد بازوم را از قدرت اعلام کرد. رهبران اکثر کشورهای غربی و سازمان اقتصادی غرب آفریقا این کودتا را محکوم کردند.
این کشور آفریقایی دارای ذخایر بزرگ اورانیوم است که فرانسه به شدت به آن وابسته است. نیامی 15 تا 17 درصد از تامین این ماده خام را برای نیروگاه های هسته ای فرانسه تامین می کند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تلاش زلنسکی برای گسترش استفاده از تسلیحات آمریکایی