می‌خواهند لایحه حجاب را در پستو بررسی کنند / در لایحه حجاب هیچ فرد و خانم زیر 18 سال احضار نمی‌شود


می‌خواهند لایحه حجاب را در پستو بررسی کنند / در لایحه حجاب هیچ فرد و خانم زیر 18 سال احضار نمی‌شود

رکنا سیاسی : رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: سوال جامعه این است که چرا عده ای اصرار دارند که لایحه مهم حجاب و عفاف در پستو بررسی شود؟ حداقل این لایحه در صحن مورد رسیدگی قرار گیرد تا مردم در جریان قرار گیرند.

به گزارش رکنا به نقل از خانه ملت ، غلامرضا نوری قزلچه در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تقاضای رسیدگی به لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) طبق اصل ۸۵ قانون اساسی(بررسی در کمیسیون به جای صحن) به عنوان مخالف گفت: شکی در این نیست که باید قانونی برای پوشش عفیفانه به منظور زیست عفیفانه وجود داشته و این هم از الزامات است اما باید کم و کیف کار با رعایت قوانین بالادستی باشد.

نوری قزلچه در جریان بررسی تقاضای اعمال اصل ۸۵ در لایحه عفاف و حجاب گفت: در این لایحه حتی به حوزه دانش آموزی نیز ورود شده است؛ وقتی یک دانش آموز ۱۰ ساله‌ای در مدرسه ای خلاف این قانون عمل کند باید والدین که صبح دانش آموز خود را به مدرسه فرستاده‌اند، شب او را از کلانتری تحویل گیرند و این می‌تواند جامعه را بهم ریزد.

بررسی با عجله لایحه حجاب به مصلحت کشور نیست

به گزارش رکنا ، نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه که بررسی با عجله لایحه عفاف و حجاب به مصلحت کشور نیست، گفت: این لایحه تمام آحاد جامعه و کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و نباید با عجله تصویب شود.

به گزارش رکنا به نقل از خانه ملت ، جلال محمودزاده در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تقاضای رسیدگی به لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) طبق اصل ۸۵ قانون اساسی(بررسی در کمیسیون به جای صحن) به عنوان مخالف این تقاضا گفت: بر اساس اصل ۸۵، سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانونگذاری را به شخص یا هیأتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند این کار صورت گیرد؛ پس چه ضرورتی دارد این لایحه که تمام آحاد جامعه و کشور را مستقیما تحت تاثیر قرار می‌دهد، با عجله تصویب شود؟

واکنش قالیباف :در لایحه حجاب هیچ فرد و خانم زیر ۱۸ سال احضار نمی‌شود

رکنا سیاسی : رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در هیچ جای گزارش کمیسیون حقوقی درباره لایجه حجاب نیامده که فرد و خانم زیر ۱۸ سال احضار شود؛ این دروغ محض است.

به گزارش رکنا به نقل از خانه ملت ، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز( یکشنبه ) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی نقاضای رسیدگی به لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) طبق اصل ۸۵ قانون اساسی به بخشی اظهارات نوری قزلچه نماینده بستان آباد که مخالف این تقاضا بود، واکنش نشان داد.

قالیباف خطاب به نوری گفت: اطلاعات شما کاملا غلط و اشتباه است؛ در هیچ جای گزارش کمیسیون نیامده که فرد و خانم زیر ۱۸ سالی احضار شده و به کلانتری برده می شود.

وی ادامه داد: اینکه شما می گویید باید آنها را از کلانتری جمع کنید، کاملا دروغ محض است.

بانکی پور موافق لایحه حجاب: لایحه حجاب بیشتر با سرحلقه‌ها و جریانات سازمان یافته کار دارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: چشم خانواده‌های شهدا، دلسوزان و متدین به مجلس است و منتظرند ببینند که مجلس این تصمیم‌گیری حیاتی را چگونه انجام می‌دهد.

به گزارش رکنا ، امیرحسین بانکی پور در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس برای رسیدگی به لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) طبق اصل ۸۵ قانون اساسی(بررسی در کمیسیون به جای صحن)، به عنوان موافق این تقاضا، با تاکید بر اینکه امروز مجلس در موقعیت بسیار حساسی قرار دارد، گفت: رهبری همیشه تاکید داشتند که خواص باید مواظب باشند که در لحظه تصمیم گیری، تصمیم گیری اصلی را انجام دهند و لحظه را از دست ندهند؛ هفته قبل وقتی ۱۵۰۰ پیشنهاد رسید، دلها به سمتی رفت که اگر قرار باشد این طرح در مجلس یازدهم تصویب شود، چاره‌ای جز بررسی طبق اصل ۸۵ ندارد؛ در واقع رای گیری امروز رای به ضرورت موضوع حجاب و دیگری ضرورت زمانی است چراکه از نظر زمان غیر ممکن است بتوانیم بصورت عادی لایحه عفاف و حجاب را در صحن مجلس بررسی کنیم.

وی اظهار کرد: الان چشم خانواده‌های شهدا، دلسوزان و متدین به مجلس است و منتظرند ببینند که مجلس این تصمیم‌گیری حیاتی را چگونه انجام می‌دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس عنوان کرد: لایحه قوه قضاییه و دولت ایراداتی داشت که در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و این ایرادات به حداقل رسید و ۸۰ درصد متن بارگذاری شده مورد وفاق همه بود. همه ۱۵۰۰ پیشنهادات مطرح شده که از سوی ۵۹ نماینده مطرح شده بود، از سوی کمیسیون حقوقی و قضایی مورد بررسی قرار گرفت.

بانکی پور ادامه داد: آیین نامه مجلس پیش بینی خوبی انجام داده و گفته که وقتی کار کمیسیون ۸۵ تمام می‌شود، نمایندگان ۴۸ ساعت فرصت دارند تا بررسی‌های لازم را انجام دهند و راه بازگشت وجود دارد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: برخی ایراد گرفتند که حجاب شرعی در این لایحه حذف شده است؛ این مشکل حل شد و دیگر این نگرانی وجود ندارد. همچنین گفته شد که چرا جرم انگاری شده‌ است که در پیشنهادات تصویب شد که اول تخلف حساب شود و متخلف جریمه شود بعداً جرم تلقی شود و مجازاتی درنظر گرفته شد.

بانکی پور با بیان اینکه این لایحه بیشتر با سرحلقه‌ها، جریانات سازمان یافته، مدیران و تولید کنندگان، افراد در ارتباط با خارجی‌ها و سلبریتی‌ها کار دارد، عنوان کرد: یکی از نقاط مثبت این لایحه این است که اگر در خانواده مدیران تخلفی کرد، هیچ کدام از معافیت های این قانون برای مدیران در نظر گرفته نشود.

غضنفرآبادی موافق لایحه: لایحه عفاف و حجاب اعتبار، حیثیت و آبروی مجلس یازدهم است

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف، اعتبار، حیثیت و آبرویی برای این مجلس است و هرچه زودتر مجلس این لایحه را به تصویب برساند بر حیثیت خود افزوده است.

حجت الاسلام موسی غضنفر آبادی در جلسه علنی امروز(یکشنبه ) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس برای رسیدگی به لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) طبق اصل ۸۵ قانون اساسی(بررسی در کمیسیون به جای صحن) به عنوان موافق این درخواست، با تاکید بر اینکه کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی است که مقام معظم رهبری فرمودند، گفت: در جنگ ترکیبی که دشمن راه انداخت، اتفاقاتی افتاد و خسارات و آسیب‌هایی وارد شد که یکی از آنها که همچنان ادامه دارد و برخی از دختران و خانم‌ها بعد از روشن شدن حقیقت و واقعیت، جبهه و نگاه خود را عوض کردند؛ اول به قصد حمایت از فوت یک دختر چنین اقداماتی را انجام دادند و بعد اصلاح کردند اما عده‌ای هنوز واقعیت برایشان روشن نشده و برخی نیز هستند که از بیرون جنگ ترکیبی ادامه دار را طراحی می‌کنند.

نماینده بم تاکید کرد: امروز این لایحه نه در پستو و پنهانی تنظیم شده و نه ۸ نفر آن را تنظیم کردند، بلکه جمع بزرگی از اندیشمندان و عقلای جامعه اسلامی ما آن را تنظیم کردند؛ محور کار نیز این است که قوانین قبلی کفاف مبارزه با این موضوع را نداشت؛ برخی می‌گویند که قانون قبلی خوب بود اما سه قوه به این نتیجه رسیدند که قانون قبلی کفاف کار را نمی‌دهد؛ بر همین اساس نیز قوه قضاییه لایحه خود را به دولت داد و دولت نیر لایحه را در اختیار مجلس قرار داد و مجلس نیز پس از بررسی‌های خود، یک لایحه جامع و کامل و مستحکمی را تدوین کرد.

این نماینده مجلس گفت: دشمن به دنبال آن است که این لایحه به نتیجه‌ای نرسد تا بتواند بر مرکب جهالت خود بتازاند اما هوشمندی نمایندگان در رای‌گیری استمزاجی و موافقت با بررسی این لایحه طبق اصل ۸۵ قانون اساسی نگاه بلند خود را نشان دادند.

عضنفرآبادی عنوان کرد: به عنوان کسی که تا بحال چندین دوره نماینده مجلس بوده‌ام، تا بحال ندیدم که هجمه‌هایی با این وسعت علیه یک لایحه وجود داشته باشد؛ البته دوستان متدین ما که نگاه‌شان با ما متفاوت است و روی یک موضوع اختلاف نظر داریم؛ در این لایحه گفته شده که دخالت پلیس در برخورد با این موضوع به حداقل برسد؛ عده‌ای در این زمینه نگران هستند که اختیارات پلیس کاهش یابد درحالی که اینگونه نیست بلکه شیوه‌ی برخوردی مدبرانه درنظر گرفته شده است.

وی گفت: این لایحه اعتبار، حیثیت و آبرویی برای این مجلس است و هرچه زودتر مجلس این لایحه را به تصویب برساند بر حیثیت خود افزوده است.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: امروز باید اشک‌های مادران شهیدی را ببینیم که صحنه‌های فجیعی را در جامعه خود می‌بینند و خطاب‌شان به مجلس و مجلسیان است که چرا قوای ۳ گانه کاری انجام نمی‌دهند؛ جواب این اشک‌ها باید امروز داده شود. اصل ۸۵ تصمیم گیری در پستو نیست بلکه قانون است و اتفاقاً اصلی مهم است؛ اگر امروز خدای‌نکرده اصل ۸۵ رای نیاورد باید فاتحه این لایحه را خواند و یک نقص، عیب و کاستی را در کارنامه نمایندگان ثبت کرد.

عضنفرآبادی تاکید کرد: امروز بیش از ۱۵۰۰ پیشنهاد از سوی نمایندگان مطرح شده است و همه پیشنهادات نمایندگان در این لایحه مورد توجه و بازنگری قرار گرفته است؛ همین جناب آقای نوری قزلجه(از مخالفان بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی) بیشترین پیشنهادات را ارایه کرده است.

وی در ادامه عنوان کرد: لایحه در ۲ بخش هم مسائل فرهنگی را مورد توجه قرار داده و هم شیوه‌های مجازات با شیوه‌های بسیار نوین و عقلانی را پیش‌بینی کرده است؛ اتفاقا فکر می‌کنم این لایحه تنها لایحه‌ای است که در طول دوران مجلس ها بیشترین توجه را به خود داشته است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: به لطف خدا مجلس انقلابی همیشه خود را در روزهای سخت و حساسی نشان داده است و امروز هم از این روزهای مهم مجلس است.

می‌خواهند لایحه حجاب را در پستو بررسی کنند / در لایحه حجاب هیچ فرد و خانم زیر 18 سال احضار نمی‌شود


می‌خواهند لایحه حجاب را در پستو بررسی کنند / در لایحه حجاب هیچ فرد و خانم زیر 18 سال احضار نمی‌شود

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

طرح ها و برنامه های آموزش و پرورش بر مبنای سند تحویل بنیادین با برنامه ریزی اصولی دنبال...