این روحانی مسجد امام رضا(ع) را گره‌گشای اهالی پاکدشت کرده است


این روحانی مسجد امام رضا(ع) را گره‌گشای اهالی پاکدشت کرده است

مسجد «امام رضا(ع)» در شهرستان پاکدشت با ابتکار و اهتمام امام خود و مسئولیت‌دهی به نوجوانان و جوانان و پاسخگویی به اقشار مختلف مردم توانسته کارکردهای مسجد را تا حد زیادی فعال و نام خود را جزء مساجد برقرار ثبت کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد امام رضا(ع) واقع در شهرستان پاکدشت از مساجد فعال است که در سال ۱۳۸۰ در این شهرستان تاسیس شد. امام جماعت «مسجد امام رضا(ع)» بیش از ۱۲ سال است که در این خانه خدا حضور دارد. وی ساعات طولانی در مسجد برای پاسخگویی به سوالات و مشکلات مردم وقت می گذارد و پیگیر مسائل و سوالات مردم در مسجد است رویکردی که باعث جذب گروه های مختلف به مسجد امام رضا(ع) شده و آن را یکی از مساجد پرفروغ و پرجمعیت منطقه کرده است. امام جماعت مسجد امام رضا(ع) برای پیش‌برد اهدافش و نیز رونق حضور اقشار مختلف مردم بویژه نوجوانان و جوانان در مسجد برنامه‌های منحصربفردی را اجرا می کند.

حجت‌الاسلام«مصطفی حبیبی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه برای جذاب کردن مسجد چند برنامه را مورد توجه قرار دادم، گفت: اهتمام به منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «آینده را از مسجد بسازیم»، همواره سرلوحه برنامه های ما در مسجد بود و در همین راستا اولین برنامه من جلب اعتماد اهالی محله، نمازگزاران و مهم تر از همه نسل جوان بوده است. زیرا که امام جماعت نباید خود را تنها امام مسجد بداند و فقط در هنگام اذان در مسجد حضور یابد و بعد از اقامه نماز جماعت مسجد را تعطیل کند. بلکه باید به عنوان مدیر طبیعی محله با همه اقشار جامعه در ارتباط باشد. بنده ساعتی قبل از اذان در مسجد حضور دارم و ساعت ها پس از نماز در مسجد هستم، اهتمام به این موضوع موجب شده است که به یک موفقیت نسبی در مدیریت مسجد و محله دست یابم.

این روحانی مسجد امام رضا(ع) را گره‌گشای اهالی پاکدشت کرده است

امام جماعت مسجد امام رضا(ع) بیان کرد: با توجه به مراجعه‌ مردم به مسجد، سعی کردم که با آنها رفتاری همراه با احترام داشته باشم و بعضی برخوردهای تند و از سر عصبانیت را نادیده بگیرم، این برخورد موجب شد که مردم مسجد را مأمن و پناه خود بدانند و اهالی محله برای رسیدگی به مشکلات و سوالاتشان به امام جماعت مسجد مراجعه می کردند و بنده نیز تا جایی که امکان داشت مشکلات آنها را حل کردم، همین موجب مقبولیت امام جماعت در محله و نیز رونق حضور آنها در نمازهای جماعت مسجد شد، به طوری که در نمازهای جماعت جمعیتی بسیاری حضور می یابند.

وی فراهم کردن زمینه اتحاد ارکان مسجد و پرهیز از اختلاف میان امنا، بسیج و کانون فرهنگی هنری را عامل دیگر در پرفروغ بودن مسجد دانست و ابراز کرد: «حفظ آرامش» توسط امام جماعت، یکی از وظایف و برنامه‌های مهم در مدیریت مسجد امام رضا(ع) است. وقتی امام جماعت آرامشِ مسجد را حفظ کند، آرامش به سطح محله هم تسری می یابد و همین موجب گسترش همکاری بین اهالی محله در برنامه های مسجد و محله با هر تفکر و سلیفه ای می شود، از طرفی همدلی و مودت میان مردم محله را فراهم می کند. اهتمام به این موضوع در مسجد امام رضا(ع) موجب شد که شاهد خروجی خوب و نیز پویایی و نشاط در برنامه های مسجد باشیم.

حجت الاسلام حبیبی برطرف کردن موانع جذب نوجوانان و جوانان به مسجد را یکی از برنامه های مسجد امام رضا(ع) برشمرد و افزود: در همین راستا تلاش کردیم با برگزاری مسابقات فرهنگی و اهدای هدایا به نوجوانان آنها را تشویق به حضور در مسجد نماییم. از سوی دیگر با سپردن مسئولیت ها به آنها موجب رونق حضور آنها در مسجد شدیم. یکی از برنامه های مسجد که با مدیریت نوجوانان انجام می شود، تشکیل هیئت هفتگی نوجوانان در مسجد است که مدیریت، مداحی، تدارکات و پیشتیبانی فعالیت های هیئت توسط خود بچه های مسجد انجام می شود و بیش از ۷۰ نفر از نوجوانان در این هیئت حضور ثابت دارند.

این روحانی مسجد امام رضا(ع) را گره‌گشای اهالی پاکدشت کرده است

این روحانی مسجد امام رضا(ع) را گره‌گشای اهالی پاکدشت کرده است

امام جماعت مسجد امام رضا(ع) ادامه داد: تدارک برنامه های اردویی و اجاره سالن ورزشی برای حضور نوجوانان وجوانان مسجد در برنامه های ورزشی همچون فوتبال، برگزاری دوره های قرآنی، عقاید اسلامی، احکام و معرفت شناسی نیز از فعالیت های فرهنگی و مذهبی مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

این روحانی مسجد امام رضا(ع) را گره‌گشای اهالی پاکدشت کرده است

این روحانی مسجد امام رضا(ع) را گره‌گشای اهالی پاکدشت کرده است

مسجد امام رضا(ع) برنامه‌های منظمی هم در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند در دستور کار دارد، به گفته حجت الاسلام حبیبی مسجد دارای مرکزی برای شناسایی خانواده‌های نیازمند است که این مرکز پس از تحقیق در مورد خانواده های کم برخوردار و آسیب‌پذیر به آنها در زمینه توزیع سبد کالا به صورت ماهیانه، پرداخت اجاره‌بهای منزل، پرداخت ودیعه مسکن و تأمین مواد پروتئینی کمک رسانی می کند، همچنین در جوار مسجد تولیدی پوشاک ایجاد کردیم که از این طریق عده ای توانستند کسب درآمد داشته باشند.

این روحانی مسجد امام رضا(ع) را گره‌گشای اهالی پاکدشت کرده است

وی ادامه داد: همچنین تعدادی از مربیان برای دانش آموزان محروم که از نظر تحصیلی ضعیف هستند، به صورت رایگان کلاس های تقویتی تحصیلی و دوره های زبان انگلیسی برگزار می کنند.

حجت الاسلام حبیبی اضافه کرد: امام جماعت باید در غم و شادی مردم خود را شریک بداند تمام تلاش من در مسجد بر این مبنا بوده است که در سختی ها و گرفتاری های مردم محله و نمازگزاران همراه و کمک رسان آنها باشم تا گره از کار خلق خدا باز شود، در این صورت است که مردم امام جماعت را امین خود خواهند دانست و زمینه جذب آنها به مسجد نیز فراهم می شود.

امام جماعت مسجد امام رضا(ع) موضوع «جهاد تبیین» را از وظایف اصلی و مهم ائمه جماعات مساجد دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه، دروغ های جبهه‌ باطل در فضای مجازی، بیش از هر زمان دیگری باعث گمراهی جوانان می‌شود. بنابراین توجه به بحث جهاد تبیین بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و این موضوع مهم در مسجد امام رضا(ع) نیز مورد توجه بوده است و در حال حاضر هم برگزاری جلسات تبیینی با حضور مسئولین شهری و استانی به صورت هفتگی همچنان در مسجد استمرار دارد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سید علی موسوی بی قرار