برپایی نماز نخستین نشانه حکومت صالحان/ ارسال 628 اثر هنری به اجلاس نماز


برپایی نماز نخستین نشانه حکومت صالحان/ ارسال 628 اثر هنری به اجلاس نماز

سردار حسنی کارگر از ارسال ۶۲۸ اثر هنری، مداحی، سرود، تک خوانی، جمع خوانی، پوستر، فیلم کوتاه، نقاشی و خوشنویسی به اجلاس سراسری نماز خبر داد و گفت: نماز فریضه ای است که به تمام اعمال روح می دهد و اگر با حضور قلب محقق شود، کاملا اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، سردار محمدرضا حسنی کارگر، فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) در اجلاس سراسری نماز در سپاه با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: انقلاب اسلامی تحت رهبری حکیمانه امام (ره) با آرمان حاکمیت اسلام بر جهان به پیروزی رسید و نظام اسلامی در ایران بنا نهاده شده و با هدایت های رهبر انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب این حرکت به سمت حرکت نوین اسلامی و فراهم شدن زمینه ظهور حرکت می کند.

فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه از برکات نظام اسلامی اقامه نماز در سراسر کشور است، افزود: با بررسی و تحلیل رهبر انقلاب به اجلاسیه های نماز مشخص می شود رهبر انقلاب بر پنج مولفه تاکید دارند؛ ابتدا اهمیت نماز در قرآن و روایات که رهبر انقلاب در سخنان خود بارها با آیات مختلف برپایی نماز را نخستین نشانه حکومت صالحان توصیف کردند. نماز فریضه ای است که به تمام اعمال روح می دهد و اگر با حضور قلب محقق شود، کاملا اثرگذار است.

وی ادامه داد: مولفه دوم در بیانات رهبر انقلاب جایگاه اقامه نماز در انسان سازی و زنده کردن خضوع و خشوع است و نقش بسیار مهم در تذهیب نفس ایفا می کند و بر اساس آیه 45 سوره عنکبوت نماز موجب شکستن تکبر و غرور در انسان و رسیدن فرد به قرب الهی می شود.

سردار حسنی کارگر ادامه داد: جایگاه دیگر نماز در جامعه اسلامی و هدف نهایی حکومت تمدن نوین اسلامی، برپایی اقامه نماز و رسیدن به این هدف است. اقامه نماز در جامعه موجب ترویج فضایل و اجتناب از رذایل است و طلیعه شکل گیری حیات طیبه در جامعه را فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب بر اقامه نماز در کاربرد و محتوای جامعه اسلامی تاکید دارند و اقامه نماز را در تکامل جامعه و ایجاد وضعیت عظیم معنوی برای جامعه معرفی می کنند که در مسیر تحقق تمدن نوین بر تمام موانع دشمن در جنگ ترکیبی با محوریت جنگ شناختی غلبه می کند تا جامعه دچار عقب گرد نشود. در مولفه پنجم آنچه سبب جامعه سازی و انسان سازی می شود، اهتمام به اقامه نماز است.

وی ضمن انتقاد از برخی کوتاهی ها در برپایی نماز یادآور شد: رهبر انقلاب خطاب به علما، معلمان و تمام آحاد جامعه تاکید مضاعف بر اقامه نماز دارند و آنچه در بخش نماز به جا می ماند، ادا کردن حق نماز در جامعه است.

وی در مورد ضرورت برنامه ریزی و شاخص های مورد توجه در زمینه اقامه نماز گفت: همگانی شدن اقامه نماز در تمام زمان ها و مکان ها، به جا آوردن نماز با کلمات خضوع و خشوع، آبادانی مساجد که مظهر نمازهای پنج گانه و نمازهای عید هستند، سهولت برپایی نماز برای همگان در تمام نمازخانه ها که البته این اماکن باید درخور برپایی نماز و در دسترس همگان باشد.

وی ادامه داد: حضور بزرگان در مراکز نماز و مطرح شدن نماز در عرصه مطالعات علمی از دیگر ضرورت ها و شاخص های این امر است. با توجه به تحلیل ها و بررسی های انجام شده چگونه می توانیم از ظرفیت نماز و نهاد آن یعنی مسجد که در دوران دفاع مقدس پایگاه بزرگ جوانان در جبهه ها بود برای غلبه بر جنگ ترکیبی دشمن بیشتر استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: به همین منظور اجلاس نماز با برگزاری 309 همایش تخصصی در تمام رده های ستادی و استانی برگزار شد و همچنین پنج کمیسیون تخصصی در این مهم تشکیل شد.

سردار حسنی کارگر یادآور شد: 628 اثر هنری، مداحی، سرود، تک خوانی، جمع خوانی، پوستر، فیلم کوتاه، نقاشی و خوشنویسی به این اجلاس ارسال شده است که این آثار در هشت رده به عنوان رده های برتر معرفی می شوند و همچنین 12 اثر منتخب امروز تقدیر می شوند.

سردار حسنی کارگر تصریح کرد: همچنین 300 مقاله از مراکز علمی و حوزوی به این اجلاس ارسال شده است که 15 مقاله برتر با داوری 60 داور متخصص در این زمینه معرفی می شود.

پایان پیام/34

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022