ورود بیش از 92 هزار زائر خارجی به عراق از 12 گذرگاه مرزی


ورود بیش از 92 هزار زائر خارجی به عراق از 12 گذرگاه مرزی

رئیس گذرگاه‌های مرزی عراق از ورود بیش از ۹۲ هزار زائر خارجی از ۱۲ گذرگاه به مناسبت برپایی مراسم اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از non14، عمر الوائلی، رئیس گذرگاه‌های مرزی عراق اعلام کرد: بیش از 92 هزار زائر خارجی در طول سه روز از طریق 12 گذرگاه وارد عراق شدند.

الوائلی افزود: دولت عراق در تسهیل موانع پیش روی و ارایه بهترین خدمات به زائران حمایت گسترده ای انجام داده است و با استانداری ها برای توسعه زیرساخت‌ به منظور پذیرش شمارش زیادی از زائران که از مرزهای هوایی و زمینی وارد می شوند، هماهنگی صورت گرفته است. همچنین هماهنگی با نهادهای امنیتی و اطلاعاتی به منظور تسریع در صدور روادید و ممیزی و بازرسی با در نظرگرفتن هوای گرم و فعالیت سخت برای تسریع در عبور و مرور زائران و کاهش تشریفات اداری انجام گرفته است. همچنین بر جلوگیری از ورود هرگونه مواد ممنوعه تاکید شده است.

وی ادامه داد: برنامه مدونی توسط سازمان گذرگاه‌ها تدوین شده است و برای هر شرایط اضطراری که احتمال وقوع وجود دارد، راه حل‌های درنظر گرفته شده است.

الوائلی گفت: تعداد کل زائرانی که از روز پنجشنبه تا روز شنبه 28 مرداد وارد عراق شدند، 92 هزار و 615 زائر از افغانستان، آذربایجان، پاکستان و ایران هستند.

وی تاکید کرد: این زائران از طریق 12 گذرگاه مرزی از جمله مرزهای اقلیم کردستان وارد شدند. گذرگاه زرباطیه، یکی از گذرگاه‌هایی که بیشترین ورود زائران یغنی 60 درصد را به خود اختصاص داده است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت