نقش پیشرو ایران در اهمیت دادن به موضوع مقابله با گرد و غبار


نقش پیشرو ایران در اهمیت دادن به موضوع مقابله با گرد و غبار

نماینده مقیم سازمان ملل بر نقش پیشرو ایران در اهمیت دادن به موضوع مقابله با گرد و غبار تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری مربوط به اجلاس بین المللی مقابله با طوفان‌های گرد و غبار امروز با حضور علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و اشتفان پریزنر، نماینده مقیم سازمان ملل در ایران برگزار و به سوالات خبرنگاران در این راستا پاسخ داده شد.

نماینده مقیم سازمان ملل در پاسخ به خبرنگار مهر درباره نقش ایران در جهت مقابله با طوفان‌های گرد و غبار اظهار داشت: ایران در چند سال اخیر نقش رهبری در اهمیت دادن به موضوع طوفان‌های گرد و غبار را داشته است و سازمان ملل هم همکاری‌های خوبی با ایران از گذشته داشته تا اقدامات حفاظتی درباره محیط زیست انجام شود.

وی افزود: حفاظت از تالاب‌ها، بازتوانی تالاب‌ها، بازتوانی زمین‌های خشک و موضوع مقابله با تغییرات اقلیمی از جمله همکاری‌هایی است که سازمان ملل با ایران در حوزه محیط زیست داشته است.

نماینده مقیم سازمان ملل در ایران ادامه داد: اخیراً هم در جهت توسعه پایدار سندی به امضای ایران و برخی کشورهای دیگر و سازمان ملل رسیده و سازمان ملل به سابقه طولانی و تخصصی ایران در حوزه محیط زیست اذعان دارد، آن را به رسمیت می‌شناسد و تقدیر می‌کند.

نماینده سازمان ملل در مورد موضوع مشکلات آب اظهار داشت: این مسئله بحث دوجانبه کلاسیک است و اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه نقش سازمان ملل در این راستا این بوده که اگر دو کشور مربوطه برای میانجگری درخواست کنند، مشاوره صورت می‌گیرد، گفت: ما کاملاً به موضوع هامون و اتفاقات پیش آمده واقف هستیم ولی نکته کلیدی این است که کشورهای اصلی باید وارد گفت‌وگو شوند تا به حل مشکلات بیانجامد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهنوش بختیاری طلاق خود را تکذیب کرد+عکس