یک میلیون و 800 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان بازدید کردند


یک میلیون و 800 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان بازدید کردند

همدان-معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی استان همدان گفت: در پنج ماهه نخست سال‌جاری یک میلیون و ۸۵۱ هزار و ۵۳۷ نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی همدان بازدید کردند. 

علی خاکسار در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمار گردشگران در ۵ ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: در این مدت ۹۳ هزار و ۶۱۸ نفر در همدان اقامت داشتند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۵۹۷ نفر در هتل‌ها، شش هزار و ۲۳۰ نفر در مهمان‌پذیرها، شش هزار و ۳۹۳ نفر در اقامتگاه‌های بوم گردی و ۴۳ هزار و ۵۱ نفر در خانه مسافرها مقیم بودند.

وی افزود: در پنج ماهه نخست امسال ۷ هزار و ۶۱۵ نفر در مجتمع‌هایش گردشگری و ۴ هزار و ۷۷۴ نفر در هتل آپارتمان‌های استان اقامت داشته‌اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اعلام اینکه غار علی‌صدر در رأس بازدید گردشگران قرار دارد، گفت: کتیبه‌های گنج‌نامه، سایت موزه میدان مرکزی، محوطه باستانی هگمتانه، تپه عباس‌آباد و آرامگاه‌های بوعلی و باباطاهر دیگر مراکز پربازدید در مدت زمان یاد شده هستند.

گفتنی است؛ استان همدان دارای یک هزار و ۸۵۰ اثر تاریخی، تفریحی و توریستی است که سایت باستانی هگمتانه، آرامگاه بوعلی‌سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی، آرامگاه میررضی‌الدین آرتیمانی و بقعه حبقوق نبی (ع) از مهمترین آثار این استان است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

من ابزار شفاعت دارم؛ من به یک شهید رأی داده‌ام!