ایران درباره امنیت مرزها با همسایگان شمالی حساس است


ایران درباره امنیت مرزها با همسایگان شمالی حساس است

ایران درباره امنیت مرزها با همسایگان شمالی حساس است و تحولات را با جدیت دنبال می‌کنیم. مرزهای ما امن است اما با توجه به اهمیت تحولات قفقاز، ایران موضوع را با حساسیت و جدیت دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز دوشنبه برگزار شد، با اشاره به تحرکات اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، گفت: با مقامات هر دو کشور آذربایجان و ارمنستان در تماس هستیم‌. مقامات جمهوری ارمنستان درباره احتمال درگیری جدید از سوی آذربایجان ابراز نگرانی کردند اما آذربایجانی‌ها به ما پیام دادند قصد حمله نظامی ندارند و اقدامات اخیر متعارف و در فصل زمستان است که تردد در مناطق زمستانی سخت و دشوار می‌شود. ایران درباره امنیت مرزها با همسایگان شمالی حساس است و تحولات را با جدیت دنبال می‌کنیم. مرزهای ما امن است اما با توجه به اهمیت تحولات قفقاز، ایران موضوع را با حساسیت و جدیت دنبال می‌کند.

وی در مورد تبادل زندانیان با آمریکا، گفت: این موضوع ان‌شاءالله در آینده کوتاه نزدیک صورت گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه در مورد رفع انسداد منابع مالی ایران، افزود: بر اساس تفاهم صورت گرفته و روند اقداماتی که شاهد بودیم امیدواریم طی روزهای آینده این انتقال به طور کامل صورت گیرد و ایران به دارایی‌های خود به طور کامل دسترسی یابد. در مورد نحوه مصرف این دارایی‌ها، ایران با این دارایی‌ها می‌تواند تمامی کالاهای غیر تحریمی را خریداری کرده و از آن به طور کامل استفاده کند.

در حال تکمیل‌....

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول