آمریکا در زمینه تبادل زندانیان واقع‌بینانه‌تر از گذشته عمل کرد


آمریکا در زمینه تبادل زندانیان واقع‌بینانه‌تر از گذشته عمل کرد

مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره کننده ایران گفت: در زمینه تبادل زندانیان و آزادسازی دارایی‌های ایران، آمریکا واقع‌بینانه تر از گذشته عمل کرد.

محمد مرندی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حضور رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار داشت: رئیس جمهور کشورمان در این دوره از مجمع عمومی سازمان ملل با دست پر حضور خواهد یافت چرا که دولت در حوزه سیاست خارجی موفقیت‌ها و دستاوردهای مهم و بزرگی را داشته است.

وی با اشاره به بهبود روابط ایران با کشورهای منطقه، ادامه داد: اولویت دولت سیزدهم در سیاست خارجی بهبود روابط با کشورهای همسایه و منطقه است که از جمله می‌توان به اصلاح روابط ایران با تاجیکستان، بهبود روابط با ترکمنستان، تقویت رابطه با آسیای مرکزی و همچنین بهبود روابط با عربستان اشاره کرد.

مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره کننده ایران یکی دیگر از دستاوردهای دولت در حوزه سیاست خارجی را عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای و گروه بریکس دانست و افزود: عضویت در این گروه‌ها موفقیتی بسیار عظیم است که طبیعتاً آثار و نتایج این موفقیت در آینده بر سر سفره‌های مردم نمایان خواهد شد.

مرندی با اشاره به توافق اخیر ایران و آمریکا، اظهار کرد: طبق توافق اخیر عملاً دارایی‌های مسدود شده ایران آزاد شد که بر اساس آن ایران می‌تواند همه کالاهای غیر تحریمی را خریداری کند.

وی ادامه داد: همچنین طبق توافق اخیر میان ایران و آمریکا، گام مهمی از اجرای این توافق برداشته شده تا زندانیان ایرانی و آمریکایی از زندان‌ها آزاد شوند.

مرندی افزود: در زمینه تبادل زندانیان و آزادسازی دارایی‌های ایران، آمریکا واقع‌بینانه تر از گذشته عمل کرد. ادامه این رفتار در آینده می‌تواند نتیجه‌های مثبتی داشته باشد.

مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره کننده ایران تصریح کرد: بنابراین فرصت‌های دیگری برای گسترش روابط با کشورهای منطقه وجود دارد که در این سفر این موضوع نیز دنبال خواهد شد.

مرندی با اشاره به انجام دیدارها در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: قرار است وزرای خارجه کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز دیدارهایی را در حاشیه این مجمع داشته باشند.

وی اظهار داشت: همچنین رئیس جمهور نیز در حاشیه این مجمع با سران کشورهای مختلف دیدار خواهد کرد.

مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره کننده ایران در پایان با اشاره به امکان گفتگوهای جدید با آمریکا بیان کرد: مذاکرات غیر مستقیم همواره میان ایران و آمریکا وجود دارد و موضوعی جدید نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن