آزادی 5 زندانی ایرانی در تبادل زندانیان با آمریکا تایید شد


آزادی 5 زندانی ایرانی در تبادل زندانیان با آمریکا تایید شد

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد آزادی ۵ زندانی ایرانی را که به اتهام غیرقانونی دور زدن تحریم های آمریکا بازداشت هستند را تائید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که در توافق تبادل زندانیان، بزودی این ۵ زندانی ایرانی نیز آزاد خواهند شد که برخی از آنان در آمریکا می‌مانند و برخی نیز به ایران بازخواهند گشت.

بر اساس اعلام نمایندگی ایران در سازمان ملل این پنج نفر عبارتند از: مهرداد معین انصاری، کامبیز عطار کاشانی، رضا سرهنگ پور کفرانی، امین حسن زاده، کاوه لطف الله افراسیابی.

گفتنی است، کاوه لطف‌الله افراسیابی یکی از این ۵ زندانی غیرقانونی در آمریکا است که بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، متهم به عامل خارجی لابی‌گر میان ایران و مقامات آمریکایی در سیاست هسته‌ای است. مهرداد انصاری دیگر زندانی غیرقانونی در آمریکا، به اتهام خرید تجهیزات با کاربرد موشکی، جنگ الکترونیکی، تسلیحات هسته‌ای و دیگر بخش‌های نظامی به ۶۳ ماه زندان محکوم شده بود امین حسن‌زاده دیگر زندانی ایران متهم به سرقت طرح‌های مهندسی و ارسال آن به ایران است که در سال ۲۰۱۹ بازداشت شده است. رضا سرهنگ‌پور دیگر زندانی غیرقانونی از سوی آمریکا، متهم به ارسال غیرقانونی تجهیزات آزمایشگاهی به ایران شده و کامبیز عطار کاشانی که به اتهام غیرقانونی ارسال تجهیزات الکترونیک و نرم‌افزارها به ایران، به ۳۰ ماه زندان محکوم شده است.

این پنج نفر قرار است در قبال آزادی ۵ زندانی دو تابعیتی ایرانی - آمریکایی در توافق تبادل زندانیان آزاد شوند.

بنابراین گزارش، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در گفتگوی اختصاصی با شبکه ان بی سی نیوز در تهران که روز سه شنبه، بخشی از این مصاحبه منتشر شد، با بیان اینکه توافق مبادله زندانیان ایران و آمریکا در زمان مقرر تکمیل خواهد شد و زندانیان آمریکایی در وضعیت سلامتی «بسیار سالم» قرار دارند، گفت که آمریکایی‌هایی زندانی در ایران به زودی به خانه بازخواهند گشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول