باید سرعت رشد کشور در زمینه‌های مختلف را بیشتر کنیم


باید سرعت رشد کشور در زمینه‌های مختلف را بیشتر کنیم

بیش از هفتاد نفر از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت با حجت الاسلام  سیدعلی قاضی عسکر، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از هفتاد نفر از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت با حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) دیدار و ضمن نائل آمدن به خدمت افتخاری این آستان مقدس احکام خادمی خود را دریافت کردند.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر در این دیدار ضمن تبیین اهمیت خدمت به اهل‌بیت (ع) در آیات قرآن و روایات معصومین علیهم السلام اظهار کرد: خدمت به اسلام و مکتب اهل‌بیت امری مقدس و بسیار ارزشمند است و این توفیق برای هر کسی حاصل نمی‌شود؛ شما این افتخار نصیبتان شده تا در این مکان نورانی خدمتگزار این امامزادگان واجب التعظیم باشید و امیدواریم با تلاش جمعی و بهره گیری از ظرفیت بالای اساتید دانشگاه و فرهیختگان کشور بتوانیم این مکان مقدس را با حرکتی جهشی و در عین حال علمی و عقلانی اداره نموده و زمینه تبدیل این بارگاه ملکوتی را به قطب فرهنگی فراهم نمائیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با اشاره به توطئه‌ها، شبهه افکنی و هجمه‌های فراوان دشمنان در خصوص اصل اسلام و آتش زدن قرآن به اسم آزادی بیان یادآور شد: با وجود همه این فتنه‌ها، اگر دفاع درستی از اسلام نداشته باشیم و به موقع عکس‌العمل نشان ندهیم، در آینده شاهد پیامدها و آسیب‌های غیرقابل جبرانی خواهیم بود.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث ضمن تبیین لزوم آشنایی عموم مردم با اسلام حقیقی بیان کرد: با توجه به پیدایش و گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه مانند اعتیاد، طلاق، معضلات اجتماعی و …، جلسات آموزشی مختلف مانند تفسیر قرآن کریم، آشنایی با نهج‌البلاغه، اخلاق اسلامی، فقه زندگی، سبک زندگی اسلامی، مشاوره خانواده و همایش‌های مختلف علمی فرهنگی در آستان مقدس بخاطر اثرگذاری بیشتر اماکن مذهبی به دلیل مجاورت با امامزادگان و بزرگان مدفون، در این بارگاه نورانی به مناسبت‌های مختلف در حال برگزاری است و با استقبال خوب مردم روبرو شده است.

وی افزود: با توجه به سخنان ارزشمند رهبر معظم انقلاب باید سرعت رشد کشور در زمینه‌های مختلف را بیشتر کرده و طوری حرکت کنیم که عقب ماندگی‌ها را جبران نمائیم و با تقویت ارتباط با دنیا و قطب‌های سیاسی و اقتصادی منطقه و بهره مندی از علوم مختلف، کشور را رشد داده و حرکت علمی را گسترش دهیم.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر ضمن تشریح اهمیت و ظرفیت والای خادمی اهل‌بیت و لزوم آشنایی خادمین با اصول و مبانی خدمت بیان کرد: اولین گام خدمت در این بارگاه ملکوتی، کسب معرفت و شناخت مقام و منزلت امامزادگان لازم التکریم و بزرگان مدفون و ویژگی‌های خاص آنها است. اخلاق خدمت نیز از دیگر نکات مهم برای خدمت است و لازم است خادمین در کنار حفظ امنیت زائران، با سعه صدر، تواضع، خوش خلقی و حفظ آرامش، از تنش‌ها جلوگیری بعمل آورده و برخورد اخلاق مدارانه داشته باشند.

وی افزود: آموزش مهارت‌های مختلف مانند ارتباط مؤثر با زائر، تأمین امنیت، مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، سواد رسانه‌ای، مشاوره و … و تقویت آن در میان خادمین از مسائل مهمی است که باید به آن پرداخته شود تا خادمین بتوانند خدمات مؤثرتری در این مکان مقدس ارائه دهند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با تأکید بر ضرورت تبیین مقوله زیارت و مفهوم آن تصریح کرد: آشنایی دقیق با مقوله زیارت نیز از نکات مهم دیگری است که باید به آن پرداخته شود و در کنار تبیین مقوله زیارت، عناوینی همچون حرم شناسی، آشنایی با مشاهیر مدفون، تبیین مسائل شرعی مبتلابه در جامعه امروزی و خصوصاً گفتگوهای چهره به چهره و رفع شبهات بالاخص ویژه زائران خارجی نیز از دیگر مسائل مهمی است که باید به آن اهتمام ورزید.

وی در پایان ضمن بیان ظرفیت بالای این مکان معنوی، حضور و همراهی اساتید دانشگاه را در خدمت به این آستان ملک پاسبان و زائرین گرامی بسیار مثمر ثمر دانست و اظهار امیدواری کرد با ایجاد حلقه‌های علمی متمرکز، طرح‌ها و برنامه‌های ارائه شده در نظام پیشنهادها بررسی شده و راهکار اجرایی آن تدوین و عملیاتی شود.

در این دیدار، شجاعی فرد، رئیس دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های اساتید دانشگاه و معرفی ظرفیت‌های موجود این دانشگاه، بر همکاری و تعامل بیش از پیش با آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) تأکید و اعلام آمادگی کرده و احکام خدمت افتخاری اساتید دانشگاه نیز توسط تولیت آستان مقدس به ایشان اهدا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد