احتمال دیدار وزرای خارجه مجارستان و روسیه در نیویورک


احتمال دیدار وزرای خارجه مجارستان و روسیه در نیویورک

وزیر امور خارجه مجارستان گفت که قصد دارد با وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کند.

به گزارش اسپوتنیک، پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان، گفت: او قصد دارد با سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در نیمه دوم هفته جاری دیدار کند و به همکاران اروپای غربی خود توصیه کرد که این کار را انجام دهند.
سییارتو خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم اگر اتحادیه اروپا عاقل بود، سعی می‌کرد از هفته مجمع عمومی استفاده کند و به گفت‌وگوهایی ادامه دهد که ارتباط بین کشورهای مخالف را ممکن می‌سازد. البته من خودم با همکارم وزیر امور خارجه روسیه دیدار خواهم کرد. طبق برنامه ریزی ها در نیمه دوم هفته و به نظرم درست است اگر تا حد امکان بسیاری از همکاران اروپای غربی من نیز این کار را انجام دهند.
پیشتر نماینده دائم روسیه در پاسخ به سوالی که آیا روسیه در این نشست شرکت خواهد کرد یا خیر، و اگر شرکت می کند در چه سطحی خواهد بود، تاکید کرد: "بدون شک روسیه در نشست آتی شورای امنیت سازمان ملل در سطح عالی با موضوع اوکراین همچون نشست های قبلی شورا در مورد این موضوع، شرکت خواهد. ریاست هیات روسیه را سرگئی لاوروف وزیر خارجه بر عهده خواهد داشت".
هفته مقامات عالی مجمع عمومی سازمان ملل متحد هفته آینده بین روزهای 26-19 سپتامبر در شهر نیویورک مقر اصلی این سازمان برگزار خواهد شد که سرگی لاوروف وزیر خارجه ریاست هیات فدراسیون روسیه را در آن بر عهده خواهد داشت. از جمله برنامه هایی که در حاشیه مجمع عمومی در هفته آینده برگزار خواهد شد، نشست شورای امنیت سازمان ملل در سطح روسای هیات ها با موضوع اوکراین خواهد بود که در تاریخ 20 سپتامبر برگزار خواهد شد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...