اتفاق عجیب در بازار مسکن / یک خانه 300 بار خرید و فروش شده است!


اتفاق عجیب در بازار مسکن / یک خانه 300 بار خرید و فروش شده است!

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: گرفتن مجوز و آماده سازی برای ساخت مسکن دو سال طول می‌کشد، ولی بعد از ساخت خانه هیچ کس با مالکان کاری ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: تولید مسکن در ایران سخت است به طوری که سازندگان باید بیمه و مالیات سنگین پرداخت کند و از سوی دیگر با دردسرهایی از جمله مصالح ساختمانی گران مواجه هستند و برای گرفتن مجوز های ساخت و ساز هم حدود دوسال زمان نیاز دارد، بنابراین روند تولید مسکن در ایران بسیار سخت است و به اصطلاح قیف تولید مسکن در ایران تنگ است.

به گفته سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی بعد از تولید مسکن دیگر کاری در خصوص خالی نگه داشتن واحدها و یا احتکار واحدهای مسکونی نداریم درحالی که باید برعکس باشد به طوری که روند تولید مسکن را آسان و شرایط نگهداری مسکن به ویژه برای سوداگران را از طریق دریافت مالیات سخت تر کنیم.

او می‌گوید:طبق بررسی‌های صورت گرفته در سامانه ملی املاک و اسکان شاهد آن بودیم که یک کد پستی ۳۰۰ بار خرید وفروش برای آن انجام شده بود و یک کدپستی هم ۱۰۰ بار خرید وفروش شده بود بنابراین اگر با سخت گیری‌های صورت گرفته مانع از احتکار و سوداگری مسکن شویم به طور قطع روند تولید مسکن بهتر خواهد شد.

او گفت: اگر روند تولید مسکن از جمله کاهش عوارض ساختمانی و بیمه های ساختمانی را کاهش دهیم به طور قطع میزان تولید افزایش می یابد و بعد از ساخت از نگهداری مسکن توسط سوداگران مالیات دریافت کنیم بازا رمسکن بهبود می یابد و به اصطلاح قیف را برای تولید مسکن آسان تر کنیم بازار بهتر می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن