پوتین بحران فلسطین و اسرائیل را نمونه بارز شکست آمریکا در خاورمیانه خواند


پوتین بحران فلسطین و اسرائیل را نمونه بارز شکست آمریکا در خاورمیانه خواند

رئیس جمهور روسیه، در دیدار با محمد السودانی، نخست وزیر عراق، از تشدید اوضاع در اسرائیل ابراز تاسف کرد و آن را نمونه ای از شکست سیاست آمریکا در خاورمیانه خواند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این دیدار گفت:" بحران اوکراین ادامه دارد و متأسفانه ما شاهد وخامت شدید اوضاع در خاورمیانه نیز هستیم. من فکر می کنم که بسیاری با من موافق خواهند بود که این نمونه بارز شکست سیاست ایالات متحده در خاورمیانه است".
پوتین گفت، آنها تلاش کردند تا حل و فصل را در انحصار خود درآورند، اما متأسفانه، آنها نگران یافتن سازش های قابل قبول برای هر دو طرف نبودند، بلکه برعکس، ایده های خود را در مورد چگونگی انجام این کار ترویج کردند و به هر دو طرف فشار وارد کردند.
رئیس جمهور روسیه اضافه کرد:" دقیقاً به هر دو طرف، اما هر بار بدون در نظر گرفتن منافع اساسی مردم فلسطین. منظور من قبل از هر چیز لزوم اجرای تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی است".
ولادیمیر پوتین افزود:" در هر صورت، هر اتفاقی که در آنجا بیفتد، من هم موضع شما جناب آقای نخست وزیر عزیز را می دانم و هم موضع ما این است که خسارات وارده به غیرنظامیان باید به حداقل برسد و به صفر برسد. علاوه بر این، ما از همه طرف های درگیر می خواهیم که این کار را انجام دهند".
محمد السودانی، نخست وزیر عراق نی در این دیدار در خصوص اوضاع پیرامون اسرائیل و فلسطین گفت:" در حال حاضر یک تحول پیچیده و خطرناک در فلسطین در حال وقوع است. این نتیجه طبیعی این واقعیت است که اسرائیل همچنان به نقض حقوق فلسطینیان ادامه می دهد، جامعه بین المللی سکوت می کند و به تعهدات خود بر اساس قطعنامه های شناخته شده بین المللی عمل نمی کند".
وی ادامه داد:" اکنون شاهد انتفاضه دیگری از قیام فلسطینی ها هستیم که خواستار پایان دادن به نقض حقوق خود هستند. یک تشدید آشکار، یک تشدید بسیار خطرناک، که در نتیجه آن غیرنظامیان کشته می شوند و بمباران های خود به خودی از جمله بر روی اهداف غیرنظامی انجام می شود. همه اینها منجر به نابودی نوار غزه می شود".

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی