حرکات گوش این گربه سوژه عکاسی شد / فیلم


حرکات گوش این گربه سوژه عکاسی شد / فیلم

رکنا: گوش های این گربه چه تکانی می خورد!

به گزارش رکنا، گربه گوش سیاه یا سیاه گوش در خاورمیانه و آفریقا بسیار به چشم می خورد نوعی از گربه سانان کوچک است که در بین آنها جزء سنگین ترین به لحاظ وزنی و سریع ترین به لحاظ سرعتی است. در این فیلم یک گربه گوش سیاه را می بینید که گوش های بلند او تکان های بامزه ای می خورد.

گربه گوش سیاه چیست؟

گربه گوش سیاه، سیاه گوش کاراکل و یا منگوله گوش گربه است که در حیات وحش آفریقا و خاورمیانه بسیار دیده می شود. در زمان های گذشته این گربه جزء طبقه بندی سرده Lynx قرار داشت و در زبان های اروپایی به لینکس ایرانی صحرایی یا آفریقایی شناخته می شد. اما امروز خود برای خودش دارای طبقه بندی است و جزء خانواده گربه سانان کوچک است.

از ویژگی های ظاهری این حیوان می توان به وزن بین 16 تا 22 کیلوگرمی او و قد 40 تا 45 سانتی متری او اشاره کرد. طول بدن این گربه 55 تا 90 سانتی متر بدون دم است. دم آن ها معمولا بین 22 تا 34 سانتی متر است. رنگ بدن آن ها نیز معمولا بین تن های قرمز شرابی خاکستری، خاکی و گاهی نیز مشکی تغییر می کند. گوش های این حیوان که در واقع نماد اقتصادی او است نسبت به دیگر گربه سانان بسیار بلند است و قدرت شنوایی بی نظیر او باعث شده تا در بین دیگر حیوانات به راحتی بتواند خطر را حس کند و برای محافظت از خود آماده شود.

آیا این حیوان به عنوان یک پت شناخته شده است؟

این حیوان می تواند در کنار انسان به عنوان یکی از حیوانات خانگی زندگی کند اما زمانی که از کودکی در کنار انسان باشد و با خلق و خوی انسان وقف گرفته باشد. به هیچ عنوان نمی توانید با مراجعه به طبیعت گربه سیاه گوش وحشی را طعمه کرده و آن را برای نگهداری به خانه بیاورید زیرا در این صورت این حیوان برای انسان بسیار خطرناک است.

گربه گوش سیاه در ایران

گربه گوش سیاه ایرانی، حیوانی بسیار کمیاب است که متاسفانه در کشورمان جزء حیواناتی قرار دارد که زنگ خطر انقراض آن به صدا درآمده و آن هم بخاطر شکار بی رویه این حیوان توسط شکارچیان غیر قانونی و استفاده از پوست آن برای تولید انواع لباس ها با خزه های حیوانات می باشد.

متاسفانه باید سریعا برای جلوگیری از این شکارها اقدامات لازم را انجام داد تا بتوانیم نسل این حیوان بی نظیر وحشی را حفظ کرده و زندگی او را نجات دهیم. اولین قدم حفاظت از زیستگاه این حیوان می باشد که امروزه به خوبی توسط محیط بانان انجام می شود.

گربه سیاه گوش نماد چیست؟

در برخی از کشورها از حیوانات به عنوان نماد هایی که دارای معانی مختلفی است استفاده می کنند. این نماد ها می تواند با توجه به نحوه زندگی این حیوانات معانی مختلفی داشته باشد. گربه سیاه گوش نیز یکی از آن دسته از حیوانات می باشد که به عنوان نماد هایی از آن استفاده می کنند. این حیوان نماد تغییر شانس است. این تغییر می تواند مثبت و یا منفی باشد.

پس برخلاف تصور خیلی از افراد که این گربه را نماد بدشانسی می دانستند، باید گفت که گربه سیاه فقط نماد تغییر شانس می باشد و چه بسا که این تغییر می تواند به سوی مثبت پیش رود.

خرید گربه سیاه گوش

برخی از افراد که به نگهداری از حیوانات حیات وحش در خان خود می پردازند به دنبال خرید گربه سیاه گوش هستند. باید اشاره کرد این کار، بسیار غیر اخلاقی است و خرید گربه سیاه گوش فقط باید در زمانی انجام شود که بخواهیم به صورت کاملا اصولی از این حیوان در باغ وحش هایی که با شرایط زندگی این حیوان سازگاری دارند نگهداری کنیم.

شخصیت گربه سیاه گوش

این حیوان علاقه بسیار زیادی به تک زیستن و قلمرو طلبی دارد. این حیوان را بیشتر در شب مشاهده می کنید. تنها در روز های سرد می توانید این حیوان در مناطق سرد سیر در روز ببینید. این حیوان در مناطق قلمرو های وسیعی دارد و این وسعت رابطه مستقیمی با وزن حیوان و رابطه معکوسی با میزان فراوانی طعمه ها دارد.

در مناطق مرطوب مانند برخی از قسمت های آفریقا قلمرو این حیوان بسیار کوچک می شود. این حیوان مانند دیگر گربه سانان دوست ندارد به طور مستقیم با رطوبت و آب در تماس باشد.

طول زندگی این حیوان چند سال است؟

این حیوان اگر توسط دیگر حیوانات شکار نشود به بیماری خاصی مبتلا نشود و یک زندگی عادی را طی کند می تواند بین 19 تا 21 سال عمر کند. می توان به جرعت گفت که این حیوان طول عمر بالایی دارد و می توان با محافظت کردم از زیستگاه او از انقراض این حیوان بی نظیر جلوگیری کرد.



حرکات گوش این گربه سوژه عکاسی شد / فیلم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیات وحش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش سوزی در هتل پارسیان کوثر تهران