مقایسه همراه بانک شهر و بلوبانک و همراه بانک صادرات


مقایسه همراه بانک شهر و بلوبانک و همراه بانک صادرات

صنعت بانکداری در دهه‌ی گذشته دستخوش تحولاتی اساسی در زمینه‌های مختلف دانش بانکداری، ساختارهای سازمانی، فرآیندهایی عملیاتی، شیوه‌ی نگرش به مشتری و ارائه‌ی خدمات بانکی شده است، به طوری که روش بانکداری سنتی منسوخ و ناکارآمد و با شیوه‌ی نوینی از...

صنعت بانکداری در دهه‌ی گذشته دستخوش تحولاتی اساسی در زمینه‌های مختلف دانش بانکداری، ساختارهای سازمانی، فرآیندهایی عملیاتی، شیوه‌ی نگرش به مشتری و ارائه‌ی خدمات بانکی شده است، به طوری که روش بانکداری سنتی منسوخ و ناکارآمد و با شیوه‌ی نوینی از بانکداری، متأثر از پیشرفت‌های عرصه‌ی فناوری ارتباطات و اطلاعات تحت عنوان بانکداری الکترونیکی جایگزین شده است. ‌

در حال حاضر بانکداری الکترونیکی با بهره‌گیری از ابزارهای گوناگونی نظیر تلفن‌بانک، اینترنت بانک، پایانه‌های پرداخت، دستگاه‌های خودپرداز و اپ‌های بانکی در زندگی روزمره‌‌ی ما نقش مؤثری ایفا کرده و دسترسی به طیف وسیعی از خدمات بانکی را برای ما فراهم ساخته است. در این مطلب با سه اپ بانکی پرطرفدار و پرکاربرد همراه بانک شهر، بلوبانک و همراه بانک صادرات که محصولات گران‌بهای بانکداری الکترونیکی بشمار می‌روند، آشنا خواهید شد و اطلاعات سودمندی را درباره‌ی قابلیت‌های کاربردی هرکدام کسب خواهید کرد.

همراه بانک شهر؛ دستیاری کارآمد و ابزاری مفید برای انجام عملیات بانکی

در آستانه‌ی تولد پانزده سالگی خود قرار دارد و همچنان به شعار خود یعنی «نوآوری در خدمات» در طی این سال‌ها وفادار مانده است: بانک خصوصی شهر با لوگوی قرمز رنگ و بنای دیدنی ساختمان مرکزی خود در میدان فردوسی، نامی است آشنا در صنعت بانکداری ایران که جزء برترین بانک‌های خصوصی کشور بشمار می‌رود. این بانک که همواره آغوش خود را برای ایده‌هایی نوگرا بازگشوده است، در حرکتی ستودنی و در راستای پیش‌روی به‌سوی بانکداری الکترونیکی، اقدام به طراحی و انتشار اپی سودمند برای پاسخگویی به نیازهای بانکی مشتریان خود کرده است: همراه بانک شهر با ارائه‌ی کلیه‌ی خدمات مالی غیرحضوری، امکان انجام محدوده‌ی وسیعی از عملیات بانکی نظیر دریافت موجودی حساب سپرده، انتقال وجه، دریافت شماره شبا، مدیریت چک، پرداخت قبوض بانکی (از طریق اسکن بارکد)، ارسال گذرواژه‌ی پویا در پرداخت‌های کارتی و انجام پرداخت پایا و ساتنا با شناسه‌ی واریز را در هر زمان و مکانی برای کاربران خود فراهم کرده است.

البته باید گفت که همراه بانک شهر صرفاً به ارائه‌ی عملیات اصلی بانکی بسنده نکرده، بلکه برخی خدماتی غیر بانکی نظیر خرید مستقیم شارژ برای اپراتورهای ایرانسل و همراه اول و پرداخت کرایه‌ی تاکسی (از طریق اسکن بارکد) را نیز به کاربران خود ارائه داده است. با دانلود و نصب همراه بانک شهر ios از طریق بازارچه نرم‌افزارهای آیفون سیبچه، دیگر نیازی نیست برای انجام عملیاتی نظیر ثبت چک و مدیریت تسهیلات به شعب بانک شهر مراجعه کنید، کافی است وارد بخش مدیریت چک شوید و برگ‌های باقی‌مانده و قابل‌استفاده‌ی دسته چک‌ خود را ملاحظه و در صورت نیاز طی فرآیندی آسان ثبت نمائید. دریافت فهرستی از تمامی کارت‌های مشتری از شعبه‌ی مرکزی، پرداخت اقساط دیگران، اشتراک‌گذاری شماره شبا و رسید نهایی پرداخت در قالب عکس، پرداخت قبض تلفن همراه با سپرده بانکی، انجام عملیات لغو انتقال وجه پایا، نمایش نزدیک‌ترین شعب و قابلیت مسیریابی و مشاهده‌ی چک‌های واگذار شده به سپرده از دیگر خدمات بی‌شماری است که همراه بانک شهر به کاربران خود عرضه می‌کند.

ناگفته نماند که همراه بانک شهر برای ایجاد امنیت کامل کاربران اپ از دو روش احراز هویت بیومتریکی اثر انگشت و تشخیص چهره پشتیبانی می‌کند تا فضایی بسیار امن و مطمئن را برای انجام عملیات بانکی ایجاد کند. مورد دیگری که موجب مقبولیت زیاد همراه بانک شهر در میان ایرانیان شده، رابط کاربری ساده و جذابی است که تجربه‌ی کار با این اپ را لذت‌بخش کرده است. در آخرین نسخه‌ی همراه بانک شهر برای ایفون تغییراتی نظیر اصلاحاتی در نمایش متن‌ها و محیط گرافیکی اعمال گردیده که بر جذابیت ظاهری و بصری و سهولت استفاده از اپ کمک شایانی کرده است.

بانک شهر

بلوبانک؛ برترین اپ نئوبانکی کشور

پیش از اینکه درباره بلوبانک بدانید، بد نیست ابتدا با مفهوم نئوبانک آشنا شوید. نئوبانک‌ها، برخلاف اپ‌هایی بانکی نظیر همراه بانک شهر و همراه بانک صادرات، شعبه‌های آنلاین بانک‌هایی سرشناس و صرفاً پلی ارتباطی میان مشتری و کارمند بانک نیستند، بلکه بانکی تمام دیجیتالی و فاقد هرگونه شعبه‌ی فیزیکی هستند که با قابلیت‌های بی‌شمار خود به شکل محصولی کاربردی به کاربران خود خدمات‌رسانی می‌کنند. بنابراین با نصب نئوبانک‌هایی نظیر بلوبانک برای ایفون، تمامی تعاملات انسانی میان بانک و مشتری حذف گردیده و صفر تا صد خدمات بانکی از قبیل: احراز هویت، افتتاح حساب، انتقال وجه، دریافت و فعال‌سازی رمزهای اول و دوم و مسدودی کارت بانکی همگی از طریق گوشی شما و اپ نئوبانک انجام می‌گردد.

بلوبانک نیز نئوبانکی است نوظهور در کشور (سال تأسیس: ۱۳۹۸) که به واسطه‌ی بانک سامان و با پشتوانه‌ی بانک مرکزی مسئولیت ارائه‌ی خدمات تمام دیجیتال بانکی را بر عهده گرفته و توانسته است خدمات بانکداری الکترونیکی در ایران را به سطح جدیدی (بانکداری مجازی) ارتقا دهد. بلوبانک ده‌ها قابلیت وسوسه‌انگیز و خدمات کاربردی را به کاربران خود ارائه می‌دهد: از افتتاح حساب غیرحضوری و رایگان (بدون موجودی) و صدور و ارسال سریع و رایگان کارت بانکی (۵ روز کاری در تهران و ۱۰ روز کاری در تمام نقاط کشور) با رنگ‌هایی دلخواه در شش رنگ آبی، قرمز، سبز، زرد، بنفش و رزگلد و طراحی ساده و مینیمال گرفته تا پرداخت اتوماتیک قبوض، دریافت وام (بدون نیاز به وثیقه و ضامن) و انتقال پول هوشمند در سامانه‌های پایا و سانتا، تمام خدماتی که برای دریافت‌ آن‌ها باید در صف‌های شعب دیگر بانک‌ها منتظر بمانید، در ظرف زمانی بسیار کوتاه در بلوبانک انجام می‌پذیرد.

افزون بر موارد بیان شده، با نصب بلوبانک برای ایفون می‌توانید از دیگر خدماتی نظیر انتقال پول به دوستان خود (بدون نیاز به وارد کردن شماره کارت یا شبا)، رؤیت درآمدها و مخارج و فیلترسازی آن‌ها در یک بازه‌ی زمانی مشخص، مسدودسازی حساب و کارت بانکی و دریافت پشتیبانی بسیار عالی و ۷/۲۴ بهره‌مند گردید و تسلط کاملی بر مدیریت درآمدهای خود داشته باشید.

بلوبانک

همراه بانک صادرات؛ ابزاری پرکاربرد با قابلیت‌هایی بی‌شمار

مانند دیگر بانک‌های باسابقه و سرشناس کشور، صادرات نیز جهت تسهیل دسترسی ایرانیان به طیف وسیعی از خدمات بانکی و تحقق اهداف بانکداری الکترونیکی خود اقدام به طراحی اپی کاربردی برای مدیریت حساب‌های بانکی کرده است: همراه بانک صادرات اپی است کارآمد با ده‌ها قابلیت مختلف در زمینه‌ی خدمات بانکی که در راستای احترام به وقت ارزشمند مشتریان و جهشی به‌سوی دیجیتال‌سازی بانکداری کشور طراحی شده است.

البته باید خاطر نشان کرد که همراه بانک صادرات تنها محصول این بانک پرطرفدار ایرانی نیست، بانک صادرات از اپ دیگری موسوم به صاپ برای مدیریت کارت‌های بانکی ایرانیان رونمایی کرده است که خدماتی مشابه با همراه بانک صادرات (نرم‌افزار مدیریت حساب‌های بانکی) ارائه می‌دهد. اما همراه بانک صادرات چه خدماتی به کاربران ارائه می‌دهد؟ در پاسخ باید گفت که این اپ مفید از بخش‌های گوناگونی تشکیل شده که هر بخش به ارائه‌ی خدماتی ویژه به مشتریان حساب‌های بانکی اختصاص یافته است. برخی از خدمات بخش‌های مختلف همراه بانک صادرات عبارت‌اند از:

• بخش انتقال وجه: با دانلود همراه بانک صادرات برای ایفون رایگان می‌توانید بدون هیچ محدودیتی به انتقال وجه درون بانکی بپردازید و انتقال وجه بین بانکی را نیز از طریق سامانه‌‌های مختلف پایا (سامانه‌ی پایاپای الکترونیک)، ساتنا (سامانه‌ی تسویه ناخالص آنی) و پل (پرداخت لحظه‌ای) انجام دهید. ناگفته نماند که قابلیت‌ انتقال وجه ارزی همنام بین‌ بانکی نیز به واسطه‌ی اپ همراه بانک صادرات فراهم گردیده است تا پکیج جامعی از خدمات بانکی به دارندگان سپرده‌های صادرات ارائه گردد.

• بخش صورتحساب ارزی و ریالی: این بخش به انجام عملیاتی نظیر انتقال وجه، دریافت مانده حساب و خدمات مرتبط با کارت‌های بانکی و مدیریت چک‌های بانکی اختصاص یافته است.

• بخش پرداخت قبوض و اقساط بانکی: برای پرداخت قبوض مختلف آب، برق، گاز، عوارض شهرداری و تلفن همراه می‌توانید از منوی اصلی اپ وارد بخش پرداخت اقساط و قبوض شوید و بدون نیاز به برقراری تماس با سامانه‌ی ۰۹۶۰۲ و در ظرف مدت زمانی بسیار کوتاه تمام قبوض خود را در فضایی ایمن و مطمئن پرداخت کنید.

• خدمات چک: استعلام وضعیت چک‌های صادر شده و تعیین موعد سررسیدها از طریق این بخش امکان‌پذیر گشته است.

• سایر خدمات: برای دسترسی به سایر خدماتی نظیر اعلام نرخ ارز، مشاهده شماره‌ی شبا، دریافت لیست شعب و... باید به این بخش همراه بانک صادرات مراجعه کنید.

Bank-3.jpg

مقایسه همراه بانک شهر و بلوبانک و همراه بانک صادرات

همان‌گونه که پیش‌تر نیز بدان اشاره شد، بلوبانک به عنوان نئوبانکی ایرانی و بستری تمام دیجیتال، خدماتی کاملاً غیرحضوری را به کاربران خود ارائه می‌کند، حال آنکه دو اپ همراه بانک شهر و همراه بانک صادرات از نظر تعدد و تنوع خدمات بانکی قادر به رقابت با بلوبانک و ارائه‌ی خدمات منحصربه‌فردی نظیر احراز هویت آنلاین و افتتاح حساب بانکی غیرحضوری نیستند. بنابراین از نظر امکانات و قابلیت‌ها اپ بلوبانک در سطح دیگری نسبت به اپ‌های بانک شهر و بانک صادرات قرار دارد و چهره‌ی متفاوتی از بانکداری دیجیتال را به کاربران نشان می‌دهد. برخی معتقدند که نقطه‌ی قوت اصلی بلوبانک را باید پشتیبانی قدرتمند و ۲۴ ساعته این بانک دانست که در هر زمانی از شبانه‌روز در هفت روز هفته آماده‌ی پاسخگویی به تمام سؤالات، پیشنهاد‌ها و درخواست‌های مشتریان خود است.

در مقایسه همراه بانک شهر و همراه بانک صادرات باید گفت که این دو نرم‌افزار از نظر امکانات و قابلیت‌ها تشابهات زیادی با یکدیگر داشته و هر دو در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات بانکی در سطحی تراکنشی، عملکرد قابل‌قبولی دارند. اما همراه بانک صادرات از نظر رابط کاربری و ویژگی ظاهری ابزارهای بهتری را برای سفارشی‌سازی اپ در دسترس کاربران قرار داده است و قابلیت‌هایی نظیر امکان انتخاب از میان دو حالت گرافیکی روز/شب و تغییر اندازه و رنگ فونت و جنس صدا را به منظور آزادی عمل کاربران جهت دستیابی هرچه بیش‌تر به فضایی شخصی‌سازی‌شده‌ در اپ خود گنجانده است. همراه بانک شهر نیز با ارائه‌ی خدمات متمایزی نظیر پرداخت کرایه‌ی تاکسی از طریق اسکن بارکد صندلی خودرو، معضل حمل پول نقد برای پرداخت کرایه‌ی تاکسی را برای مشتریان خود برطرف کرده است.

برای دانلود نسخه‌ی آیفون هرکدام از اپ‌های بررسی شده در این مطلب می‌توانید وارد بازارچه نرم‌افزارهای آیفون، آیپاد و آیپد سیبچه شوید و اپ‌های بانکی را همراه با صدها اپ ایرانی و خارجی در بستری امن و مطمئن دانلود و نصب نمایید. سیبچه به عنوان اولین بازارچه تلفن همراه در کشور سال‌هاست که به کاربران گوشی‌های اپل در جهت گذر از تحریم‌های تحمیلی کمک می‌کند و با بهره‌گیری از فناوری اد-هاک (Ad hoc) و ایجاد بستری ایمن و تائیدشده به کاربران جهت دسترسی به برنامه‌های اپل و دور زدن محدودیت‌های ناعادلانه این شرکت یاری می‌رساند.

سلب مسئولیت: مطالب منتشرشده در دسته رپورتاژ آگهی توسط شرکت‌های ثالث تهیه شده و جنبه تبلیغاتی یا بیانیه خبری دارند. این مطالب صرفاً بازنشر شده و شهرسخت‌افزار مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین قفل برنامه سامسونگ؛ 10 اپلیکیشن با قابلیت‌های امنیتی فوق‌العاده