برنامه دولت و شهرداری برای کاهش آلودگی هوا به روایت سلاجقه/ از احیای جزیره آشوراده چه خبر؟


برنامه دولت و شهرداری برای کاهش آلودگی هوا به روایت سلاجقه/ از احیای جزیره آشوراده چه خبر؟

رئیس سازمان محیط زیست گفت: دو موضوع در دستور کار دولت قرار دارد نخست برقی شدن وسایل حمل و نقل عمومی است و دیگر اینکه شهرداری تهران حدود هزار دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه خواهد کرد.

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد تمهیدات پیش‌بینی شده برای موضوع آلودگی هوا در شش ماه دوم سال گفت: دو موضوع در دستور کار دولت قرار دارد؛ نخست برقی شدن وسایل حمل و نقل عمومی است و دیگر اینکه شهرداری تهران حدود هزار دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تولید و قرار گرفتن هفت نوع خودروی برقی در چرخه حمل و نقل کشور در دستور کار نهاد ریاست جمهوری است، عنوان کرد: ۱۵۰ ایستگاه شارژ خودروی برقی در شهر‌های تهران و کرج تاسیس شده است. طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال این تعداد به هزار ایستگاه افزایش خواهد یافت و در شهر‌های ساری، تبریز و اصفهان توسعه می‌یابد. همچنین امیدواریم که افزایش کیفیت سوخت خودرو‌ها به اندازه‌ای باشد که از سوخت ناپاک استفاده نشود.

سلاجقه گفت: وزارت نفت بر اساس تکالیفی که دارد کار‌های زیر بنایی مهمی را در این حوزه در دستور کار دارد و بهینه سازی و افزایش کیفیت سوخت از جمله مسائلی است که در ۹ تا ۱۱ پالایشگاه کشور دنبال می‌شود و البته برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیازمند بازه زمانی و اعتبارات کافی هستیم.

وی افزود: بر اساس ایستگاه‌های پایش ۳۴ گانه که در استان تهران مستقر هستند، این آلودگی بیشتر مربوط به خودرو‌های متحرک و بنزین سوز است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: احیای جزیره آشوراده توسط شورای عالی محیط زیست در حال انجام است، صندوق ملی محیط زیست اگر وسط کار باشد، اقدامات براساس ضوابط محیط زیستی پیش می‌رود و امید است کلنگ طبیعت‌گردی آشوراده در آینده نزدیک به زمین زده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟