هواشناسی همدان/ 42 میلیمتر باران در نهاوند ثبت شد


کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به بارش باران طی ۷۲ ساعت...
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به بارش باران طی ۷۲ ساعت گذشته در نقاط مختلف استان گفت: بیشترین بارش‌ها طی این مدت در برزول شهرستان نهاوند با ۴۲ میلیمتر گزارش و ثبت شد.

روح الله زاهدی روز جمعه افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده ابری، همراه با بارش پراکنده و خفیف باران و رگبار موقت در اواخر روز پیش‌بینی می‌شود.

وی میزان بارش باران را در ایستگاه هواشناسی همدان ۲۴ میلیمتر، در فارسبان نهاوند و سردار آباد کبودرآهنگ ۳۷ میلیمتر و در فیروزان نهاوند ۴۰ میلی متر عنوان کرد و افزود: به طور میانگین در سه روز گذشته شاهد ۲۱ میلیمتر بارش باران سطح استان همدان بودیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: دمای صبحگاهی در استان به تدریج کاهش می‌یابد و تا اواسط هفته دما‌های یک و صفر درجه در برخی از نقاط احساس می‌شود.

زاهدی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته گل تپه و قهاوند با چهار درجه سانتیگراد بالای صفر و اسدآباد با ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان ادامه داد: دمای بیشینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن پنج درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید