وعده دولت در پرداخت مطالبات و پاداش پایان خدمت معلمان چه شد؟


وعده دولت در پرداخت مطالبات و پاداش پایان خدمت معلمان چه شد؟

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه مسئولان ارشد وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه به وعده‌ها در خصوص پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته عمل نکرده‌اند، گفت: این در حالی است که ارزش پولی پاداش بازنشستگان روز به روز در حال کاهش است و در این زمینه وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه باید پاسخگو باشند.

وعده دولت در پرداخت مطالبات و پاداش پایان خدمت معلمان چه شد؟

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد وحیدی با اشاره به طرح دغدغه معلمان بازنشسته از سال ۱۴۰۰ تاکنون در جلسات مختلف با وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه، عنوان کرد: در زمینه پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته در جلسات مختلف به رئیس سازمان برنامه و وزیر آموزش و پرورش تذکر داده شد و در یکی از جلسات تأکید کردیم که پرداخت پاداش از اولویت‌های سازمان برنامه باشد. حتی رئیس سازمان برنامه نیز قول مساعد داد تا به این وعده‌ها عمل شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمار، از مهرماه ۱۴۰۱ تاکنون هیچگونه پرداختی در زمینه پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته نداشته‌ایم و بخشی از مطالبات فرهنگیان ۱۴۰۰ نیز باقی مانده است. این مطالبات شامل مابه تفاوت ناشی از اجرای رتبه بندی معلمان نیز است.

وی یادآور شد: با این حساب فرهنگیان ۱۴۰۰ به بعد از دولت مطالبه پاداش پایان خدمت دارند که باید به صورت فوری به این مسئله رسیدگی شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: اگر روال سازمان برنامه و بودجه به این نحو است که پاداش هر سال را در سال آینده پرداخت کرده است، اما امسال در قانون بودجه ۱۴۰۲ برای بازنشستگان همین امسال رقم اعتباری پیش بینی شد که تا کنون پرداخت نشده است.

ارزش ریالی پاداش بازنشستگان با این تأخیر‌ها هر روز پایین‌تر می‌آید

وحیدی تأکید کرد: اگر این مطالبات پرداخت نشود با انباشت بدهی‌ها در سالیان آینده مواجه خواهیم بود و این مسئله به دلیل افت ارزش پولی هر روز به ضرور بازنشستگان عزیز است. ارزش پول ۱۴۰۰ نسبت به ۱۴۰۲ قطعا یکسان نیست و با تورم و کاهش ارزش پول ملی این تأخیر‌ها به ضرر بازنشستگان است.

وی تصریح کرد: در زمینه این کاهش ارزش وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه باید پاسخگو باشند. چرا به تعهداتی که در جلسه رأی اعتماد و جلسه غیرعلنی با نمایندگان مطرح شد وزیر و رئیس سازمان برنامه و بودجه عمل نمی‌کنند.

معلم بازنشسته در چنین شرایطی تمایلی به ادامه همکاری با آموزش و پرورش را ندارد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در چنین شرایطی به معلم بازنشسته پیشنهاد ادامه همکاری در دوران پس از بازشنستگی نیز داده می‌‎شود، مشخص است که وقتی نه پاداش پایان خدمت به او پرداخت شده و نه حق التدریس او به موقع داده می‌شود، معلم بازنشسته تمایلی به ادامه همکاری ندارد.

وی افزود: اگر معلم بازنشسته تمام ۲۴ ساعت در نظر گرفته شده را هم در کلاس درس حاضر و به تدریس بپردازد، رقم پرداختی به او به استثنای کسورات کمتر از ۶ میلیون تومان می‌‎شود که آن هم با تأخیر پرداخت می‌شود. در چنین شرایطی معلم بازنشسته ترجیح می‌‎دهد در جایی مشغول به کار شود که پرداخت‌ها به موقع و بهتر است، این موارد تبدیل چالشی برای آموزش و پرورش شده که باید به آن به صورت جدی توجه شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: در صورت ادامه تعلل دولت در زمینه پرداخت نشدن پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی از ابزار‌های نظارتی قانونی برای وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه استفاده خواهیم کرد. / خانه ملت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ خلاصه بازی تاتنهام 2 - آرسنال 3