چگونه سیم کارت ایرانسل‌مان را مسدود کنیم؟


چگونه سیم کارت ایرانسل‌مان را مسدود کنیم؟

در شرایط اضطراری گاه نیاز به مسدودسازی موقت سیم کارت وجود دارد، در ادامه با روش‌های آن آشنا می‌شویم. سرقت یا گم شدن تلفن همراه یا سیم کارت، اتفاق ناخوشایندی است که ممکن است با آن مواجه شویم. در این شرایط به افراد توصیه می‌شود جهت جلوگیری...

در شرایط اضطراری گاه نیاز به مسدودسازی موقت سیم کارت وجود دارد، در ادامه با روش‌های آن آشنا می‌شویم.
چگونه سیم کارت ایرانسل‌مان را مسدود کنیم؟
سرقت یا گم شدن تلفن همراه یا سیم کارت، اتفاق ناخوشایندی است که ممکن است با آن مواجه شویم. در این شرایط به افراد توصیه می‌شود جهت جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، سیم‌کارت خود را بسوزانند. چند روش سوزاندن سیم کارت ایرانسل وجود دارد که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم. روش‌هایی مثل سوزاندن سیم کارت ایرانسل با کد ملی و... از جمله این موارد است که در این مطلب به آن اشاره می‌کنیم.
دریافت رمز بانکی، کلاهبرداری، ورود به حساب‌های کاربری در پلتفرم‌های مختلف و... در نتیجه دسترسی سایرین به سیم‌کارت ما ممکن است. بنابراین برای اینکه قربانی احتمالی سوء استفاده‌های این چنینی نشویم بهتر است با روش‌های مسدود کردن سیم کارت ایرانسل آشنا شویم.
حتی به افراد توصیه می‌شود اگر تا مدت طولانی قصد استفاده از سیم‌کارت خود ندارند، آن را موقتاً مسدود کنند. به طور مثال اگر از مشترکین دائمی باشید، حتی در صورت عدم تماس، بایستی هزینه‌هایی بابت آبونمان و... پرداخت کنید.
سوزاندن خط ایرانسل به صورت آنلاین
از این روش تنها در زمانی می‌توان استفاده کرد که تلفن همراهی که سیم‌کارت ایرانسلی‌تان در آن بوده، هنوز در دسترس شما باشد. به راحتی و با مراجعه به سوپراپلیکیشن ایرانسل من می‌توان نسبت به غیرفعالسازی سیم کارت اقدام کرد.
چگونه سیم کارت ایرانسل‌مان را مسدود کنیم؟
پس از مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من، به بخش «سایر» بروید. سپس گزینه «خدمات سیم‌کارت» را انتخاب کنید. در فهرست جدید روی «مسدود کردن/ رفع مسدودیت» کلیک کنید. حال در صفحه جدید وضعیت خط شما نمایش داده می‌شود و برای سوزاندن خط باید دلیل آن را مشخص کرد. اینکه بابت سرقت می‌خواهید گوشی خود را مسدود کنید یا این مسدودسازی موقت است. سپس روی گزینه قطع یک طرفه بزنید تا مسدود کردن سیم کارت ایرانسل انجام شود.
اپلیکیشن ایرانسل من را می‌توانید از طریق گوگل پلی، کافه بازار یا مایکت دانلود و استفاده کنید.
تماس با 700
مشترکین ایرانسل می‌توانند با مرکز ارتباط با مشتریان تماس گرفته و درخواست سوزاندن خط ایرانسل خود را ثبت کنند. برای این کار بایستی با شماره 700 تماس بگیرید. سپس باید شماره خود را تأیید کنید و عدد یک را بزنید.
در مرحله بعد بایستی کد تماس با پشتیبانی را وارد کنید و طی صحبت با اپراتور، درخواست مسدودسازی بدهید. برای این کار بایستی اطلاعات هویتی از جمله شماره ملی مالک سیم کارت را اعلام کنید.
مراجعه حضوری
آخرین روش برای مسدودسازی سیم کارت مراجعه حضوری به مراکز فروش و خدمات ایرانسل است. بدین منظور بایستی پوکه سیم کارت خود و مدارک هویتی مثل کارت ملی خود را به همراه داشته باشید تا بتوانید خط خود را بسوزانید.
جمع بندی
کاربران بسیاری دنبال کد سوزاندن سیم کارت ایرانسل هستند، اما چنین کد دستوری از سوی این اپراتور تعریف نشده است. مشترکین برای مسدودسازی سیم کارت خود باید از سه روش موجود استفاده کنند، یا از طریق اپلیکیشن ایرانسل من اقدام کنند، یا با 700 تماس بگیرند یا حضوری به یکی از دفاتر و مراکز فروش و خدمات ایرانسل مراجعه کنند.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شرکت TCL گوشی تاشو جدید خود را در CES 2020 به نمایش گذاشت