انتقاد مسکو از گزارش های رسانه ها که قزاقستان را حیاط خلوت روسیه می نامند


انتقاد مسکو از گزارش های رسانه ها که قزاقستان را حیاط خلوت روسیه می نامند

لاوروف از رسانه های غربی انتقاد کرد که قزاقستان را حیاط خلوت پوتین می نامند.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه اظهارات مبنی بر اینکه قزاقستان حیاط خلوت روسیه است را احمقانه و جنگ اطلاعاتی خواند.
او گفت: "اینها همه مزخرف است. اینها همه جنگ های اطلاعاتی و غیره است. قزاقستان یک کشور مستقل است که همکاری ها را توسعه می دهد، البته در همه زمینه های ممکن و این کار را باروش خاصی یا با کشور خاصی انجام نمی دهد.
دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور تاکید کرد که قزاقستان متحد استراتژیک فدراسیون روسیه است. وی افزود: "و با هدایت این روابط مشارکت استراتژیک پیشرفته، ما در حال توسعه روابط خود با قزاقستان هستیم. ما برای این روابط ارزش قائل هستیم، آنها بسیار گسترده هستند."
پسکوف خاطرنشان کرد که حجم گردش تجاری، سرمایه گذاری های متقابل و تعامل فرهنگی در حال رشد است.
او گفت: "چشم انداز گسترده است. بنابراین، ما روابط خود را توسعه خواهیم داد. این روابط مبتنی بر احترام متقابل، منفعت متقابل و اتحاد واقعی است که در آن هیچ کس چیزی را به کسی تحمیل یا دیکته نمی کند. این چیزی است که ما از آن دفاع می کنیم." .
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: اتحادیه اروپا قصد خود را برای مهار و بیرون راندن روسیه از آسیای مرکزی و قفقاز پنهان نمی کند، اما موفق نخواهد شد.
لاوروف در مصاحبه با پاول زاروبین، روزنامه‌نگار تلویزیونی گفت: "اتحادیه اروپا قصد خود را برای مهار ما به هر طریق ممکن، بیرون راندن ما از آسیای مرکزی و ماوراء قفقاز پنهان نمی کند. این روش کار نمی کند. ما از لحاظ تاریخی اینجا هستیم، هیچ جا ناپدید نخواهیم شد. شرکا و متحدان ما این را به خوبی می دانند.
وزیر امور خارجه در پاسخ به درخواست برای اظهار نظر درباره بیانیه رسانه های غربی مبنی بر اینکه "قزاقستان حیاط خلوت فدراسیون روسیه است" افزود: "این فقط مربوط به نشریات نیست. در آنجا حتی رهبران جهان غرب به خود اجازه می دهند اظهارات نسبتاً احمقانه داشته باشند."

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


فرود اضطراری بالگرد نخست وزیر ارمنستان + فیلم