طرح جدید طیف فرکانسی دولت آمریکا ناامیدی اپراتورها را تا حدی کاهش می‌دهد


طرح جدید طیف فرکانسی دولت آمریکا ناامیدی اپراتورها را تا حدی کاهش می‌دهد

ICTna.ir - دولت ایالات متحده یک استراتژی ملی طیف را منتشر کرده است که می تواند راه را برای آزادسازی بیش از 2700 مگاهرتز فرکانس برای استفاده جدید هموار کند. به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در حالی...

طرح جدید طیف فرکانسی دولت آمریکا ناامیدی اپراتورها را تا حدی کاهش می‌دهد
ICTna.ir - دولت ایالات متحده یک استراتژی ملی طیف را منتشر کرده است که می تواند راه را برای آزادسازی بیش از 2700 مگاهرتز فرکانس برای استفاده جدید هموار کند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در حالی که این استراتژی به عنوان یک خبر عالی برای کسانی در این صنعت فعال هستند به شمار میرود، فعالینی که برای تغییر کاربری طیف طی این مدت به شدت لابی کرده اند، البته باید توجه داشته باشیم که واقعاً اولین قدم است و هنوز چیزی قطعی نیست.
فرکانس‌های مورد بحث، در پنج باند، برای استفاده‌های جدید مورد مطالعه قرار می‌گیرند و مطالعه می‌تواند به هر جهت انجام شود و این سیب تا به زمین رسیدن هزار چرخ بخورد! در گام بعدی، دولت یک برنامه اجرایی برای اجرای استراتژی ایجاد و منتشر خواهد کرد. با این حال، این یک گام مهم رو به جلو است. در واقع، بزرگترین خبر در اینجا مسلماً این است که اصلاً یک استراتژی طیف وجود دارد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور قبلی، از سال 2018، با کنار گذاشتن سیاست های توسعه یافته توسط دولت قبلی، برای توسعه یک استراتژی طیف، با در نظر گرفتن 5G و فراتر از آن، چراغ سبز نشان داد. اما هیچ وقت هیچ چیز محقق نشد و عملا اتفاق خاصی نیفتاد.
این استراتژی توسط اداره ملی ارتباطات و اطلاعات وزارت بازرگانی (NTIA)، با همکاری FCC و آژانس‌های اجرایی که برای مأموریت‌های خود به طیف متکی هستند، توسعه داده شد. این با یک یادداشت ریاست جمهوری همراه است که برای ایجاد یک سیاست و فرآیند طیف برای حل و فصل درگیری های مربوط به طیف طراحی شده است.
با توجه به اینکه عرضه خدمات 5G در ایالات متحده توسط یک نبرد طولانی بین اپراتورهای تلفن همراه و صنعت هوانوردی بر سر احتمال تداخل انجام شد، این نکته آخر بسیار مهم است.
در مجموع این استراتژی 2786 مگاهرتز فرکانس را برای مطالعه عمیق شناسایی می کند که برای تعیین مناسب بودن آنها برای استفاده های جدید طراحی شده است. دولت یادآوری می کند که این طرح بسیار بالاتر از 1500 مگاهرتزی است که NTIA در ابتدا برای آن هدف گذاری کرده بود. این شامل بیش از 1600 مگاهرتز طیف باند میانی است که می تواند به ویژه برای صنعت موبایل مفید باشد.
NTIA باندهای زیر را مطالعه خواهد کرد و اشاره می کند که این طیف می تواند طیف وسیعی از کاربردها را پشتیبانی کند، از جمله باند پهن موبایل، هواپیماهای بدون سرنشین و عملیات ماهواره ای:
3.1 گیگاهرتز - 3.45 گیگاهرتز
5.03 گیگاهرتز-5.091 گیگاهرتز
7.125 گیگاهرتز-8.4 گیگاهرتز
18.1 گیگاهرتز-18.6 گیگاهرتز
37.0 گیگاهرتز-37.6 گیگاهرتز
دولت متعهد شده است که مطالعات خود را ظرف دو سال تکمیل کند.
واکنش صنعت به طور گسترده ای در این خصوص حمایت کننده بوده است، مردیث اتول بیکر، رئیس و مدیر عامل سازمان صنعت CTIA در این خصوص گفت: این اولین قدم حیاتی است و ما کاملاً از هدف آنها برای در دسترس قرار دادن باند 7/8 گیگاهرتز برای پهنای باند بی‌سیم 5G و تصمیم آنها برای مطالعه مجدد همه گزینه‌ها برای دسترسی تجاری کامل آینده به باند پایین 3 گیگاهرتز حمایت می‌کنیم.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آژانس بریتانیا ابزارهایی را برای بررسی ایمنی مدل‌های هوش مصنوعی منتشر کرد