برگزاری همایشی برای پیشگیری از آسیب‌های روانی کارکنان


برگزاری همایشی برای پیشگیری از آسیب‌های روانی کارکنان
به گزارش میگنا دکتر مژگان سپاه منصور در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد برگزاری دومین همایش ملی روانشناسی صنعتی و سازمانی در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، گفت: نیروی کار از مهم‌ترین دارایی‌ها و ثروت‌های هر...
به گزارش میگنا دکتر مژگان سپاه منصور در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد برگزاری دومین همایش ملی روانشناسی صنعتی و سازمانی در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، گفت: نیروی کار از مهم‌ترین دارایی‌ها و ثروت‌های هر جامعه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه کارمندان و نیروی کار بیشترین ساعات مفید عمر خود را در محل کار خود صرف می‌کنند، گفت: شایسته و ضروری است تا از آسیب‌های فردی، اجتماعی و روان‌شناختی نیروی انسانی پیشگیری شده و به ارتقای سطح سلامت روان آن‌ها کمک شود.

رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز با تاکید بر اهداف همایش ملی روانشناسی صنعتی و سازمانی، خاطر نشان کرد: این همایش با محوریت سلامت روان، تلاش می‌کند تا در پیشگیری و کاهش آسیب‌های روان‌شناختی از جمله اضطراب و افسردگی، دل‌زدگی، فرسودگی شغلی و بازنشستگی پیش از موعد قدم بردارد.

وی ادامه داد: همچنین در این همایش در جهت ارتقای سطح سلامت روان کارکنان تلاش می‌کنیم. چرا که ارتقای سطح سلامت روان پیامدهای مهمی مثل تولید، بهره‌وری، افزایش شادی و نشاط در محل کار و افزایش انگیزه شغلی را به دنبال خواهد داشت.

سپاه منصور در مورد مقالات ارسال شده به دبیرخانه این همایش، توضیح داد: پس از داوری‌های انجام شده توسط متخصصین، در مجموع ۴۳ مقاله در این همایش مورد پذیرش قرار گرفته است که به صورت سخنرانی و پوستر در روز همایش ارائه خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم این همایش بتواند در جهت اهداف اصلی خود که افزایش سطح سلامت روانی کارکنان است، گام مؤثری بردارد و همچنین در جهت افزایش سطح علم و آگاهی دانشجویان و مخاطبان نقش مؤثری را ایفا کند.

به گزارش ایسنا، دومین همایش ملی روانشناسی صنعتی و سازمانی اول آذرماه با محورهای «بهداشت روانی و آسیب‌شناسی سازمان»، «کیفیت زندگی کاری در کرونا و پساکرونا»، «مناسبات انسانی و اسلامی، فرهنگ و کرامت انسانی»، «کارآفرینی و تجارت الکترونیک»، «مهارت‌های ارتباطی سازمان و اخلاق حرفه‌ای»، «زنان و مشاغل» و «بهداشت محیط کار و ارگونومی» در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز برگزار می‌شود.