آغاز پرداخت وام کم‌ بهره به نیروگاه‌ های تجدیدپذیر


آغاز پرداخت وام کم‌ بهره به نیروگاه‌ های تجدیدپذیر

رکنا اقتصادی: مدیرکل دفتر بودجه، تسهیل سرمایه‌گذاری و تجهیز منابع مالی گفت: با اعطای تسهیلات کم‌بهره به نیروگاه‌های مقیاس متوسط تا 3 مگاوات، تامین مالی جامع ریالی نیروگاه‌های تجدیدپذیر اجرائی شد که این روند می‌تواند موجب افزایش سرعت رشد و توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر در کشور شود.

به گزارش رکنا به نقل از وزارت نیرو ، سید مهدی حسینی با بیان اینکه با امضای تفاهم‌نامه اعطای تسهیلات ریالی به نیروگاه های تجدیدپذیر زیرساخت مناسب جهت اعطای تسهیلات کم‌بهره به نیروگاه‌های مقیاس متوسط تا 3 مگاوات مطابق بند (3) ماده (5) آئین نامه اجرائی ماده (16) قانون جهش تولید دانش بنیان فراهم شده است، افزود: تسهیلات یاد شده با حداکثر نرخ نوزده درصد و دوره تنفس و بازپرداخت مجموعاً 60 ماه است. سقف تسهیلات به هر متقاضی تا 70 درصد سرمایه‌گذاری اولیه و با اولویت قراردادهای عرضه برق سبز، نیروگاه‌های خود تامین صنایع و نیروگاه‌های تجدیدپذیر واقع در شهرک‌های صنعتی و همچنین شهرک‌های تخصصی خورشیدی خواهد بود.

بر اساس اعلام مدیر‌کل دفتر بودجه، تسهیل سرمایه‌گذاری و تجهیز منابع مالی ساتبا، اعطای تسهیلات به متقاضیان پس از بررسی گزارشات فنی، مالی، اقتصادی و زیست محیطی پروژه‌ها، از طریق ساتبا به بانک‌های عامل معرفی خواهد شد.

حسینی افزود: پس از مبادله تفاهم نامه همکاری بین ساتبا و صندوق توسعه ملی به منظور تامین مالی پروژه‌های احداث نیروگاه تجدیدپذیر از محل ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و خود تامین صنایع ، با تبادل این تفاهم نامه، تامین مالی جامع ریالی نیروگاه های تجدیدپذیر اجرائی شد که این روند می‌تواند موجب افزایش سرعت رشد و توسعه این نیروگاه ها در کشور شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس کلیه متقاضیان و سرمایه گذاران در این حوزه می توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی از نحوه ارسال درخواست و مدارک مورد نیاز جهت دریافت تسهیلات به وب سایت ساتبا با آدرس https://www.satba.gov.ir/u/16d مراجعه کنند.

لازم به یادآوری است، تفاهم‌نامه اعطای تسهیلات ریالی به نیروگاه های تجدیدپذیر با هدف تامین مالی به میزان حداقل سی هزار میلیارد تومان در طی 5 سال امضا و مبادله شد.

تفاهمنامه اعطای تسهیلات ریالی به نیروگاه های تجدیدپذیر 5 آذر ماه بین محمود کمانی، رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق(ساتبا) و محمد صادق خیاطیان، مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی در محل ساتبا مبادله و امضا شد.

استفاده حداکثری از ظرفیت های قانونی و امکانات موجود در صندوق نوآوری و شکوفایی از جمله اعتبارات ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان و منابع حساب بهینه‌سازی مصرف انرژی از طریق عاملیت صندوق در کنار معرفی شرکت‌های فعال در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و بهروری انرژی برق به منظور صدور ضمانت‌نامه از دستاوردهای این تفاهم نامه است.


آغاز پرداخت وام کم‌ بهره به نیروگاه‌ های تجدیدپذیر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه وام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!