مجارستان اعلام کرد که آماده حمایت از پذیرش اوکراین در اتحادیه اروپا نیست


مجارستان اعلام کرد که آماده حمایت از پذیرش اوکراین در اتحادیه اروپا نیست

لاوروف و سیجارتو در اسکوپیه درباره وضعیت اوکراین گفتگو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و پیتر سییارتو وزیر امور خارجه مجارستان در دیداری در حاشیه شورای وزیران امور خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا درباره وضعیت اوکراین و مسائل مربوط به فعالیت های این سازمان گفتگو کردند.
در این گزارش آمده است : "همگام سازی ساعت ها" در مورد طیف گسترده ای از مسائل عملی همکاری دوجانبه با تاکید بر اجرای توافق نامه های تایید شده در 17 اکتبر 2023 در پکن در دیدار ولادیمیر پوتین با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان انجام شد. "
در این گزارش تصریح می شود که مجارستان آماده حمایت از تغییرات در بودجه اتحادیه اروپا و پذیرش اوکراین در اتحادیه اروپا نیست زیرا هر دو موضوع به درستی حل نشده است .
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، طرفین همچنین در مورد موضوعات کلیدی فعالیت های سازمان امنیت و همکاری اروپا و مشکلات بین المللی کنونی از جمله وضعیت اوکراین گفتگو کردند.
نشست شورای وزیران خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا از 30 نوامبر تا 1 دسامبر در پایتخت مقدونیه شمالی برگزار می شود. انتظار می رود که شرکت کنندگان در مورد مسائل امنیتی در این قاره در بحبوحه درگیری های اوکراینی و همچنین در مورد رئیس بعدی سازمان بحث و گفتگو کنند.
وزیر امور خارجه عصر روز گذشته وارد اسکوپیه شد. این سفر اولین سفر وی به اروپا از زمان آغاز عملیات ویژه در اوکراین بدون احتساب سفرهای وی به بلاروس و ترکیه بود. سفر قبلی وزیر امور خارجه روسیه به اروپا در 21 ژانویه 2022 انجام شد؛ وی از ژنو بازدید کرد و در آنجا با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا مذاکره کرد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تداوم هوای قابل قبول در پایتخت