پیش‌ بینی خاص یک شهید کشتی‌گیر


پیش‌ بینی خاص یک شهید کشتی‌گیر

سجاد تکواندو کار می­ کرد و در کشتی مدال­ کشوری داشت و تا دوسال پیش از شهادت مربی کشتی بچه­ ها در مسجد بود و رایگان آموزش می ­داد.

پیش‌ بینی خاص یک شهید کشتی‌گیر

به گزارش ایران اکونومیست، کتاب «نخسایی‌ها»روایت زندگی و شهادت شهید مدافع حرم سجاد عفتی با نام جهادی «ابراهیم» است. این شهید پس از پشت سر گذاشتن یک زندگی پر فراز و نشیب، بخصوص در سنین نوجوانی و جوانی در سال ۱۳۹۴ در حلب سوریه به شهادت می رسد.

سجاد کلاس سوم و چهارم ابتدایی در تهران تحصیل می ­کرد و کلاس پنجم را در شهریار به مدرسه رفت. آن زمان هنوز مسجد امیرالمومنین(ع) ساخته نشده بود و در یک کانکس فعالیت­ های فرهنگی، ورزشی مختلفی انجام می ­دادند. سجاد تکواندو کار می­ کرد و در کشتی مدال­ کشوری داشت و تا دوسال پیش از شهادت مربی کشتی بچه­ ها در مسجد بود و رایگان آموزش می ­داد.

دوران جوانی آقاسجاد در مسجد امیرالمومنین(ع) می­ گذشت و ایام فاطمیه، ماه محرم و صفر خیلی فعالیت داشت و به عنوان میان­دار دسته ها معروف بود و از روز اول پیراهن مشکی می­ پوشید. اهل زیارت بود و از کوچکترین فرصت برای زیارت رفتن استفاده می­ کرد.

پیش‌ بینی خاص یک شهید کشتی‌گیر

«نسخایی‌ها» از حضور شهید در درگیری‌های داخلی آغاز شده و سپس با روایت زن خبرنگاری که در همان ایام با شهید مواجهه داشت، به گذشته می‌رود. دوران کودکی و نوجوانی سجاد آکنده از تلخ و شرین‌های طنزآلود است؛ اما به تدریج زندگی روی دیگر خود را نیز به سجاد نشان می‌دهد.

سجاد که کشتی‌گیر بود تاب دوری از رفیق شهیدش را نداشت و زمان شهادت مصطفی صدرزاده وعده داده بود که وقتی بنرهای شهادت مصطفی پایین بیاید، بنرهای من بالا می ­رود و همینطور هم شد. در سال ۹۴، پس از شهادت مصطفی صدرزاده، «سجاد عفتی» به سوریه رفت و پس از چند روز جان خود را در دفاع از حرم اهل بیت(ع) فدا کرد و جوانی دیگری از جوانان کهنز افتخارآفرین شهریار شد.

کتاب «نخسایی‌ها» در ۵۰۰ جلد و باقیمت ۴۵ هزار تومان به نویسندگی: مصطفی آقامحمدلو، گردآوری: معصومه جواهری از سوی مرکز مستندنگاری فدراسیون کشتی ایران به چاپ رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!