معلمان تفاوت های واقعی را وجود می آورند


معلمان  تفاوت های واقعی را وجود می آورند

معلمان خوب، می توانند اعتماد دانش آموزان را جلب کنند، الهام بخش خلاقیت باشند و دانش آموزان را به کاوش و آموختن بیشتر، ترغیب کنند. آنان قادرند مهارت های زندگی را به دانش آموزان بیاموزند و نگرش مثبتی در...

معلمان  تفاوت های واقعی را وجود می آورند
معلمان خوب، می توانند اعتماد دانش آموزان را جلب کنند، الهام بخش خلاقیت باشند و دانش آموزان را به کاوش و آموختن بیشتر، ترغیب کنند. آنان قادرند مهارت های زندگی را به دانش آموزان بیاموزند و نگرش مثبتی در ارتباط با زندگی ترویج کنند. به همین علت، برای هر معلم مهم است که قدرت تاثیر مثبت یا منفی اش را بر زندگی دانش آموزان درک کند.
اکثر افرادی که امروزه در زندگی موفق هستند، زمانی توسط شخص دیگری کمک شده اند. در بیشتر موارد این افراد توسط معلمان خود حمایت شده اند.
اگر به تمام اجزای یک کلاس درس که بر موفقیت دانش آموزان تاثیر می گذارد نگاه کنیم، نقش معلمان از تمامی آنها مهمتر است. درواقع معلمان دو تا سه برابر بیشتر از سایر عوامل بر نمرات دانش آموزان تاثیرگذارند.
ویژگی یک معلم خوب برای دانش آموزانش، همدلی، حس شوخ طبعی، مهارت های ارتباطی شفاف، خلاقیت، نگرش مثبت و شناخت پتانسیل دانش آموزان است.
معلمی شغل سختی است، اما یک معلم باید بداند که دانش آموزان در شاخه های متفاوت پتانسیل بالایی دارند و رویکرد یک معلم خوب این است که این پتانسیل را توسعه داده یا آن را کشف کند و در مسیر درست هدایت کند.
در این میان، روش های مختلف تدریس و درک محتوا نیز اهمیت می یابد. استفاده از روش های درست، علاوه بر افزایش میزان یادگیری، بر کارآمدی، نشاط کلاس و رفتار دانش آموزان تاثیر می گذارد.
افزایش عزت نفس
بسیاری از کودکان عزت نفس پایینی دارند. عزت نفس پایین، اغلب بر علایق تحصیلی کودک تاثیر می گذارد و شرکت در کلاس را برای او دشوار می کند. معلمان می توانند با آموزش درمانی، تشویق بچه ها، آموزش شخصی و سایر اقدامات کوچک مانند اظهارات خوب در مورد تکالیف و سایر امتیازات، این مشکل را یک بار برای همیشه حل کنند.
وقتی نوبت به موفقیت در هر زمینه ای از زندگی می رسد، عزت نفس ضروری است.
ایجاد علاقه به موضوعات دشوار
بسیاری از کودکان با موضوعات خاصی یا به دلیل اینکه آن موضوع را درک نمی کنند یا برایشان جالب نیست، ارتباط نمی گیرند. اما نقش معلم برانگیختن و حفظ علاقه دانش آموز به یک موضوع است. معلمی که به دانش آموزان کمک می کند تا به موضوع هایی که دوست نداشتند، اشتیاق داشته باشند و بر چالش های تحصیلی غلبه کنند، چیزی کمتر از یک نابغه نیست. او دانش آموزان را در فعالیت ها مشارکت می دهد و از روش های آموزشی نوآورانه استفاده می کند. معلمان در این زمینه تاثیر بسزایی بر دانش آموزان دارند.
کمک به کودکانی که نیاز به شنیده شدن دارند
واقعیت این است که همه کودکان حمایت و راهنمایی لازم والدین را دریافت نمی کنند. معلم، جایگزینی برای والدین نیست، اما مطمئنا با کلمات دلگرم کننده به کودک کمک می کند و می تواند به نوجوانان نیازمند توجه بیشتر، کمک کند. نیاز اساسی کودک این است که هرازگاهی شنیده شود. وقتی معلمان برای گوش دادن وقت بگذارند و به کودک اجازه دهند به آنها اعتماد کند، تاثیر زیادی روی دانش آموزان خواهند گذاشت. آنها به طور طبیعی در نتیجه چنین مبادله ای، اعتماد دانش آموزان را جلب کرده و پیوندی ناگسستنی با آنان ایجاد می کنند و این به شکل گیری ذهن کودکان کمک زیادی می کند.
کشف استعدادها
اکثر بچه ها به شغل هایی که دوست دارند در آینده داشته باشند، فکر می کنند. اما یک معلم می تواند به آنها کمک کند تا بدانند آیا این گزینه برای آنها مناسب است یا خیر؟ راهنمایی یک معلم خوب در سال های تحصیلی ممکن است تاثیر بسزایی در مسیر انتخابی دانش آموز برای آینده داشته باشد. در یک جمله می توان گفت معلمان نقش کلیدی در زندگی دانش آموزان دارند و سنگ بنای ساختن حرفه آینده شان را تا حدود زیادی تعیین می کنند.
درآمد بهتر با داشتن معلم داناتر
در آخرین تحقیقات انجام شده دانشگاه دورهام روشن شد کودکانی که در سال اول دبستان به خوبی آموزش دیده اند، نه تنها به نتایج بهتری در زبان رسمی کشور و ریاضیات می رسند، بلکه در آینده درآمد بیشتری خواهند داشت.
براساس گزارش این محققان در زمینه مزایای اقتصادی کلاس های آموزشی موثر، درآمدهای آتی دانش آموزان تحت تاثیر معلمانی است که در کلاس اول به آنها ریاضیات و زبان رسمی کشور را تدریس کرده اند.
مسئول این تحقیقات می گوید: «ما اکنون، با همکاری وزارت آموزش، توانسته ایم نشان دهیم که آموزش های کارآمد توسط معلمان دلسوز و خبره قادر است توانایی بالایی به دانش آموزان بدهد تا در آینده درآمد بالاتری داشته باشند. بسیاری از شنیدن این موضوع شگفت زده می شوند، اما این نشان دهنده نقش مهم معلمان کودکان خردسال است. به همین دلیل می توان گفت که معلمان بزرگ، تفاوت های واقعی به وجود می آورند.»
این محقق تاکید کرده است: «رویکرد ما در دهه گذشته روی افزایش استانداردها، بویژه در مدارس ابتدایی بوده است، به همین دلیل است که ما برای بهبود تسلط کودکان در سواد و ریاضیات، غربالگری کرده و آموزش های ابتدایی را توسط معلمان کارآمد ضروری می دانیم.»


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

20 متن و پیام تبریک تولد پسرم