علی نازک ، غذای خوشمزه ترکی


علی نازک یکی از غذاهای خوشمزه ترکیه است که در آذربایجان هم سرو می شود....
علی نازک یکی از غذاهای خوشمزه ترکیه است که در آذربایجان هم سرو می شود. اکثر غذاهای ترکیه با ذائقه ایرانی ها سازگار است و آذری های ایران نیز از آنها استقبال می کنند و درست می کنند و از خوردنش لذت می برند. شما هم اگر بادمجان دوست دارید حتما از این...

علی نازک یکی از غذاهای خوشمزه ترکیه است که در آذربایجان هم سرو می شود. اکثر غذاهای ترکیه با ذائقه ایرانی ها سازگار است و آذری های ایران نیز از آنها استقبال می کنند و درست می کنند و از خوردنش لذت می برند. شما هم اگر بادمجان دوست دارید حتما از این غذا خوشتان می آید و آنرا به لیست غذاهای محبوبتان اضافه خواهید کرد. پس با ما همراه باشید تا با طرز تهیه علی نازک ، غذای خوشمزه ترکی آشنا شوید.

علی نازک علی نازک ، غذای خوشمزه ترکی

مواد لازم

بادمجان بزرگ: ۳ عدد
نمک: به میزان لازم
فلفل سیاه: به میزان لازم
ماست :۱ لیوان
سیر: ۲ حبه
گوشت چرخ‌کرده: ۴۰۰ گرم
پیاز: ۱ عدد
گوجه فرنگی: ۲ عدد
فلفل سبز: ۱ عدد
رب گوجه: ۱ قاشق مرباخوری
پول‌بیبر: به میزان لازم

علی نازک1 علی نازک ، غذای خوشمزه ترکی

طرز تهیه

برای درست کردن علی نازک خوشمزه ابتدا بادمجان ها را کبابی یا سرخ و سپس آن را کاملا پوره کنید. حالا به بادمجان ها نمک، فلفل سیاه، ماست و سیر رنده‌شده اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط کنید و کنار بگذارید. برای درست کردن مواد گوشتی پیاز را نگینی خرد کنید و تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شود. سپس گوشت چرخ‌کرده را به آن اضافه کنید. نمک، فلفل سیاه و پول‌بیبر را به آن اضافه و مواد گوشتی را کاملا مخلوط کنید و بگذارید سرخ شود. گوشت که سرخ شد به آن گوجه خردشده و فلفل سبز نگینی اضافه کنید.

به‌علاوه رب گوجه و تمامی مواد را با هم تفت دهید و بگذارید یکدست شود و کاملا جا بیفتد. در آخر مواد بادمجان را داخل ظرف مورد نظر سرو کنید. روی آن از مواد گوشتی بریزید. این غذا را می‌توانید با نان شیرمال با زنجبیل و دارچین یا بدون نان آن را سرو و بعد با عشق نوش جان کنید. این غذا را می توانید با گوشت تکه ای یا گوشت قلقلی هم درست کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]