عزرائیل جان دو زن نهاوندی را بی صدا گرفت


عزرائیل جان دو زن نهاوندی را بی صدا گرفت

حوادث رکنا: دو زن نهاوندی بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن جان خود را از دست دادند.

به گزارش رکنا، دکتر محمدرضا شکوهی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان اظهار کرد: ظهر امروز -دوشنبه ۲۷ آذر- یک حادثه مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در روستای مهین‌آباد نهاوند به اورژانس ۱۱۵ گزارش شد که مأموران بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه دو زن ۷۰ و ۸۵ ساله با وجود امدادرسانی عوامل اورژانس، بر اثر گازگرفتگی از طریق نصب نامناسب بخاری جان باختند.

شکوهی مرگ ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن را مرگ خاموش دانست و مطرح کرد: علائم و نشانه های مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن می تواند به شکل موارد بسیار متفاوت در افراد نمایان شده و در اثر تماس طولانی با گاز مونوکسیدکربن علائمی شبیه سردرد، سرگیجه، افزایش شدید ضربان قلب در ابتدا، ‌وزوز گوش و خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، تپش قلب ، کاهش سطح هوشیاری، آسیب های دائمی به سیستم عصبی، کما و در نهایت مرگ را در پی دارد.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از بروز هر نوع حادثه ناگوار در این زمینه، باید قبل از روشن کردن وسایل گرمایشی مطمئن شویم که آیا دودکش ‌بخاری درست به بدنه بخاری متصل شده و یا مسیردودکش بخاری باز بوده و یا اینکه اتصال لوله گاز به بدنه بخاری گازی به درستی ‌صورت گرفته و بخاری دارای شرایط استاندارد است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان یادآور شد: دودکش‌ بخاری هرچه کوتاه‌تر و مستقیم باشد، بهتر بوده و دودکش های‌ بالای پشت‌بام باید دارای کلاهک مخصوص و حداقل ۷۵ سانتی‌متر از سطح پشت بام بالاتر باشند.


عزرائیل جان دو زن نهاوندی را بی صدا گرفت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه