وزیر دفاع آمریکا وارد تل‌آویو شد


وزیر دفاع آمریکا وارد تل‌آویو شد

رئیس پنتاگون در دومین سفر خود با یک پیام جدید برای رژیم صهیونیستی وارد تل‌آویو شد.

وزیر دفاع آمریکا وارد تل‌آویو شد

به گزارش راهبرد معاصر. در بحبوحه تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا لوید آستین به همراه رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا چارلز کیو براون وارد تل‌آویو شد.

در حالیکه رئیس‌جمهور ایالات متحده جو بایدن بر ادامه حمایت نظامی از رژیم صهیونیستی تأکید دارد، خبرگزاری رویترز گزارش داده که آستین امروز (دوشنبه) وارد تل‌آویو شده تا از مقام‌های رژیم صهیونیستی درخواست کند به جنگ بسیار شدید پایان داده و به جای آن به یک نبرد محدودتر و متمرکزتر روی آورد.

آستین همچون دیگر بسیاری از متحدان آمریکا از حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود حمایت کرده ولی به ظاهر در خصوص وضعیت اسفبار غیرنظامیان در غزه با تشدید حملات صهیونیست‌ها انتقاد کرده است.

رئیس ستاد نیروهای مسلح ایالات متحده در سفر به تل آویو به خبرنگاران گفت که رئیس‌ پنتاگون درباره برنامه‌ریزی تل‌آویو برای انتقال به سوی مرحله بعدی جنگ با رهبران ارشد رژیم صهیونیستی از جمله نخست‌وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو و وزیر جنگ این رژیم یوآو گالانت گفت‌وگو کند.

وی تصریح کرد: «آن‌چه امروز در خصوص عملیات زمینی فشرده به همراه حملات هوایی شاهد هستید، تا ابد ادامه ندارد و یک مرحله از یک مبارزه است».

مدیر برنامه مطالعات نظامی و امنیتی مؤسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن مایکل آیزنشتاد گفته است که به نظر می‌رسد که ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در خصوص انتقال نهایی به مرحله بعدی کارزار نظامی اسرائیل به توافق رسیده‌اند اما واشنگتن تمایل دارد هرچه سریع‌تر این انتقال نبرد به مرحله‌ای دیگر رخ دهد و اسرائیل می‌گوید که به زمان بیشتری نیاز دارد.

او گفت: «توافق اساسی...درباره لزوم انتقال به سوی یک رویکرد هدفمندتر صورت گرفته است اما اختلافاتی در خصوص زمانبندی وجود دارد».

با این‌حال هفته گذشته، نتانیاهو به مشاور امنیت ملی ایالات متحده که به تل‌آویو سفر کرده بود گفت که «تا پیروزی قطعی» به مبارزه ادامه خواهند داد. گالانت نیز گفته بود که جنگ «بیش از چند ماه ادامه خواهد داشت»./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان