تعداد کرسی‌های حزب نتانیاهو نصف می‌شود


تعداد کرسی‌های حزب نتانیاهو نصف می‌شود

نظرسنجی جدید در فلسطین اشغالی نشان داد که در صورت برگزاری انتخابات سراسری در همین امروز، ائتلاف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی اکثریت پارلمانی را از دست داده و ائتلاف اپوزیسیون به قدرت می‌رسند.

تعداد کرسی‌های حزب نتانیاهو نصف می‌شود

به گزارش راهبرد معاصر، نظرسنجی شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که اگر هم‌اکنون انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی برگزار شود، کرسی‌های حزب لیکود در پارلمان این رژیم (کنست) به ۱۸ کرسی کاهش می‌یابد.

از سوی دیگر، تعداد کرسی‌های حزب «بنی گانتز» وزیر جنگ پیشین این رژیم در کنست نیز به ۲۹ و تعداد کرسی‌های حزب «یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشین این رژیم نیز به ۱۲ عدد می‌رسد.

این شبکه گزارش داد که ائتلاف احزاب کابینه کنونی تل‌آویو در انتخابات جدید، اکثریت کنست را از دست می‌دهند زیرا تعداد کرسی‌های آنها مجموعا از ۴۰ عدد بیشتر نمی‌شود.

در طرف مقابل، احزاب اپوزیسیون نتانیاهو اما با دستیابی به ۸۰ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست، به اکثریت پارلمان این رژیم دست پیدا می‌کنند.

از سوی دیگر، در نظرسنجی انجام شده توسط مرکز تحقیقات سیاست و نظرسنجی فلسطین در کرانه باختری و غزه، حدود سه چهارم (۷۲ درصد) فلسطینیان شرکت‌کننده گفتند تصمیم حماس برای حمله به رژیم صهیونیستی (عملیات طوفان الاقصی) در تاریخ هفتم اکتبر، درست بوده است./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | لحظاتی عجیب و ترسناک از تغییر رنگ خورشید در چین