6 هزار کارخانه و کارگاه در دولت سیزدهم فعال شد


6 هزار کارخانه و کارگاه در دولت سیزدهم فعال شد

رکنا سیاسی : سخنگوی دولت با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی گفت: در ۲سال گذشته بیش از ۶هزار کارگاه، کارخانه و کسب‌وکارهای تعطیل یا نیمه تعطیل، فعال شده و به چرخه تولید بازگردانده شدند.

به گزارش رکنا از دولت ، یکی از اقدامات دولت سیزدهم برای ایجاد اشتغال و رونق تولید نهضت ملی احیا و راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و غیرفعال یا افزایش ظرفیت تولید، رفع مشکلات و اعطای تسهیلات است.

احیا و فعال شدن واحدهای صنعتی علاوه بر اشتغال‌زایی، افزایش ظرفیت تولید و برطرف شدن نیازهای کشور را در شرایط کنونی تحریم‌ها در پی خواهد داشت بنابراین لازمه دور زدن تحریم‌ها احیای واحدهای راکد و نیمه‌ راکد صنعتی است.

در حال حاضر نیز یکی از مهمترین راه‌های رفع مشکلات اقتصادی موجود توجه و حمایت از بخش تولید داخلی است، بنابراین مسئولان باید از همه ظرفیت‌ها در جهت راه‌اندازی مجموعه‌های تولیدی راکد و نیمه راکد بهره گرفته و در این راستا ضرورت دارد شعار « مهار تورم ، رشد تولید» خط مشی مسئولان قرار گیرد.

علی بهادری جهرمی , سخنگوی دولت با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی گفت: در 2سال گذشته بیش از 6هزار کارگاه، کارخانه و کسب‌وکارهای تعطیل یا نیمه تعطیل، فعال شده و به چرخه تولید بازگردانده شدند.

وی ادامه داد: از منظر اقتصادی، دهه گذشته قابل قبول نبود و در برابر تحریم‌های فلج‌کننده، راهبرد ها به نتیجه نرسید و رشد اقتصادی در دهه گذشته نزدیک به صفر بود.

بهادری جهرمی گفت: میانگین رشد اقتصادی در طول دو سال گذشته به بیش از 4درصد رسیده است؛ جبران توقف دهه گذشته نیازمند بازه زمانی طولانی‌تری است. براساس آمار میانگین رشد اقتصادی در 6 ماهه اول سال 1402به بالای 6درصد رسیده که بخشی از آن مربوط به افزایش بهره‌وری و بخش زیادی مربوط به نهضت فعال‌سازی کسب و کارهای تعطیل و نیمه‌تعطیل است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: بیش از 6هزار کارخانه و کارگاه در دولت سیزدهم فعال شد که در نتیجه آن رشد اقتصادی رقم خورد. این رشد اقتصادی به تدریج می‌تواند فاصله توان خرید مردم را برگرداند و سرانه عمومی افزایش می‌یابد که البته اثر اشتغالزایی هم دارد.نرخ بیکاری از 10درصد در ابتدای دولت به 7.9درصد رسیده است.


6 هزار کارخانه و کارگاه در دولت سیزدهم فعال شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ملاک محاسبه مالیات بر عایدی سرمایه، بر اساس ارزش روز دارایی تعیین می‌شود