بهترین ساعت خوردن صبحانه و ناهار و شام کی است؟


بهترین ساعت خوردن صبحانه و ناهار و شام کی است؟

رکنا: حتما شما نیز شنیده‌اید که برخی در اثر پرخوری یا تغذیه نامناسب دچار مشکلات گوارشی شده‌اند.

به گزارش رکنا، تغذیه مناسب نقش بسیار مهمی در سلامت افراد دارد.به همان اندازه که خوردن هر وعده غذایی حائز اهمیت است، زمان مصرف آن نیز بسیار مهم است. در ساعات مختلف روز دستگاه گوارش شما نیز فعالیت‌های مختلفی دارد.

داشتن یک برنامه غذایی منظم با سطح انرژی بدن در روز، کاهش وزن و کاهش خطر بیماری‌های متابولیک در ارتباط است. با این حال تنظیم ساعت دقیق و خاص برای همه افراد کار صحیحی نیست. مصرف وعده‌های غذایی کامل‌تر و پرانرژی در ساعات ابتدایی روز و خوردن وعده‌های غذایی سبک در ساعات پایانی روز یک توصیه مفید است.

ما امروز بهترین بازه زمانی خوردن ناهار ، فواید خوردن ناهار و عوارض نخوردن این وعده غذایی را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد، پس در ادامه با ما همراه باشید.

میزان ساعات کاری، روتین روزمره و برنامه زندگی افراد مختلف با هم متفاوت است. آغاز روز و میل کردن صبحانه در افراد ساعت‌های متفاوتی دارد. اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که صبحانه را در بین ساعات اولیه صبح یعنی ۷-۸ میل می‌کنید بهتر است وعده ناهار را بین ۱۲-۱۴ میل کنید. هرقدر نزدیک‌تر به ساعت ۱۲ این وعده خورده شود بهتر است. اگر صبحانه را دیرتر میل می‌کنید بهترین زمان خوردن ناهار ۱۳-۱۵ است.

فواید خوردن ناهار به موقع چیست؟

ناهار یکی از وعده‌های مهم غذایی در سبک زندگی ایرانیان است. وعده ناهار بخش زیادی از انرژی روز شما را تامین می‌کند حتما وعده ناهار را سالم،مقوی و‌ متنوع انتخاب کنید. شما باید در برنامه غذایی خودتان تنوع داشته باشید تا با میل کردن انواع مواد خوراکی بتوانید ویتامین‌ها و مواد مغذی مختلفی را جذب کنید.

خوردن ناهار چند ساعت پس از میل کردن صبحانه انرژی از دست رفته بدن را باز‌می‌گرداند و شما را برای چند ساعت بعدی روز شارژ می‌کند. خوردن ناهار علاوه بر تامین انرژی بدن موجب افزایش سطح قند خون می‌شود تا بتوانید تمرکز کافی برای انجام بقیه کارهای روزتان داشته باشید.

عوارض نخوردن ناهار چیست؟

یکی از رایج‌ترین اشتباهات افراد این است که تصور می‌کنند با حذف یک وعده غذایی می‌توانند رژیم بگیرند و وزن کم کنند. این باور بسیار غلط و نادرست موجب آسیب‌های جدی به سلامت بدن شما می‌شود. بدن برای تامین نیازهای خود به خوردن مواد غذایی متنوع و سالم در ساعات مختلف روز نیاز دارد. حذف وعده‌های اصلی یا میان‌وعده‌ها موجب بروز بیماری‌های برای بخش‌های مختلف بدن می‌شود.

بهترین زمان خوردن شام چه ساعتی است؟

به خاطر داشته باشید که حداقل بین وعده شام تا خواب باید ۲-۳ ساعت فاصله باشد. میل کردن شام بین ساعت ۷-۸ غروب بهترین تایم برای مصرف شام است.

سخن آخر

امیدواریم که با مطالعه مقاله فوق اهمیت خوردن ناهار در ساعات مناسب را جدی بگیرید و به سمت مراقبت صحیح از بدن تان بروید، به خاطر داشته باشید که سلامتی نعمت بسیار بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم و در حفظ و نگهداری اش کوشا باشیم.

منبع: مجله اکالا


بهترین ساعت خوردن صبحانه و ناهار و شام کی است؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/همایش «قدس از چشمان آقای نادر»