رایزنی تلفنی جوبایدن و امیر قطر درباره غزه


رایزنی تلفنی جوبایدن و امیر قطر درباره غزه

اقتصادنیوز : ​امیر قطر و رئیس جمهوری آمریکا در جریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر آخرین تحولات غزه و اراضی اشغالی فلسطین را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش اقتصادنیوزبه نقل از ایسنا، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی به بررسی آخرین تحولات غزه و اراضی اشغالی فلسطین به ویژه تلاش‌های مربوط به میانجیگری جهت آرام‌سازی و دستیابی به توافق آتش‌بس پرداختند.

براساس گزارش الجزیره، امیر قطر و رئیس جمهوری آمریکا همچنین درخصوص روابط راهبردی میان دو کشور و راه‌های حمایت و توسعه آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

خبر مرتبط
بازیگر مشهور آمریکایی بعد از تهدید جوبایدن گرفتار شد

اقتصادنیوز : جان اشنایدر بازیگر مشهور آمریکایی پس از تهدید جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا توسط اف بی آی احضار شد.

جو بایدن و تمیم بن حمد آل ثانی در ادامه درباره موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مهم و مورد توجه دو کشور با یکدیگر رایزنی کردند.

قطر در کنار مصر یکی از کشورهایی است که برای برقراری آتش‌بس دائمی در غزه تلاش کرده و در آتش‌بس موقت نقش مهمی را ایفا کرده‌است.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر (دهم آذر) بار دیگر از سر گرفته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟