جنگ اطلاعاتی اوکراین علیه کریمه


جنگ اطلاعاتی اوکراین علیه کریمه

حمله نیروهای مسلح اوکراین به کریمه در تابستان گذشته صورت نگرفت.

به گزارش اسپوتنیک، زائور اسمیرنوف، نماینده مأموریت بین قومی کریمه، سخنان یکی از نمایندگان اداره مرکزی اطلاعات وزارت دفاع اوکراین مبنی بر اینکه حمله نیروهای مسلح اوکراین به کریمه در تابستان گذشته صورت نگرفت، بهانه ای ارزان و پوچ و گواه ناتوانی آنها نامید، زیرا این اظهارات بخشی از یک جنگ اطلاعاتی بود.
اسمیرنوف به اسپوتنیک گفت: " و اقدامات رهبری فعلی اوکراین، بخشی از عملیات اطلاعاتی کامل ایالات متحده و غرب است. و چنین اظهاراتی از سوی نماینده اداره مرکزی اطلاعات بهانه ای ارزان و گواه ناتوانی آنهاست."
به گفته وی، هدف اصلی دولت فعلی کی‌یف، نابودی اوکراین به عنوان یک دولت و مردم آن است. ظاهراً دستیابی به هدف نزدیک است و سفارش‌دهندگان راضی خواهند بود.
بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، تا 30 ژوئیه، این سازمان تخمین زده است که از فوریه سال 2022 تاکنون در مجموع 9369 غیرنظامی کشته و 16646 غیرنظامی زخمی شده اند.
دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی مسائل مربوط به جنایات جنگی اوکراین، در ماه ژوئن گزارش داد که از آغاز تشدید درگیری ها، 4464 غیرنظامی از جمله 134 کودک در این جمهوری کشته شده اند. نماینده جمهوری لوهانسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی مسائل مربوط به جنایات جنگی اوکراین، در پایان فوریه خاطرنشان کرد که از 24 فوریه 2022، 192 نفر از جمله 22 کودک به دلیل گلوله باران قلمرو جمهوری توسط نیروهای اوکراینی کشته شدند و 465 غیرنظامی زخمی شدند.
گفتنی است، همانطور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 21 ژوئیه 2023 میلادی اعلام کرد، نیروهای اوکراینی هیچگونه موفقیتی به دست نیاوردند و متصدیان غربی به وضوح از روند این عملیات ناامید شده اند. به گفته وی، "نه منابع عظیم پمپاژ شده، نه تأمین سلاح، تانک، توپخانه، خودروهای زرهی، موشک، و نه اعزام هزاران مزدور و مستشار به کی یف کمکی نکرده و نمی‌کند.
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو به دقت هرگونه اظهارات در مورد ضدحمله آتی را زیر نظر دارد و هنگام برنامه ریزی عملیات ویژه آنها را در نظر می گیرد.
همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد، وزارت امور خارجه آمریکا باید به این نکته توجه کند که سلاح های عرضه شده به اوکراین، سر از بازار سیاه و نه تنها در اروپا، بلکه در سایر قاره ها درآورده است.
کریمه در مارس 2014 پس از برگزاری همه پرسی پس از کودتای دولتی در اوکراین به روسیه ملحق شد. در همه پرسی 96.77 درصد از رای دهندگان در کریمه و 95.6 درصد در سواستوپل موافق پیوستن به روسیه بودند.
اوکراین همچنان کریمه را سرزمین موقتاً اشغال شده می داند و بسیاری از کشورهای غربی در این مورد از کی‌یف حمایت می کنند. رهبری روسیه به نوبه خود، بارها اعلام کرده است که ساکنان کریمه به اتحاد مجدد با روسیه از طریق ابزارهای دموکراتیک و با رعایت کامل قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل رای دادند. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، موضوع کریمه "برای همیشه به پایان رسیده است".

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

افشای برنامه کی یف برای اقدام تحریک آمیز جدید به منظور متهم کردن مسکو