مشارکت هند در راه‌اندازی بزرگ‌ترین رادیوتلسکوپ جهان


دولت هند، بودجه‌ای افزون بر ۱۲.۵ میلیارد روپیه (۱۵۰ میلیون دلار) را برای مشارکت در اجرای بزرگ‌ترین طرح رادیوتلسکوپ جهان تصویب کرده است و بر این اساس، شرکت‌های هندی در زمینه توسعه نرم‌افزارهای لازم برای بهره‌برداری از رادیوتلسکوپ‌ها فعالیت خواهند...

دولت هند، بودجه‌ای افزون بر ۱۲.۵ میلیارد روپیه (۱۵۰ میلیون دلار) را برای مشارکت در اجرای بزرگ‌ترین طرح رادیوتلسکوپ جهان تصویب کرده است و بر این اساس، شرکت‌های هندی در زمینه توسعه نرم‌افزارهای لازم برای بهره‌برداری از رادیوتلسکوپ‌ها فعالیت خواهند کرد.
به گزارش سیناپرس، رادیوتلسکوپ‌های بزرگ این طرح، بطور همزمان از دو مکان دورافتاده در غرب استرالیا و آفریقای جنوبی فعالیت خواهند کرد و فناوری‌های پیشرفته مانند سریع‌ترین ابررایانه‌های جهان، برای شناخت جزئیات کیهان و کهکشان‌ها و ردگیری امواج گرانشی به کار گرفته خواهند شد. بیش از ۱۰ کشور جهان از جمله هندوستان، برای اجرای این طرح و ساخت ابزارهای پیشرفته علمی مشارکت خواهند کرد. سهم اصلی هند در این طرح، توسعه نرم‌افزارهای لازم برای مدیریت تلسکوپ‌ها و ارتباط آن‌ها با ستاد مرکزی در رصدخانه واقع در انگلیس خواهد بود.
No tags for this post.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بیوگرافی و عکسهای آمنه سادات ذبیح پور خبرنگار و همسرش