حمله لاپید به کابینه نتانیاهو: باید بروید


حمله لاپید به کابینه نتانیاهو: باید بروید

رهبر ائتلاف مخالفان اسرائیل یائیر لاپید امروز جمعه، پنجم ژانویه از اختلافات میان اعضای کابینه بنیامین نتانیاهو شدید ا انتقاد و آنان را مایه شرمساری توصیف کرد.

حمله لاپید به کابینه نتانیاهو: باید بروید

به گزارش راهبرد معاصر، رهبر اپوزیسیون اسرائیل با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس دعوای وزرای کابینه بر سر دوره بعد از جنگ غزه را از دلایل دیگر خطرناک‌بودن این کابینه دانست و خواستار تغییر نخست‌وزیر شد.

لاپید در انتقاد از عملکرد کابینه نتانیاهو نوشت: افشای اطلاعات جلسه شب گذشته کابینه مایه شرمساری بود؛ حکومت اسرائیل باید جایگزین دولت و رهبر خود را پیدا کند.

در ادامه این پیام انتقادی آمده است که «این افراد سزاوار فداکاری‌ها و قهرمانی‌های مردان و زنان ارتش اسرائیل نیستند و نمی‌توانند شرایط استراتژیک را رهبری کنند؛ همین الان باید بروند».

پایگاه خبری واللا شب گذشته گزارش داد که جلسه کابینه نتانیاهو بعد از مناقشه شدید میان چندین نفر از وزرا و رئیس ستاد مشترک ارتش هرتزی هالوی به پایان رسیده است. هالوی اخیراً اعلام کرده بود که تصمیم گرفته تیمی را مأمور تحقیق درباره حمله ۷ اکتبر کند.

براساس این گزارش وزیر جنگ اسرائیل یوآو گالانت تلاش کرده تا وزرا را ساکت کند و گفته که از هالوی حمایت می‌کند اما این کمکی به حل اختلافات نکرده و به درگیری لفظی میان وزیر امنیت داخلی ایتمار بن گوویر و عضو کابینه جنگ بنی گانتز منجر شده است.

پایگاه خبری یدیعوت آحارانوت ضمن اشاره به اینکه مسئولیت شکست امنیتی ۷ اکتبر و رایزنی درباره شرایط پساجنگ، دو موضوع مورد اختلاف کابینه نتانیاهو بوده، نوشت: وزرای شرکت‌کننده در این جلسه می‌گویند که این بحث مانند سیرک بود و حتی نخست‌وزیر هم از آن بی‌بهره نماند!/ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ تجمع دانشجویان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی