6 جاذبه دیدنی پاریس که باید ببینید


6 جاذبه دیدنی پاریس که باید ببینید

بر کسی پوشیده نیست که پاریس یکی از زیباترین شهر‌های جهان است؛ با برخی از زیباترین باغ‌ها، پارک‌های گردشگری، مهم‌ترین موزه‌های دنیا، کلیسا‌ها و معماری‌های نفس‌گیری که در این شهر وجود دارند، انتخاب بهترین مکان‌ها برای دیدن کار بسیار سختی است....

بر کسی پوشیده نیست که پاریس یکی از زیباترین شهر‌های جهان است؛ با برخی از زیباترین باغ‌ها، پارک‌های گردشگری، مهم‌ترین موزه‌های دنیا، کلیسا‌ها و معماری‌های نفس‌گیری که در این شهر وجود دارند، انتخاب بهترین مکان‌ها برای دیدن کار بسیار سختی است. پاریس شهر هنر، موسیقی، موزه‌ها و جشنواره‌ها است؛ هر کسی که عاشق هنر باشد عاشق پاریس نیز خواهد شد. با ما همراه باشید تا نگاهی به برخی از زیبا‌ترین مکان‌های شهر چراغ‌ها بیندازیم‌. شما می‌توانید با رزرو تور پاریس فلای‌تودی به این شهر سفر و از تمامی این جاذبه‌های گردشگری دیدن کنید.

موزه لوور

لوور که به‌عنوان بزرگ‌ترین موزه جهان شناخته‌شده است در ابتدا کاخی متعلق به قرن ۱۲ تا ۱۳ میلادی بوده و توسط فیلیپ دوم ساخته شده است. بقایای این کاخ قرون‌وسطایی همچنان در زیرزمین موزه قابل مشاهده است. ساختار لوورU شکل است و در ۴ طبقه بیش ۳۰۰۰۰ اثری هنری را جای داده است. این مجموعه که از زمان تاسیس در سال ۱۷۹۳ به‌عنوان یک موزه جهانی در نظر گرفته شده است، خانه برخی از آثار نمادین جهان است: آثار باستانی خاور نزدیک، مصری، یونانی یا رومی، هنرهای اسلامی و مجسمه‌های ایتالیایی و اروپای شمالی.

از نقاشی‌های شناخته‌شده‌‌ای نظیر “مونالیزا” داوینچی یا “قایق مدوسا” اثر تئودور ژریکو گرفته تا مجسمه‌های مهم و تاریخی‌ای نظیر مجسمه گچی “عین غزال”، که به ۷۰۰۰ قبل از میلاد می‌رسد و متعلق به دوران نوسنگی است یا “پیروزی بالدار ساموتراس” که یکی از تاثیرگذارترین مجسمه‌های تاریخ است و به ۱۹۰ قبل از میلاد بازمی‌گردد. به‌غیر از آثار مبهوت کننده‌ای که در لوور قرار دارند، معماری خود این موزه آنقدر استثنایی است که خاطره آن را هرگز فراموش نخواهید کرد.

کلیسای جامع نوتردام

کلیسای جامع نوتردام بدون شک یکی از بهترین نمونه‌های معماری گوتیک فرانسوی در جهان محسوب می‌شود که بر روی جزیره سیته در مرکز پاریس قرار گرفته است. این کلیسای باشکوه احتمالاً بیشتر به دلیل ارتباطش با رمان تاریخی گوژپشت نوتردام (۱۸۳۱) اثر ویکتور هوگو شناخته می‌شود که در آن کلیسای جامع مکان اصلی رمان است. اما معماری این کلیسا است که آن را چنین منحصر‌به‌فرد میکند؛ تکیه‌گاه‌های هلالی، پنجره‌های گل رز، طاق های نوک تیز، و کنده‌کاری‌های سنگی پیچیده، همگی از ویژگی های معماری گوتیک کلیسای نوتردام هستند. علاوه بر این، استفاده کلیسای جامع از نور و تاریکی در پنجره‌های شیشه‌ای رنگی و طاق‌های آجدار آن، حس زیبایی را ایجاد می‌کند که واقعاً نفس‌گیر است.

ساخت کلیسای جامع در طول ۲۰۰ سال طول کشید که در سال ۱۱۶۳ در زمان سلطنت شاه لویی هفتم آغاز و در سال ۱۳۴۵ تکمیل شد. مدت زمانی که برای ساخت آن صرف شده است، از طریق سبک‌های مختلف معماری‌ای که در آن وجود دارند مشهود است. اگرچه معماری آن عمدتاً گوتیک فرانسوی است، اما مناطقی وجود دارند که دوره ساخت‌و‌ساز رنسانس و ناتورالیسم را نشان می‌دهند. این سبک‌های متفاوت به کلیسای جامع نوتردام ظاهری منحصر‌به‌فرد می‌دهند.

باغ های لوکزامبورگ

باغ های لوکزامبورگ که در مرز بین سن ژرمن د پره و محله لاتین قرار دارند، با الهام از باغ های بوبولی در فلورانس و به خواسته ملکه ماری دو مدیچی در سال ۱۶۱۲ساخته شدند. این باغ‌ها که ۲۵ هکتار از زمین را پوشش می دهند، به باغ‌های فرانسوی و باغ‌های انگلیسی تقسیم می‌شوند. بین این دو، یک جنگل هندسی و یک حوض بزرگ قرار دارد. از جمله باغ‌های لوکزامبورگ میتوان به باغ سیب‌، زنبورستانی برای آشنایی شما با زنبورداری و گلخانه‌هایی با مجموعه‌ای از ارکیده‌های نفس‌گیر و باغ گل رز اشاره کرد.

این باغ دارای ۱۰۶ مجسمه است که در سراسر پارک پراکنده‌اند و بسیار چشم‌نواز هستند. همچنین در این باغ فعالیت‌ها و امکانات زیادی برای کودکان و بزگسالان وجود دارد، از عروسک‌بازی و زمین بازی کودکان گرفته تا زمین تنیس، میز شطرنج و برنامه‌های فرهنگی‌ای نظیر نمایشگاه‌های عکاسی و کنسرت در دکه‌های موسیقی که برای بزرگسالان جالب هستند.

Sainte Chapelle

Sainte Chapelle یک کلیسای سلطنتی قرن سیزدهمی است که دارای فضای داخلی جادویی‌ای از طاق‌های گوتیک طلایی، ۱۱۱۳ پنجره شیشه‌ای رنگی و مجسمه‌ها و نقاشی‌های نفیسی است. این کلیسا که در کمتر از ۷ سال ساخته شد، به عنوان یک سازه اصیل در هنر زرگری شناخته می‌شود.

این کلیسای کوچک قرون وسطایی با بیش از ۹۰۰۰۰۰ بازدیدکننده در سال، یکی از جادویی‌ترین مناظر پاریس است و پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ آن از قدیمی‌ترین پنجره‌های پاریس هستند که صحنه‌های جذابی از عهد عتیق و جدید را به تصویر می‌کشند. شما می توانید در عرض ۳۰ دقیقه یا کمتر، از Saint-Chapelle دیدن کنید، به شدت توصیه می‌شود کمی وقت بگذارید تا از زیبایی باشکوه آن شگفت‌زده شوید.

موزه اورسی

موزه اورسی برای داشتن مجموعه‌ای کم نظیر از هنرهای امپرسیونیستی، پست امپرسیونیستی و آرت نوو شناخته‌شده است‌. با مجموعه‌ای از آثار هنرمندانی نظیر گوستاو کوربه، مانه، مونه، ون‌گوک و رنوآر، موزه اورسی یکی از مهم‌ترین موزه‌های جهان به حساب می‌آید‌. با طاق‌های زیبا و آثار مرمری فوق‌العاده‌اش، موزه اورسی به‌ خودی‌ خود یک اثر هنری است.

اورسی در ابتدا یک ایستگاه قطار بود و در سال ۱۹۸۶ بود که به موزه تغییر شکل داد، چیزهایی مانند ساعت بزرگ جلوی ساختمان هنوز هم وجود دارد و در حال کار کردن است. این موزه به اندازه‌ای کوچک است که بدون گیج شدن بتوانید به همه‌جا سر بزنید. موزه اورسی در مرکز پاریس، در کرانه‌‌ی رود سن و روبروی باغ‌های تویلری قرار دارد.

برج ایفل

این برج تاریخی برای ۱۳۰ سال نماد قدرت و تمایز پاریس از سایر نقاط جهان بوده است. زمانی که در سال ۱۸۸۹ ساخته شد، تمام جهان را با قد و قامت و طراحی جسورانه خود تحت تأثیر قرار داد و نمادی از دانش و نبوغ صنعتی فرانسوی بود. برج ایفل را میتوان از نقاط مختلف پاریس دید، ارتفاع منحصر‌به‌فرد آن که بر فراز چشم‌انداز پاریس قرار دارد به سرعت آن را به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های پاریس تبدیل کرد؛ بی‌دلیل نیست که این برج به نماد فرانسه در تخیل جمعی، در فیلم‌ها و هنرهای گرافیکی و همچنین در ادبیات و شعر تبدیل شده است. این بنای تاریخی دارای مناظری خیره‌کننده از شهر چراغ‌ها است که اگر به پاریس میروید به هیچ‌وجه نباید آن را از دست بدهید.

فلای‌تودی تورهای متنوعی را به فرانسه برگزار می‌کند که برنامه زمانی رفت و برگشت و برنامه گشت شهری آن‌های کاملا براساس سلیقه و خواسته‌ی شما خواهد بود. شما می‌توانید برای اطلاع از تاریخ و جزئیات تورهای پاریس فلای‌تودی، به سایت و اپلیکیشن ما سر بزنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...